double doll

Bimg_3867 Neen, u hoeft niet te rennen naar hans anders of pearle of welke opticien dan ook. Hiernaast staan inderdaad 2 identieke popjes. nagenoeg. Mocht internet een geuroptie hebben dan koos u echter ongetwijfeld voor popje rechts.

popje is namelijk oliefs favoriet.

Hoorde ik al van diverse vriendinnen dat hun kroost altijd net koos voor de meest bizarre en/of onooglijke knuffels als favoriet, mij zou dit niet overkomen. Popje heb ik derhalve al voor Oliefs feitelijke geboorte in de strijd gegooid. Ze lag al klaar. In de "bevaltas" of hoe dat ook moge hete. Dat tasje met het hoognodige. Voor als het zover is. En dus lag popje als eerste bij versgeboren Olief. Verantwoord en antroposofisch te wezen. Maar vooral: mooi roze. Roze. ROZE. en schattig. En niet onooglijk.

Het beleid begon haar vruchten af te werpen; popje werd Oliefs favoriet. Haar steun en toeverlaat. Popje RULES!
Maar dit alles heeft een keerzijde. Van al dat knuffelen met sabbelen aan en kwijlen over popje begon dit schattige verantwoorde favorietje te stinken. En niet zo’n klein beetje ook. Bovendien sloegen popjes roze handjes wit uit en droogden ze hard op. Popje moest dus hoognodig in bad.
Daarnaast ontstaan er hele andere problemen bij zo’n favoriet. Wat als ze kwijt raakt. Het drama zou niet te overzien zijn. En onze kleine marmot zou dan wel eens zomaar midden in de nacht wakker kunnen worden van de paniek. Wat de nachtrust van ouders bepaald niet ten goede zou komen.

Op zoek dus. Naar popje de 2e.
En deze week vond ik haar. Identiek hetzelfde. Maar dan fris en fruitig.

En dan denk ik ineens. Handig. Bestond er van mij ook maar een 2e. Voor als ik stinkend van een training kom ofzo. Dat je gewoon je andere ik even pakt. Fris en fruitig. Klaar om uit eten te gaan. Of wat dan ook te gaan doen. Kan de andere ik zich rustig opfrissen. En even op adem komen. Niksen. tv kijken. Tot ie weer aan de beurt is. Maak.ME.Gek!
 

5 thoughts on “double doll

  1. Ja, dat zou handig zijn he?! Ik heb bij de geboorte van mijn tweeling 2 identieke beren gekregen. Die van Jur is echt zijn beer geworden en is helemaal smoezelig (zeg maar vies….. Ik zal die beer eens op de foto zetten, naast de andere beer (die schoon en wel in de kast ligt, dat ziet er dus niet uit). Maar beer kan niet in de was helaas, dus hij krijgt af en toe een kleine beurt 😉
    Ik stuur je straks ff een mail met nog wat stofjes toe!

  2. Zelfde hier. Maar ik vergat een 2e exemplaar te kopen, dus wij zijn er heel zuinig op. Bij ons zijn beide popjes (dus voor esmee en emma) gekocht door mijn zus. En die is natuurlijk apetrots dat haar popjes favoriet zijn!
    Laatst was ik emma’s konijn vergeten bij mijn schoonouders. En mooi niet dat ze ging slapen. Om 21.00 uur ben ik nog teruggereden om hem te halen. Ze stopte haar duim in haar mond, pakte dat konijn en ….sliep. Kan ik nog wel eens een logje aan wijden! Thanks.

  3. Haha, same here!!! Manon haar Kwak is heilig en zonder wordt er ook niet geslapen. Omdat ik soms mijn eigen kop vergeet, heb ik heel het net afgezocht naar Kwak² en gevonden! ergens in Fankrijk, heb mij blauw betaald maar nu kan IK tenminste ook met een gerust geweten slapen dat er nog een leven is als ik onze beste vriend ergens vergeet!
    groetjes Fie

Geef een reactie

