But there's good news too!

Ja menschen. Na een dramalog is het tijd voor goed nieuws. Tis namelijk niet de bedoeling dat we hier allemaal depri het weekend beleven hè.
En ik heb allemaal nieuwe lezers. Die uit het niets oppoppen. En dat schept natuurlijk verwachtingen. Op loggebied.

Dus. Tijd voor heuglijk nieuws.

Vorig jaar rond deze tijd was ik huge. Als in: een olifant was klein vergeleken met mij. Als in +21 Kilo. Ik bedoel, mensen stopten spontaan op straat. En staarden me na. Met opengevallen monden. (overigens zag je aan de achterkant niets. nada. wat ook wel speciaal was. Dat er een nieuwe student op je schouder tikt om iets te vragen. En dat je je dan omdraait. En dat ze dan in shock zijn. Dat was echt mijn lolmomentje destijds).

En ik kon mijn lieve kind er wel uit kijken. Maarja. Zo werkt dat niet hè. Was het maar waar. Je werpt een blik op die buik en hoppa. Maarnee. Ze wachtte netjes tot de uitgerekende datum. En ik heb haar er op zn zachtst gezegd in de verste verte niet uit kunnen kijken. Google maar op sterrenkijker en baby. Dus.

Maargoed, ik dwaal af. Want. Ik wist al dat het een meisje was. Euforie. Toeters en bellen. Ach ja, "je mag dat niet zeggen". En "als het maar gezond is". En nog meer van die goedbedoelde vrindelijkheid. Maar mijn diepste verlangen was dus gewoon een meisje. En ik zag dan een klein rondstappend meisje voor me. Met staartjes. Of een speldje in heur haar. Met een rokje. En laarsjes.

Waar gaat dit heen. Wel. Het rokje was er al. De laarsjes ook. En ze stapt aan de hand. En langs de bank. En zie. Ik ben gelukkig.

Olivia kan een speldje in!
Speldje 

Mama, MOET dit nou? Hey, een kammetje. Das dan wel weer leuk.

15 thoughts on “But there's good news too!

  1. Ik wilde ook een meisje. En toen kreeg ik er een. En toen wilde ik nóg een meisje. Voor dat eerste meisje, maar ook voor mezelf. En die kwam ook !! En eerlijk is eerlijk: ik ben gewoon héél blij met mijn twee meiden. Al zullen ze elkaar de ogen nog wel eens spreekwoordelijk uitkrabben.

    Maar mijn eerste meisje is eigenlijk toch niet zo’n meisje-meisje. Dus hebben we toch nog een beetje een jongetje. Want ‘ze wil geen sokken waar bloemetjes op staan’. En ‘ze wil niks met kant’. En ‘ze wil geen maillots aan’. Roze mag gelukkig nog wel. En staartjes ook, zo nu en dan.

  2. ik ben ook écht van de meisje-meisje, tuttefrut en de friemeltjes. Zo verwachtte iedereen bij mij dus ook zo’n roze-kitsch-kitchen-baby. Maar stiekem wisten wij al dat we een stoer mannetje zouden krijgen. En eigenlijk is dat wel nèt zo leuk!Onze coole Ruub!

  3. Ow leuk! Ik roep altijd heel hard dat ik ook nog een meisje wil. Lijkt me heerlijk hahaha… Maar ben helemaal happy met mijn twee knullen hoor! Mooie ogen heeft Olivia trouwens.

  4. Ik heb Imme’s haren uit haar hoofd gekeken. Duurde heel lang. Maar nu? Moet ik elke dag bedenken of het een klipje, staartje of vlechtje wordt 😉

  5. Hé, ook een logje over haar! Haar haar. Staat d’r super, dat speldje. Eén van de redenen dat een dochter zo enorm leuk is: lekker knutselen met die haardos 🙂

  6. @Joel: ja, nouja, ik zeg: ze moet het maar leren. Stilzitten kind. En mooi wezen.
    @Marlieke: I envy you. 2 mooie meisjes!!! En eigenlijk is een jongensmeisje ook wel weer heel leuk. Zo wat stoerder. Ala Ronja de roversdochter.
    @kwan: JA. MAAK ME GEK. permanten. Verven. knippen. knippen. knippen. Ik denk dat ik vooral veel zou knippen. Moet verslavend werken. knip knip.
    @aapie: Maar Ruben is natuurlijk ook DE MAX. Een echt kitsch kitchen jongetje!
    @Lidia: Ja, ze beschikt over de labrador-blik. Is heel gevaarlijk vrees ik… probeer die ogen maar eens te weerstaan.
    @Susanne: ook al over die ogen hè. Jaja. Zie hierboven. En 2 knullen is vast heel erg heerlijk.
    @Anouk: ik begrijp het. Je hebt het zwaar. Men. wat een dilemma’s. ZALIGGGGGGG
    @mimi: ja hier ook haar. Ben net ook even bij jouw haar geweest. Gatver. Klinkt vies. Maar klopt wel.

  7. Wauw, speldjes!
    Hier één meisje, met nog maar bar weinig haar. Ookal is ze bijna 13 maanden. Maar het is zo blond als de lucht, en je ziet dus zo haar hoofdje eronder. Gewoon nog even afwachten dus.

    Zo, en ik ga je nu onder m’n favorieten zetten. Doeg!

  8. O got, ja, speldjes!!! Kan hier, speldjestechnisch gesproken dan, nú al compleet uit mn dak. Manman, een complete voorraad heb ik al. Alleen dat haar, daar ontbreekt het nog een beetje aan. Maar Olief staat het ubercute! En dat geeft mij dan weer hoop (net als het begin van dit log, waar de verwachting mee geschept werd dat je onwijs veel afgevallen was. Spontaan. Ja, duh, je kreeg een Olief…(Maar hups daar ging vervloog mijn gevoel van verwanrschap, want ook van die klevende-kilos-na-de-zwangerschap-….Anyway, het staat lief. Maar dat zei ik al!

Geef een reactie

