bekoorlijk door landelijke eenvoud en liefelijkheid

De zon scheen dit weekend. Dus dochter ingeladen, op weg naar het tuincentrum. Daar kan ik dus heel blij van worden, van voorjaar in het tuincentrum. Kar en dochter volgeladen met vrolijk bloemgebeuren en toen weer naar huis.
Idyllisch* zou het worden. Moeder-en-dochter tesamen in de tuin. Met al die vrolijke bloemen. Ik schilderde van de weersomstuit meteen een pot voor Olief.
Bimg_4110 Want ik had nog verf liggen.
En ja… als je de foto vergroot zie je dat het niet zo vlekvrij is. Ik wilde namelijk meteen bloemen in die pot. En had geen zin om te wachten tot t goed droog was. Ik kan u nu vertellen: als je lak over bijna droge verf smeert veegt dat uit.Bimg_4082_2

Terwijl ik net tot mijn oksels in de aarde zat besloot Olief dat ze het hele gebeuren helemaal niet zo idyllisch vond. Om niet te zeggen… geen klap aan.

Dus knalde ik de lobelia’s, de petunia’s en de vlijtige liesjes in de potten. Dat ze daar maar lekker zelf vlijtig gaan wezen. En bekoorlijk door landelijke eenvoud en liefelijkheid. 

Dochter krijste harder en harder. Niets was nog goed. Ze liep rood aan. En ze werd steeds warmer. Om niet te zeggen bloedheet dat koppie.
Waarna er borrelende geluiden opstegen. En bijbehorende geuren. Need I say more? Oké dan: baby-buikgriep. Mét koorts.

En voor wie, net als ik, dacht dat poep-tot-in-de-nek al behoorlijke narigheid is… IT CAN BE WORSE. En als ze dan ook net haar voetje-met-sok zo wild beweegt dat het in die luier terecht komt.. dan is het worse-to-the-max. En zet je je dochter met kleren aan in de wasbak. Waar je alles uitpelt. Waarna er een snikkend klein bloot lijfje tegen je aanhangt. Zwetend. En zo klein ineens. Mijn kleine reusje. Voor de eerste keer ziek.

* idyl·lisch (bijvoeglijk naamwoord; idyllischer, meest idyllisch)
1 bekoorlijk door landelijke eenvoud en liefelijkheid
One thought on “bekoorlijk door landelijke eenvoud en liefelijkheid

  1. Och Oliefje een beetje ziekkies.. Gaat het inmiddels alweer wat beter met haar..
    Gelukkig heb ik dit nog niet 1 keer meegemaakt (even afkloppen)…

    xxx Ramona

Geef een reactie

