It wasn't me..

Meisje O. Zittend in het wagentje in de supermarkt. Heeft er genoeg van. Van dat boodschappen doen.

Ter animatie drukken vader en moeder haar af en toe wat boodschappen in de hand. Zingen. En dansen. En weet ik wat nog meer.

Meisje O is de gelukkige bezitster van 2 tanden. Twee! Moeder heeft gelezen dat je dan mag gaan poetsen. Met een heuse babytandenborstel en babytandpasta. Joechei. Dat betekent iets kopen. Een nieuw hip accesoire. Ze rept zich naar de afdeling eh. Ik weet niet hoe die heet. Maar daar waar de watjes liggen. En de shampoo. En de haarshit. En de tandenborstels. En ze rukt een ROZE borstel uit het rek.
En dochter O slaakt een euforisch kreetje bij het zien van die tandenborstel. (goed geconditioneerd op kleur) En is de rest van de winkelwagenrit zoet en tevree met de borstel aan het spelen.

Bij de kassa. In een lange rij. Eindelijk aan de beurt. Vader laadt alles op de band. Pakt de winkelpas. Geeft die aan de kassiere. Ondertussen staat moeder aan de andere kant van de kassa. Alles weer in te laden. In tassen. Die moeder al mee had. Handig! Vader rekent af. (taakverdeling menschen, essentieel!)

Ze krijgen 5 pakjes smurfenstickers. Want de smurfen zijn overgewaaid uit Nederland. En zijn nu hier een hit. Dochter lacht nog eens bevallig naar de kassiere. Op naar de auto. Waar dan de hele zooi nog eens ingeladen wordt.

En dan. Beseft moeder iets vreeschlijks.

Dochter heeft zojuist.

Totaal onbewust.

De tandenborstel.

Gepikt.

Balkje_2   

12 thoughts on “It wasn't me..

  1. ik d8 al wat doen al die opsporingsverzocht posters hier in de buurt.. en wat doet ze in datt opsporingsverzochtitem die wel eens tussen de reclames door komt op de televisie!..
    zelfs hier in nederland kan je na gaan wat een crime het is..

    nou ja is wel eens iets anders.. als ooit aan haar gevraagd wordt heb je ooit iets gestolen dan kan ze altijd zeggen ja een tandenborstel ipv dat altijd ellendige snoepje giebelgiebel..

  2. Oooooh, ja, wat voel je je dan opeens vreselijk crimineel he? Ik heb, echt waar en ook vroeger niet, nog nooit iets gepikt. Daar ben ik gewoon te schijterig voor. Ik kan dat dus niet. En je log doet me denken aan een soortgelijk voorval waarbij dochterlief uit de drogisterij ineens een fles shampoo had meegenomen. En wij waren intussen al lang en breed in de Hennes. Ik wilde de fles nog terugbrengen, maar bedacht me het vervolgens pas weer toen we alweer naar huis liepen. En dus, hebben we hem gewoon gebruikt. Voor deze keer.(let wel: op aandringer van de reageerders hoor 😉

    http://dagelijksekost.web-log.nl/dagelijksekost/2007/07/nog_een_diefsta.html

  3. hahahaha! Dat balkje!
    Ohja. Ik ken het hoor, heb dan wel eens zelf gedaan. Prongeluk natuurlijk.
    Liep bij de Hennes, hing even een leuk shirtje aan de kinderwagen,nog wat rondneuzen en hop, naar de volgende winkel.
    Eenmaal in de Prenatal, denk ik, what the fuck! Daar hangt dat shirtje!!!
    Heb het lekker niet teruggebracht.
    Wat een dievegge ben ik toch hè?

  4. Dat balkje! Goed man! Wanted…baby O.

    Handig man, proletarisch winkelen met je baby!

    -negeert nu haar 300hechtingen, rukt Tren uit bed en gaat de schoenenwinkel voor die coole cognac kleurige laarzen-

  5. Ik zit het hier in mijn eentje in een stille woonkamer uit te proesten. Whahaha, dat balkje. Arm meisje O., die was alleen maar blij met haar roze tandenborstel.

  6. @Riz: inderdaad. dat is way cooler dan een snoepje. Dus Olivia is nu al de ster van de lagere school als ze straks groot is. whiehaa
    @mimi: haha Uiteraard. Op aandringen van anderen.
    @Susy: maar dat was niet toevallig dat kekke shirtje dat ik wilde voor mijn Olief? Van Holly Hobby? tsss tsss. Ga terug jij. Ruilen dat shirtje. Je zegt maar gewoon dat je het bonnetje verloren bent.
    @Joel. jaja; en aan de reacties hier te zien is het een heuse hype. Een hit. Hip! Pasten die laarzen wel in de bugaboo? En gewoon volhouden dat mister T ze gepakt heeft hè!
    @Sanneke: dat is leuk om te lezen. En ja, ze was en is er heel blij mee. En poetsen vind ze zelfs helemaal leuk.
    @Ellen: ja jij kwam steeds zo leuk bij mij. Dus moest ik ook bij jou komen natührlich. En Elan. Tsja. Dat zijn volgens mij gewoon de mooiste en fijnste ski’s.

  7. Haha!!Ik plaag mijn collega (alleenstaande vader) altijd dat zijn zoontje zo’n handig excuus is om niet naar de ‘verplichte’ feestjes van ’t werk te moeten gaan, maar dat je je kind ook als excuus kan gebruiken om iets mee te nemen uit de winkel, dat had ik nog niet gehoord;)

    Leuk verhaal voor later natuurlijk, wat een stoere dochter zullen jullie hebben:)

  8. Zalig verhaal! En handig!!
    Lukt het poetsen al een beetje? Geniet nog maar wat van het bilschuiven, want als ze beginnen rond te ‘crossen’ worden het drukke tijden!
    Groetjes
    Annelies

Geef een reactie

