"single-mum-for a week" ft. me

Tis zaterdagavond. Dochter slaapt. Ik vind mijzelf terug op de bank, starend naar de tv, etend van een pizza. (klik )

Realisatie. Alweer Single Mum.

Want dad is op de trein gezet in Beaune die ochtend. Waarna dochter en ik de laatste 600 km tot huis hebben afgelegd. Wat ik eigenlijk wel heel knap van ons vind. Zeker de stop in Luxemburg. Dochter met grote honger in maxi-cosi, verzorgingstas voor dochter, rugzak met belangrijkste spullen, jas, sjaal, "waar doe ik nu de autosleutel" en zelf hoge nood. En het was heel druk. En toch netjes in de rij gaan staan bij het damestoilet naar het gehandicaptentoilet gegaan. Waar geen wcpapier bleek te zijn. Waar ik te laat achter kwam. Waarna ik mij heb gewend tot papieren handoekjes. Die je overigens niet goed blijkt te kunnen doortrekken.

De magnetron daar werkte niet. Dus kreeg dochter een koude fles. Vond ze niet lekker. Maar dronk ze toch maar op.

De laatste 250 km regende het. En ging iedereen spontaan op de rem staan. Terwijl ik lekker door wilde rijden. Dochter had namelijk de number 2 gedaan nà de stop. En dat riek je goed sinds ze fruit eet.

Single Mum voor een week. Waarvan alweer een halve dag voorbij is.

Respect. RESPECT! Voor de echte single mums. Hoe doen die dat??

En voor iedereen die nog ergens een hart heeft liggen. Steek ze maar onder mijn riem. Het mag. Kan ik wel gebruiken deze week.

Single-dad-for-a-week-but-then-without-daughter-cause-she-stays-with-mum heeft het overigens al geheel en al goed gemaakt. Hij belde toen bovenstaande pizza net op was. Dat ie 2uur had moeten wachten in Lyon om over te stappen. En dat ie toen in een winkel van petit bateau terecht kwam. Waar hij een zomerjurk kocht voor dochter. Dat is toch wel heel lief van dad.

Nog 6 nachtjes slapen…    

2 thoughts on “"single-mum-for a week" ft. me

  1. Hoi Astrid,
    Knap hoor zo met z’n tweetjes dat hele eind rijden. Je bent me er één. De kleine groeit gestaag. Wat een poppie die donkere kijkers en dat donkere haar (dons zoals jezelf zegt). Je kan het allemaal zo leuk omschrijven wat je mee maakt. Moet je nu van de week weer werken? Ik blijf jullie volgen. Liefs en groetjes Paula

  2. *steekt hard onder de riem*.. als ik dat zo lees ben jij supermama =). veel succes verder ermee! en wel heel erg lief van je mannetje dat hij een jurk gekocht heeft hoor 😀

Geef een reactie

