Nederlands.. dat ben ik..

NederlandsTypischhollandsch_2
Dat ken ik
Nederlands
Dat ben ik

Nederlands
Die stam plus T
Dat zijn wij

(kinderen voor kinderen "op ons eiland")

Voor dochter met een dubbele nationaliteit… een weekendje NEDERLAND!
Bij_oma_2

Vrijdag eerst langs oma. Of eigenlijk MIJN oma, dus haar overgrootmoeder.
Een bliksembezoek want oma moest eigenlijk naar de kapper. 🙂 Ja, ook als je bijna 83 bent geldt "als je haahaar maar goehoed zit". enzovoort. Ik denk in liedjes momenteel, das wel duidelijk.
Binnen dat ene bliksembezoek had ik al diverse koeken en drankjes aangeboden gekregen. En naar binnen gewerkt. Let op: we waren er een kwartiertje..

Vervolgens naar vriendin D. Waar zoontje M in 30 seconden zijn smurfenverzameling, zijn voetbal en de tv aan Olivia wilde laten zien. Hij stuiterde door de kamer. (leuk hè, schoolvakantie) We keken mee naar de teletubbies terwijl hond A de schaal met koekjes en chocola van de tafel zwiepte met zijn staart. Ik hou van vriendin D en zoon M en hond A! En van de roddels. 🙂 Ik hou alleen niet van het paaltje bij de oprijlaan. Waardoor er nu een gat zit in de bumper van de auto van de ouders van Olivia…

Op naar de volgende stop, mijn ouders. Broer kwam ook dus in één keer opa-oma-oom bij elkaar voor Olief. Lekker eten, lekker bijslapen, wandelen met Kaia. Gek, slapen met Olief in "mijn kamer van vroeger". Wandelen door het park, zonder ronde glijbaan. Er is een heus avonturenpark herrezen waar vroeger die spannende glijbaan was. Krentenbollen eten! Verse melk!
Met mijn vader boodschappen gedaan bij AH.
Smurf "wilt u er smurfen bij". Ik had er al op veel logs over gelezen én bij vriendin D de verzameling gezien. Ze zijn lelijk! Ze zijn raar klein! Ze vallen uit elkaar! Wat moet je ermee?
"Ja graag"
We hebben 3 keer voetbalsmurf. Ofwel beginnen we een elftal, of…….

Smurf je verzameling compleet op de Smurfen ruilmiddag

Kom op woensdagmiddag 5 maart Smurfen ruilen bij Albert Heijn. Die dag zetten we Smurfendrankjes en Smurfensnoepjes voor de kinderen klaar. En kunnen ze als eerste het unieke AH Smurfenspel komen spelen en mee naar huis nemen!

Joepiedepoepie. Ohnee, das dan weer ome Willem en niet gesmurft.

Zaterdag de stad in met vriendin S. Die 18 weken zwanger is, HOERA! Weer een baby erbij.
En zondag op visite bij Ria en Herman. Alwaar Olief kon kennismaken met mijn vroegere oppaskindjes Catharina en Lodewijk. (inmiddels 19 en 10 jaar oud).
Tafelvoetbal met H en L. Ik ben genadeloos afgemaakt. Olief gaat echter later zeker van ze winnen.

Rechters_503070c Maandag tenslotte naar Haarlem gereden, alwaar bovengenoemde H werd geïnstalleerd als president van de rechtbank. Naief misschien maar ik had zo ongeveer een ridderceremonie verwacht. U weet wel, met een buiging en een tik op de schouder met een zwaard. Zoiets. Hoe gaat het echt: de officier van justitie liet de griffier een schrijven van onze koningin voorlezen. (geheel terzijde: hoe omschrijf je al die achternamen van onze koningin? Antwoord:
"Beatrix van Oranje-Nassau… enzovoort, enzovoort". Vond ik wel hilarisch eigenlijk)
Maargoed dat schrijven werd dus voorgelezen en hopla, Herman was ineens president. Niks zwaard, niks buiging. Ik keek nog even achter de coulissen later. GEEN ZWAARD TE ZIEN.
Op bijgevoegde foto is Herman trouwens de 3e van links aan de tafel.

Daarna nog enkele toespraken en vervolgens de receptie. Die erg gezellig was. Ik zag er zelfs leraren van vroeger en vond zowaar een goed plekje bij de bar. In gezelschap van Cath en Jelle. Die zich afvroeg hoe mensen erbij komen om eend te gaan eten. Want "heb je wel eens een eend gezien… die eet je toch niet op". Ik snap Jelle. Eend_2

U nog een hapje?

En toen was het alweer maandagavond en ben ik met Olief nog even langs mijn oude balletschool gereden. Balletjuf keek en zag dat het goed was. Olief heeft potentieel denk ik want we bleven even kijken in mijn oude balletklas en ze ging spontaan meewiegen op de muziek. Pliee et t’enlever.

En nu zijn we weer in Antwerpen. Terug bij haar andere nationaliteit.
En we wachten nog steeds op pappa. Die komt zaterdag namelijk EINDELIJK terug uit Frankrijk.
Want 4 weken zonder pappa, das gewoon VEULS TE LANG. In mooi Hollands gesproken.

Cath_lode_olief

‘Mijn kind met mijn vroegere oppaskindjes’

One thought on “Nederlands.. dat ben ik..

Geef een reactie

