FSS the sequel: ik had ze nog zo gewaarschuwd…

Imagescaufng8b Ik was in Gent. Kinderloos weekendje… klik met Merel, Marjolijn en Carla. En we zouden dus naar SATC gaan.

Maarja. Nederland speelde. En mijn FSS-argumenten klik again waren niet sterk genoeg. Ik heb het echt geprobeerd. Heus. Maar de film was off topic. Voetbal moest het zijn. Dus zaten we in een kroeg. Dat was trouwens nog even zoeken, zo in Gent. Te warm, geen plek, vol zwetende kerels, sfeerloos… hé, wel veel plek en sfeer, oh shit dat zijn russen. Je zal er maar tussen gaan zitten hè. Dat is pas living on the edge.
The rest is history. Daar zat ik dan te stressen. Met een oranje vlag om mijn nek. En een rood-wit-blauwe op mijn arm. En een welpie. Op mijn schouder. Die er trouwens steeds afviel. Want die plakken HEUS NIET zo goed als in de reclame.

Nieuwbakken vriend Eric moest piesen. Moet je NOOIT doen. Prompt 1-0 voor die russen natuurlijk. Vanaf dat moment pieste ie maar in zn broek. Or where-ever. Maar dat zijn toiletbezoek het spel beïnvloedde was zo obvious. Z’n vriendin riep trouwens HEEL onnozele dingen. Vonden wij. Als kenners. Ik denk dat ze dacht dat het de bedoeling is om met het hele team voor de bal te gaan. kluitje. hup-jongens. Pak nu die bal.   

Ik FSS-te de pan uit. En begon als een dame te roepen en tieren. Wat of die kerels wel niet verdienden. En dat ik voor dat salaris dat balletje wel even tussen die 2 doelpaaltjes wilde schieten. Niks an. Aannemen, schieten, kassa! En die russen zijn pas mietjes. Die struikelen nog over een grasspriet. En dan die russen op de tribune. Halloooooo. Kunt u even uw shirt weer aandoen. Tis bepaald niet appetijtelijk, die spierwitte basten. (hmmm, basten… Van Basten. Holy Cow. Het was opgezet spel van die Russen. Dak dat nu pas doorzie!)

Naja, ik had ze dus gewaarschuwd. I rest my case.
IK.KIJK.NOOIT.MEER.LIVE.MEE.

4 thoughts on “FSS the sequel: ik had ze nog zo gewaarschuwd…

  1. Ach schat… zoals Hugo Borst (columnist en voetbalanalist bij de NOS)het al zei:
    “Wij zijn losers, maar wel mooie losers”
    en “We zijn er niet in geslaagd het leuke spel te verzilveren. Verliezen van een betere tegenstander is niet erg.”

    Er is natuurlijk veel meer in’t leven dan oranje-voetbal. Onze koele dochter bv!

    Kusje van je man

  2. @my husband: indeed, indeed.
    @anouk: volgende keer moeten wij collectief iets anders gaan doen denk ik. potje dammen dan maar?
    @louise: dank je. Het helpt. Een beetje. Maar toch kijk ik nooit meer. Zijn ze vast zo kampioen. En kijk ik lekker alle herhalingen…

Geef een reactie

