verborgen schatten

Soms. Soms vind je zomaar een verborgen schat. Eentje die eigenlijk gewoon vlak onder je neus lag. En niemand die het zag…

Want menschen… NIEMAND, ik herhaal NIEMAND van mijn collega’s flipte bij het werk van studente X. Die een achtergrond voor een toneelvoorstelling voor kleuters schilderde. Op oud behang van de zolder van oma.
Het schilderwerk zelf was inderdaad niet fameus.
Maar… toen het vanmiddag aan de kant gezet moest worden. Nou, toen werd het opgerold.

En nog steeds flipte NIEMAND.
Behalve ik dan. Ik stond half hyperventilerend te wijzen. ZO van kijk dan. KIJK dan.
How Cool Is That.
Heus vintage behang. Zo. Vlak onder mijn neus.

En nu ben ik aan het bedenken hoe ik in vredesnaam de verflaag van de achterkant afkrijg. Zodat het aan de muur kan. In Oliefs kamer. Of op mijn nieuwe werkkamer hier in huis. Of wherever. Als ik er maar naar kan kijken. Desnoods op de deur van de wc.

En nu. Mag u collectief gaan kwijlen. Want ik klikte met mijn telefoon. Voor een sfeerimpressie.

Heul_hip_behang 

12 thoughts on “verborgen schatten

  1. You lucky lucky, you’re so lucky! Als het er echt niet af wil kun je misschien een stuk inlijsten? In een grote lijst en dan misschien nog een mooie zw/w foto van Olief er op? Ik kan me er iets bij voorstellen.

  2. @kimske: alles? echt alles??
    @aapie: ik ben aan het uitzoeken waar oma woont…
    @sanneke: die lijst daar was ik ook al aan aan het denken. ZWW foto had ik nog niet bedacht maar is wel een gaaf idee!

  3. Hej, leuk! Als je het echt als behang wil gebruiken, kan je misschien eens naar Gent. Daar is een winkeltje van twee oude zussen en een broer (denk ik), in het hartje van de stad, en die hebben nog megaveel stock van behang van de jaren 50 tot nu. Het zit echt van boven tot onder vol met het meest coole behang dat je ooit gezien hebt. Je moet er wel wat tijd voor uittrekken, maar misschien dat je er daar nog wel een rolletje van vindt? In elk geval: veel plezier ermee!

  4. @Sarah: JAAAA collega van mij vertelde het al. Zij kocht daar heul gaaf behang ook. Dus binnenkort ga ik zeker die kant op!!

Geef een reactie

