face your fears part 2. Over hoe een kutsmoes zomaar een geldig excuus werd

Wie_zit_daar_verstopt_nijntje Tsja. Na een tijdje zo verstopt te hebben gezeten begon natuurlijk het schuldgevoel te knagen. Want ondertussen was die glazenwasser wel onze ramen aan het soppen.

Het was inmiddels al enkele minuten nadat hij had aangebeld.
Dus wat doe je dan hè.

Tsja.

Dan bedenk je een goed excuus! kutsmoes. Ja sorry menschen. Ik ben nou eenmaal een chicken.
Dus ik ben naar buiten gegaan. En ik mompelde iets van sorry. En dat ik niet meteen had kunnen opendoen wegens kakluier. En toen "facede ik my fears". met die kutsmoes. Over dat ik die envelop altijd in de brievenbus doe. Van zijn oom. Die bij ons in de straat woont. Maar dat dat huis te koop staat. En dat ik daarom de envelop maar niet in de bus had gedaan. Echt, waarom ik vroegtijdig de academie-voor-musicaltheater in Amsterdam heb moeten verlaten is mij nog altijd een raadsel. Gezien dit schitterende staaltje acteerwerk.

En toen zei de glazenwasser… Nou, dat is maar goed ook. Want mijn oom is inderdaad al verhuisd.
Oei. Zei ik. Oprecht opgelucht. Over het feit dat mijn kutsmoes nu zomaar in een geldig excuus geëvolueerd was.

En dat ik op de nieuwe envelop dan wel "voor evert" kon zetten. En die dan daar-en-daar in de bus kon steken. Dan kwam het wel in orde.
En daarna noemde hij een astronomisch hoog bedrag. Wat ik deze week nog in die envelop doe. Voor Evert.

6 thoughts on “face your fears part 2. Over hoe een kutsmoes zomaar een geldig excuus werd

  1. Oi. Ik ben bang dat ik onze glazenwasser heb banggemaakt. Laatste keer dat ie er was, was ik er ook. En toen stond ie boven op onze serre. En ik legde onmiddelijk de relatie met de lekkage, die we hadden sinds… hij begonnen was met ramen wassen?

    Maar ik durfde het niet toen te zeggen. En hij zou terugkomen in onze vakantie. Dus hing ik een briefje op. Met van, liever niet op de serre staan.

    En nu is ie dus niet teruggeweest…

  2. Whahahaha. Nou, eind goed al goed dus. Maar zonde geld is het dan ineens he, als het voor zoveel keer tegelijk is. Daar had je dan zoveel leuke dingen voor kunnen kopen, ipv schonen ramen. Twee soorten Engel slingers bijvoorbeeld.

  3. @Susy: ik had niet anders verwacht.
    @nienuh: haha. chicken-glazenwasser van jullie voelde waarschijnlijk een klacht aankomen. Die ie nooit zou kunnen winnen… Ik wil Evert wel eens doorsturen anders?
    @Marlieke: ik kan niet KIEZEN. Heb nu ook nog slingers gezien van YET. Met polkadotten en ruiten enzo. Waar ze haar naam op kunnen stikken. Maar eerst Evert maar eens betalen dus. En dan kijken of ik nog wat over heb.
    @kwan: 1-0? 1-0? Ik zeg een loepzuivere 1-1. Aangezien ik de perfecte voorzet heb gegeven zeg maar.

Geef een reactie

