wat voor maandag?

Het was weer maandag. Maandag als in: het weekend is nu echt afgelopen. Je moet weer werken dame. En heer. Want ook Jiri moest eraan geloven. Zo’n maandag.

Bovendien was ik uit eten geweest op zondag. Ploegendiner met mijn hockeyteam. Italiaans. Met wijn. En met wijn. En ook nog wijn. En een glaasje dubro met alcohol limoncello om af te sluiten. Wat dat deed met mijn door-zwangerschap-alcohol-ontwende-lijf hoef ik vast niet uit te tekenen.
Dus had ik maandag wat moeite om wakker te worden. En om de boel te organiseren.

Manlief ontfermde zich over Olief. "wat of ze aan moest". En gezien bovenstaande toestand riep ik "doe maar hetzelfde als gisteren". Wat niet zo bijzonder was. Die kleren dus. En eigenlijk ook een beetje vies al. Maar ach. Twas een kinderdagverblijf-maandag. Dus who cares.
Mijn brein niet op dat moment in ieder geval. 

Ondertussen stond ik op. Zowaar zelfs een beetje te vroeg. En dat heeft dan een heel bijzonder effect. Namelijk dat gevoel dat je dan "nog wel even iets kunt doen". Want je bent toch wat te vroeg. En dan ben je uiteindelijk toch nog te laat. Dat effect.
Te laat dus. Olief snel in haar jas gehesen, hup op de fiets. Snel naar het kinderdagverblijf.

Daar heerste enige consternatie. En enige stress. En er stonden heel veel ouders. Haren van kinderen werden gekamd. Kleren werden rechtgetrokken of zelfs gewisseld. Mijn brakke brein vroeg zich nog af wat er toch aan de hand was daar.

En toen zei leidster I: "Ah, daar is Olivia. Net op tijd voor de foto".

Zo’n maandag dus.

9 thoughts on “wat voor maandag?

  1. **proest** :0))
    hihihi, o vreselijk. Ik zie het helemaal voor me. En dan had je eigenlijk zo graag leuke kleertjes aan willen doen. Maar dit word dan wel die foto van: ”weet je nog, toen…”

  2. hahaha! Mensch, wat slécht van je, dat je dat niet wist!
    Hier was dat gisteren, de fotodag.
    Ik stond al om 7.00uur door kledingkasten te snuffelen. Nee, dat lieg ik, ik had het de avond van tevoren al klaargelegd.
    Ja. Dat ben ik hè. Ik verlies nóóit mijn hoofd….*grijns*

  3. hahaha, wat een maandag om de week mee te beginnen! ik zal eens even gaan rondvragen wanneer die bij ons komt, want zoiets zou mij ook kunnen gebeuren.
    Ik ga volgende week je beddengoed maken! Deze week ben ik nog met wat anders bezig, maar volgende week heb je hem echt, goed?!
    Anders moet je het laten weten hoor!!

  4. @roos: dank je dank je, levert het toch nog iets op
    @susy: Ja tis een schande. Maar het was heus echt heus echt niet mijn fout. Want het had in een nieuwsbrief gestaan. Van voor Olief er was. Tsja, ze hebben er leuke kussens, dat dan weer wel
    @Anouk: Geeft niet, bedje moet zelfs nog geverfd worden. Doe er maar een mini-noekel bij ter compensatie.. gnagna…

  5. En dan te bedenken dat ik niet eens gedronken had /-;
    Naar aanleiding van mijn verhaaltje over DE maandag stuurde Susy mij hierheen.
    Ik voel me een stuk beter. Maak ik mezelf nu wijs.

  6. he As,

    weer heel leuk om alle verhalen te lezen en om recente foto’s van Olivia te zien. Erg leuk! Met ons alles goed. Thijmen kan bijna lopen, dus dan is het over met de rust…. maar ook met het 10 kg tillen….;-)
    tot snel xxxjes Babette

Geef een reactie

