update


wow zou het dan toch lukken…. Na heel veel heen en weer bellen en vragen en bellen en vragen en doorvragen en bellen enz lijkt het erop dat ik misschien een uitkering ga krijgen. MAAK ME GEK
Eindelijk wat geld te besteden.
Het is enorm frustrerend om heel graag te willen werken maar niet te kunnen en dan ook afhankelijk te zijn van jiri.

Ook kan ik 1uur in de week gaan werken op een school hier in de straat. Middagbewaking… hmmm… niet wat ik uiteindelijk ambieer maar het is wel werk. Een leuke school waar ik ook als werkzoekende sta ingeschreven. En als je er dan al wat doet ben je toch wat toegankelijker.
Maar… je mag geen uitkering hebben als je dat doet…
“we zullen met een speciale berekening moeten kijken hoeveel u dan op de eventuele uitkering gekort gaat worden”
“u mag dan niet meer als werkloos ingeschreven staan”

Maar dan werk ik maar 1UUR per week…
Daar kan ik toch niet van leven…
En ik zoek nog steeds naar werk voor al die andere uren.

Kortom, je kunt maar beter niet werken als je eenmaal een uitkering hebt in België…

One thought on “update

  1. Zo is dat;
    maar is er dan echt geen mogelijkheid daar
    om met de korting toch een deel uitkering
    te krijgen?
    anders doe je toch(als het er is)vrijwilligerswerk
    met wel die uitkering?
    veel sterkte;
    dag hoor
    vriendelijke groet
    cw

Geef een reactie

