Football Sissy Syndrom

Sinaasappel Tis het EK voetbal. Jaja. Dat wist u vast nog niet.

Voetbal dus.

En dan gebeurt er iets heel geks. Daar waar ik normaalgesproken graag tv kijk krijg ik nu last van een bijzonder syndroom. Het zogenaamde FSS. Op te zoeken in de DSM IV. Voor de orthopedagogen onder ons.
FSS (in het Nederlands ook wel bekend als VMS) was tot nog toe een vrij onbekend fenomeen. Het doet zich vooral voor onder adolescenten. bij mij.

Ik beken. Ik ben een FSSer. Football Sissy Syndrom. Want ik ben natuurlijk wel voor Nederland. Chauvinist als ik ben. Bovendien doet België toch niet mee. looserssssss. En Frankrijk deed t al meteen slecht. Afgeschreven dus. Maar als ik dan ga kijken ben ik bang dat ik… door te kijken… het spel van Nederland negatief beïnvloed. "Als ik meekijk verliezen ze namelijk altijd".

Dus verschuil ik me achter mijn laptop onder het mom van "heul veul werk". En zo vanaf het moment dat ze iets van 2 doelpunten voorstaan, dan kan ik wel meekijken. Dan is de FSS alweer "over". Jaja, geneest snel dat syndroom.

Tot de 2-1 valt hè. Dan ben ik weer vertrokken. Zwaar aan de FSS.

4 thoughts on “Football Sissy Syndrom

  1. ohja, dat heb ik ook. Ben vrijdag maar wat door het huis gaan lopen.
    En zaterdag wil ik dus in de kroeg gaan kijken, maahaar ‘als ik in de kroeg kijk, verliezen ze altijd’.
    Echt.
    Dus.
    Dan is het mijn schuld. Weet je dat alvast.

  2. nou, je reageerde vast ontzettend snel, want nog geen minuut later werd het 3-1 😀 en toen ben je vast en zeker het huis uit gerend want het is nog 4-1 geworden ^^ haha geintje, ik vind dat je gewoon mag kijken, zonder schuldgevoel =) dat is compleet overbodig

  3. Ik kijk niet en ga ook niet kijken. Ik vind het ook niet erg hoor, maar heb zelf gewoon geen zin om te kijken. Als ze nou echt in de finale gaan komen, ga ik wellicht kijken. Dan zal ik dat ook eerlijk opbiechten 😉

Geef een reactie

