zuster zuster…

Zuster Olief is ziek. Heel ziek. Als in: keelontsteking. Beginnende oorontsteking. Spugen. Koorts.
De hele dag heb ik een bibberig, zwetend en ineens weer oh zo klein babytje bij me. Die alle medicatie er linea-recta weer uit jast. Die elke 10 minuten 2cc vocht mag. Om te voorkomen dat ze naar het ziekenhuis moet. Aan een infuus.
Eigenlijk fungeren wij dus momenteel als infuus. Elke 10 minuten weer een paar drupjes. Nou alleen nog een wit jasje aan en ik kan zo door voor verpleegster.

En dan heb ik ook nog eens de hele dag DIT liedje in mijn hoofd.

Het clipje is overigens wel hilarisch. Die kleren. Die kapsels. Dat bed dat semi-automatisch bijna te vroeg weer dichtgaat terwijl het jongetje er nog tussen moet. In 1983 zong ik dit luidkeels mee met het cassettebandje. Of met de LP. Moest je eerst prutsen met die naald, op zoek naar het juiste liedje.

pling. De plicht roept. Zuster zuster, doet u mij nog 2cc alstublieft.

Ziek zijn, Ziek zijn. ohohoh…

5 thoughts on “zuster zuster…

  1. Je gelooft het nooit, maar Torah ligt ook met 38,8° koorts in bed! Geen lachertje en redelijk vermoeiend! Nachten van enkele uren slaap, ze had beter enkele dagen gewacht tot het vakantie was… maar je kan het hen natuurlijk niet kwalijk nemen!
    Wij hebben ze een lepeltje honing gegeven en het drinken ging al wat beter, precies!
    Groetjes en hou jullie goed

  2. och toch, och toch! Gatverdamme, dat is altijd zo rot hè, zo’n ziek kind!
    En idd, dan weer zó klein inene!
    beterschap voor andere Olivia!

    btw, dat liedje kende ik niet, en dat had ik graag zo gehouden…

  3. En voelt ze zich alweer wat beter ??
    Mag afkloppen, want Collin is sinds zijn geboorte nog niet ziek of verkouden geweest…

    xxx Ramona

  4. gaat het alweer wat beter met Oliefje? Of moet suikertante haar even komen verwennen.. Bty nog twee nachtejs slapen…..
    liefs jbv

Geef een reactie

