het mysterie van de eenzame schoen

Ken je dat? Je rijdt in de auto. En dan. Ligt ie daar. Zo’n eenzame schoen (of soms laars) op de weg. Heulemaal alleen.

Ik zag er vandaag weer een. En dan vraag ik me dus altijd af. HOE KOMT DIE SCHOEN DAAR? Wie verliest er nou 1 schoen. Zo langs de snelweg. Of 1 sok. Want die zag ik ook al eens. Maar meestal een schoen.

Nou googelde ik daar dus net eens op. In het kader van werkontwijkend nietsnutten op het internet.

En nu weet ik het.

En de bron van dit filmpje is de volgende site. Met mensen zoals ik. Die zich afvragen hoe dat nou zit met die schoenen.
Je kan er ook een melding doen, van een door jou gespotte schoen trouwens. Dus. GO ahead. roadsideshoe

Kijk trouwens naar dat commentaar bij de 4e schoen. Die in Den Haag gevonden is. Fantastisch.
"The shoelaces were probably in good condition, because they were removed"

10 thoughts on “het mysterie van de eenzame schoen

  1. Vind het altijd akelig..stel me daar altijd hele erge ongelukken bij voor..
    Dat komt door een vriendin wiens ouders na haar ongeluk (wat ze gewoon overleefde maar haar been niet) enkele dagen later haar schoen nog zagen liggen op de plek des onheils… bahbah..

    Maar ja, ik ben dan ook een rampscenario denker volgens manlief. Dus. Het hoeft niet altijd eng te zijn..

  2. En in de winter zie je ook nog overal eenzame handschoenen. Voor kinderen. En dat vind ik dan altijd zo zielig, want dan loopt er dus ergens zo’n peuter met één warme en één verkleumde peuterhand.

  3. weet je….weet je wat … weet je wat ik gister zag… zomaar midden op de weg… in een witte opgedroogdeverfklodder, teminste neem maar aan dat het een opgedroogdverfklodder was anders had die man een heel groot droogstaantprobleem… een panty.. ja zn ouderwetse huidskleurige panty… midden op de weg…
    en toen d8 ik he dat is raar een panty hoe komt ie daar.. het zelfde als verdwaalde schoenen handschoenen en zakdoeken..
    en nu ineens heb jij het er over.. k zou bijna denken dat ik een zesde zintuig heb ik ga gauw beau bellen…

  4. @Sanneke; Met een voet?? Ohja. In Canada. Maar die heb ik gelukkig nog niet langs de weg zien liggen…
    @Joeltje: misschien helpt dit filmpje om je beeld een beetje bij te stellen.
    @Marlieke: Oh ja. Das inderdaad zo’n zielig idee. Zo’n eenzaam wantje. En zo’n koud handje. snik.
    @kwam: jaja. Goed hè!
    @Riz: Een panty? Nouja. Die was in ieder geval niet echt alleen. Want die is sowieso compleet zeg maar. En Beau? Zesde zintuig? hmmm. Das vast iets hollands. Op de commerciële televisie. Doe hem maar de groeten.

  5. O dit vind ik nou zo geweldig herkenbaar he. Ik heb precies dezelfde gedachten. Ik zie naast schoenen ook wel diverse andere kledingstukken op de weg. En vraag me dan dus ook altijd af hoe die daar komen. Ik stel me er trouwens nooit erge dingen bij voor (vanaf nu natuurlijk wel). Ik denk altijd dat iemand gewoon fietst en dan een schoen verliest. Hoe idioot. Maar goed, eerst die site even checken, wellicht dat het mysterie dan wordt opgelost!

Geef een reactie

