gelukkig maar, poep in je haar

Bimg_2450 Val Tho, we zijn er weer. Onderweg heeft Olief haar nieuwste feature even gedemonstreerd, poep-tot-in-de-hals. Want ach ja, altijd maar in de nek werd ook zo saai.
En dat was ook eens een leuke variant voor pappa en mamma, om in een baby-verschoonruimte van een frans wegrestaurant, riekend naar oude pies, poep en kots, een rompertje uit te pellen.

Om vervolgens tot dijon vast te zitten in de file, salage en cours. Hongerige dochter ging over tot acute winterslaap gelukkig.

En in de categorie beetje sneu… ik liep gisteren met Olief in de zon. Perfect plaatje: blauwe lucht, lief lachende dochter met schattig mutsje en dito zonnebrilletje in uberhippe slaapzak, mamma in de juiste broek-juiste jas-goede zonnebril. Zelfs mijn haar zat goed.
Tot de wagen ineens wat moeilijker vooruit te duwen was. En Olief steeds schever in de maxicosi hing. En dat echt niet door de scheve ondergrond kwam….
Juist, lekke band. Probeer dan nog maar eens door de verse sneeuw vooruit te komen. Niet te doen. Dan mag je een urbanjungle mountain versie hebben, ik kwam de mountain niet meer op of af.
Goede ingeving leek me om door te worstelen tot aan de garage, waar een vrolijk briefje hing "absent 15 mn". Wanneer die in waren gegaan had ie er natuurlijk niet bijgezet.
Gelukkig is het echt sfeervol wachten zo bij een garage annex tankstation.
De garage-man (hoe heet zo iemand eigenlijk??) kwam uiteindelijk te voorschijn, hulde!Om vervolgens een heel verhaal te houden over mijn pneu, en vooral over hoe ie hem niet kon plakken. Geen hulde… Bimg_2457 Hij heeft hem wel voor me opgepompt, zodat ik in ieder geval weer een uurtje vooruit kon.

Dat uurtje heb ik dan maar gebruikt door Sjak te bellen om bij de Scapin te gaan zitten. Narigheid, zo in de zon…
En aan het eind van de dag kon pappa mooi helpen om de inmiddels, door de alweer zachter wordende band, scheefhangende wagen naar huis te krijgen.

Beetje sneu 2: Olief zou hier naar de garderie/nurserie gaan zodat ik ook kan skiën.
Maar natuurlijk heerst precies deze week de gastro, oftewel buikgriep. En aangezien ik bovengenoemde poep-in-de-hals al poep genoeg vond blijft ze nog maar even thuis.
Poep_in_je_haar_2

4 thoughts on “gelukkig maar, poep in je haar

  1. … hondepeoep drijft natuurlijk in de hemel, maar waar zit de hemel van zo’n pamper? Dan maar halswaarts glijden, want als kak moet je toch ergens blijven ….

    Zo te lezen heeft mama erg goed de kaktest doorstaan.
    En verder: sneu zo’n stukke pneu!

  2. oh ik ben zo blij dat ik niet de enige nieuwe mama ben die ooit met een platte band bij een garagist (bij mij was het fietsenmaker) heb gestaan… zei die oetlul nog tegen mij ” dat je geen reservewiel bijhebt” oh nou dat ik daar nu niet aan gedacht heb!
    oh en de poep in het haar, yes yes been there done that!
    Die meiden houden ons nogal bezig he! maar het zijn wel zo een schatjes!
    groetjes xxx Sophie en MAnon

Geef een reactie

