Cosi, cosa, que maxi comfi maxi tobi maxi rodi maxi…

Papillon Olief gaat komende zomer echt niet meer in haar maxi-cosi passen. Maxi is namelijk Olivia-technisch gezien enorm van toepassing.

En niks leuker dan meteen al kijken wat je dan voor nieuws kunt kopen. Na rondvragen bij meerdere vriendinnen vriendin B bleek dat zoon T in een maxi-cosi-Tobi zit. En dat dat de nieuwste versie van de Rodi is. My god, tis om gillend gek van te worden. Voor mij is een maxi cosi dat babybakje. Maar eigenlijk heten al die dingen zo. En heet het baby-bakje "type 0; de cabrio-fix". En is de volgende dan een type 1. Waarbinnen je dan de rodi en de tobi hebt.

Goed.. het keuzeproces was dus na uitvoerig onderzoek in de richting van de tobi beïnvloed. Want T zit prima in zijn koningstroon.
En dan komt het leukste deel van het geheel. Design baby, design!! Want als je hebt besloten voor M-C type 1 meerbepaald Tobi te gaan kun je ook nog eens kiezen uit heul veul kleurtjes. Met het MC boekje in de aanslag zat ik me te bedenken HOE ik manlief kon overtuigen om voor een gekleurde te gaan.
Man keek mee over mijn schouder. Vast aan het zoeken naar zwart of donkerblauw…

"die vind ik wel mooi voor Olief". DE CHILI PEPPER! De stoel met 2 soorten ROZE. Grapje zeker. hahaha.
Maar nee, het was bittere ernst. Want volgens manlief kon onze zwarte auto wel wat kleur gebruiken. En Olief "kan kleur goed hebben".

Op inspringen As, op inspringen, dramde het in mijn hoofd. Actie ondernemen, NU, snel. Straks bedenkt ie zich. Dus reden we op onze vrije vrijdag naar Breda, alwaar wij de babysupermarkt genaamd kidsfactory binnengingen. Direct door naar de autostoelen.
En toen kwam de deceptie. De chili-pepper viel in t echie een beetje tegen was spuuglelijk. Mislukt bordeaux, mooi fuchsia en dan heel gek oudroze. Niks design, gewoon heulemaal niet mooi.
Man keek alweer in de richting van zwart en donkerblauw. WAT NU?

En toen zag ik hem. De max-cosi-tobi-topline-papillon. Geen grap. Zo heet ie echt. lichtblauw ruitje. Limegroen. Zeegroen. Met een paar vlinders erop. papillonnen hè.
En man vond hem ook mooi. Jaja.
Nog leuker, twas de laatste. Die letzte. Le dernier. En dus goedkoper. Is ook heel aangenaam. Inpakken die stoel. Of eigenlijk: zet m maar in de auto. Joech-hei!

 

5 thoughts on “Cosi, cosa, que maxi comfi maxi tobi maxi rodi maxi…

  1. Zeker een hip ding ! Veel plezier met alle autoritjes. Wij hoeven geen zitje aan te schaffen, aangezien we geen rijbewijs hebben hahaha…

    xxx Ramona

  2. Beschreibung/Details: Kindersitz/Körpergewicht: 9-18 kg / Alter: 8-Monate-4Jahre / Gruppe 1+2/Gurtsystem: 5-Punkt-Haltesystem
    Mit einer Hand von Sitz- auf Schlafposition zu verstellen; 5 verschiedene Sitz- und Liegepositionen; Gurtspanner für besonders straffe Befestigung im Auto.
    Farbindikator zeigt ob das Kind gut befestigt im Maxi Cosi Tobi Papillon sitzt, die Höhe, kopfstütze und der Hosenträgergurte kann an der Vorseite gleichzeitig verstellt werden…

    Welke andere autostoel doet beter?

  3. Mooi!! Als er limegroen in zit, zwicht ik eigenlijk altijd gelijk….gelukkig laat mijn man mij altijd kiezen, anders ga ik ook gewoon voor de is zo praktisch, zo veilig, bladieblad…..
    Wij hebben nu maxi stoeltje nummer 3, ook geen idee hoe hij heet, maar het is de verhoger zeg maar…..dure grap hoor, die maxi cosi’s!! (en in ons geval alle 3 de versies, maal 2!

Geef een reactie

