en ze beet in de hand

Smeekbedes kreeg ik. Heus. Van haar bijvoorbeeld. Dak dringend moest loggen. Komt ie:

Op mijn werk is het retedruk. RETEDRUK.En alle collega’s lopen als een soort zombies rond. Mijzelf incluis. En de studenten klagen steen en been. En dat vind ik niet bepaald grappig zeg maar. In de ogen van de gemiddelde student kom ik binnen, vertel ik spontaan 2,5 uur over welbevinden, betrokkenheid, lesvoorbereidingen en weekplanningen en dan ga ik weer naar huis. Lekker tv kijken. Of scrabbelen ofzo.

Ik denk dat ze het maar beter niet weten ook. Dat ik uren steek in voorbereidingen, nakijken, vergaderen, coördineren, mailen, nog meer mailen, geruststellen, overleggen, reizen naar hier, reizen naar daar, studiefiches opstellen, aanpassen, bijwerken, overleggen, vergederen, bespreken, taken opstellen, bijwerken, bespreken, coördineren, andere lessen voorbereiden, portfolio’s aanmaken,. WTF. En dat is 1 dagje zeg maar. Van pak m beet 7u. tot 00.02. Bijvoorbeeld. Gek word ik ervan.

Tussendoor blijkt dan op een willekeurige dag: het internet niet te werken, mijn lokaal bezet te zijn, de computer geen geluid te hebben, de gereserveerde beamer gestolen te zijn, de kachel in het lokaal niet te werken, of juist wel en en en…

En nu zit ik hier ook al te klagen. En tijd te verliezen. Waarin ik toch zeker van 1 student het stageverslag had kunnen bekijken. Nog 23 te gaan.

Ik denk nu even echt dat ik beter kassajuffrouw had geworden. Nu. Eventjes dan.
spaart u zegeltjes? Tasje erbij? Dat is dan 12 euro 80 alstublieft. Heeft u er misschien 20 cent bij. Dat je daarna dan naar huis gaat. En dat je dan gewoon klaar bent met werken. Men. dat moet toch fantastisch zijn. 

Dus.

Meanwhile besloot Olief dat het wel een leuk moment was om eens goed ziek te worden. Als in hoge koorts. Keelontsteking. oorontsteking. En dat ik haar dus moest ophalen van het kinderdagverblijf.

Ook vond ze dat het de hoogste tijd was voor wat motorische hoogstandjes. Dus stond ze ineens rechtop bij de bank, in de box en in haar ledikant-waarvan-de-bodem-nog-op-de-hoge-stand-stond-om-2u-des-nachts. En passent ontdekt ze dat ze door haar benen kan buigen om weer te gaan zitten. Hulde meiske, hulde.

Dus pappa kluste gisteren de bodem omlaag (tering, 8 grote schroeven in een onmogelijke hoek eruit draaien en op de nieuwe plek erin zien te frutsen) terwijl ik de schat animeerde.
Met een onwijs grappig spelletje. Kent u het. "ik doe net of ik je ga opeten, hap hap hap hap, hahaha" dikke pret gegarandeerd met zo’n bijna 1 jarige.

Tot ze dan dus haar lieve kleine pinkje ineens in je mond duwt.

Als je net "alsof bijt".

En je verwachtte dat vingertje niet.

En dan bijt je dus echt.

11 thoughts on “en ze beet in de hand

  1. hoezéé maar al met al, je leeft nog. Oh gelukkig maar!Wat goed van die Olief. Niet dat ze ziek was/is, maar dat ze gaat staan. Zo plots. Leuk is dat he? Als je ‘smorgens op dat kamertje komt en ze staat te jumpen in d’r bedje?

  2. agoss…

    leuk trouwens he.. onderwijs. Man wat een bof, al die vakanties, en naturlijk altijd vroeg thuis. Ja ik be half 6 thuis ja. Was ook al half 8 op mn werk. Leuk he 😉 Waren we maar kassajuf ja..

  3. Kwam al eens eerder kijken. Naar dat ubercute hockeysetje. (En die wáánzinnige trouwfoto’s!) Maar ja. Toen bleef het hier best stil. En dat snap ik dus nu. Met al dat werk, die stageverslagen.En dan dat gevoel; dat wegdromen bij een ‘huiswerkloze’carriere als kassamevrouw! Dat heb ik het afgelopen jaar met regelmaat zo gedacht. Zou dat inherent zijn aan het beroep juf? (of juf van juffen dan!) Leuke log, ga even verder neuzen hier!

  4. Jij mag helemaal geen kassajuffrouw worden!!
    ” Dat is dan 12,80 – Heeft u er 20 cent bij?”

    Dan moet je ineens 40 cent aan de klant terug geven!! 😉

  5. Hé,jij woont toch in Antwerpewn of niet? Volgend weekend gaan Eric en ik daar een weekendje heen, met mijn werk. We overnachten in het Golden Tulip (centrum)en gaan allerlei leuke dingen doen. Heb er zin in!

  6. Pfff heel herkenbaar. Ik zit momenteel in precies zo’n fase. Op werk loop ik echt op mijn tandvlees en mijn boys zijn om de beurt ziek of hebben last van tanden/kiezen. Ook ik moet nog even doorbijten. Half november heb ik een weekje vakantie!

  7. Ouch…
    En die studenten zouden toch echt beter moeten weten! Net zoals dat iedereen altijd denkt dat leerkrachten zo lekker veel vakantie hebben, om kwart over drie al vrij zijn en verder wat op hun luie reet op een bureaustoel voor de klas zitten te commanderen. Ok, dat laatste klopte in mijn geval dan wel ;), nee maar serieus, ze zouden écht beter moeten weten. Arme jij. Sterkte.

Geef een reactie

