ik "hauw niet van pauwen"

Pauw Khad afgesproken vrijdag. Met Merel, Marjolijn en Carla. Eerst naar de dierentuin in Amersfoort. Met kinderen. Jip(3) stond met zijn neus bovenop de olifanten. En op de tijgers. En op de giraffen. Toen zagen we een loslopende pauw. Kijk eens Jip, wat mooi! Verschrikt sprong hij achteruit. "maar mamma, ik hou niet van pauwen". Juist.

’s avonds bleven Jip en Phine bij hun vader. Kon Merel mooi mee zonder haar 2 bloedjes. Ik was toen echter nog altijd single mum, dus Olief ging wel mee. Twas leuk. Gezellig. Lekker gegegeten bij Lijn. Bijgekletst. Boer zoekt vrouw feest, nieuwe huizen, werken, Amsterdam, nieuwe liefdes. Soms verandert er niet zoveel als je weer bij elkaar bent. Je kletst gewoon weer verder.
Olief moest een fles. Merel vroeg geïnteresseerd of ze 180 cc met 6 schepjes kreeg. En was verbaasd toen ik zei dat ze er 210 met 7 schepjes gaf. Zoveel? Jaja, Olief drinkt dat met gemak 4 keer per dag op. En hoe slaapt ze dan? Nou…

Car keek en zag. Lijn keek en zag. Iemand mompelde iets over nog geen kinderen hebben.
OH FCUK. Ik ben aan het veranderen. In zo’n moeder die over niks anders kan praten dan haar kind. Zo’n moeder die ik nooit-of-te-nimmer zou worden. Want dat is saai. En bovendien niet hip. Zo’n moeder zonder eigen leven los van haar mooiste liefste schattigste dochter kind.

We plannen een weekendje. En dan, dan gaat Olief niet mee. Dan is pappa single dad for a weekend. En ik zal proberen niet over dochter te praten. Ik zal het niet over Olief hebben.

AS will be back. Or she will try, at least.

nb: en Merel? die is gewoon zwanger. Alweer een baby op komst. hurray. Maar dit heb ik niet gezegd. Ik oefen namelijk al. In het niet spreken over kinderen….

3 thoughts on “ik "hauw niet van pauwen"

  1. haha nouja, je ruilt je eigen leventje wel een beetje in om voor je kinds leven te zorgen ^^ dus is het niet zo gek dat je er dan ook helemaal vervult van bent nietwaar 😛

Geef een reactie

