single parent mode starts again

We reden naar Kessel-Lo. Of all places. Kessel-Lo.
Alwaar we pappa uit de auto gooiden. Zo. De regen in.
Met zn tas. En zn jas. En ik deed heul stoer. Dat het me heus niks uitmaakte. Dat ie deze week een paar skileraren verder moet opleiden. In Tignes. Nee hoor. HEUS NIET ERG.

En toen zwaaiden we zelfs nog even.
En daarna reden Olief en ik snel terug naar Antwerpen. Naar huis.
En ik moest heus niet huilen. Heus niet. alleen een beetje snotteren.

Vorig jaar. Was het ook vrijdagavond. En toen wist ik nog niet dat het op zaterdagochtend zou beginnen. Wat? Nou. DE BEVALLING. Ja. Dat.
Tijdens het bevallen dacht ik al…SHIT. Ja sorry. Niet omdat ze kwam. Nee heus niet. Dat feit maakte me euforisch. Maar ik besefte toen al dat Jiri er dan dus niet zou zijn op haar 1e verjaardag. Want hij is eigenlijk altijd aan het lesgeven deze week. 
Dus ik dacht tussen het bevallen door steeds maar. "Oh STOM". "Straks is ie er niet als ze 1 wordt."  (ik had misschien beter aan de weeëndans gedacht. Om het geheel wat soepeler te laten verlopen. Dat van die bloem en het hele zuchtgebeuren. Want dan zou die idiote yoga toch nog ergens goed voor zijn geweest…)

Uiteindelijk werd ze dan op zondag geboren, ons prinsesje. Een echt zondagskind. En het zou nog HEEEEEEL lang duren. Tot haar 1e verjaardag. Besloot ik toen resoluut. 
En nu is het zomaar oktober 2008. Schrikkeljaar. En is ze dus aanstaande dinsdag jarig.

En nu is ie er dus niet als ze 1 wordt.

En dat ze het zelf niet beseft. Dat weet ik ook wel. We vieren het dan ook pas echt als ie terug is. Maar ik besef het wel. En ik voel me nu dus even een post-hormonaal-wrak. Eventjes maar. Want daarna ga ik weer verder stressen. Over dat het dus volgende week zondag feest is. En over hoe ik dat allemaal ga organiseren. Dus als u het me niet kwalijk neemt. Ga ik nu even googelen. Voor de taart.

Olief_jiri

Mijn 2 grote liefdes.

10 thoughts on “single parent mode starts again

  1. Ik voel met je mee. Ik kan me voorstellen dat dit niet is zoals je het zou willen. Maar inderdaad. Ze beseft het zelf niet. Een paar dagen later met haar handen in de taart is ook leuk!

  2. oooooh, nou dat is echt helemaal niet leuk!
    En dat ze het niet beseft, ja, dat zal wel, maar jij wel.
    Papa hoort er gewoon bij, da’s een feit.
    Al was het maar om ’s ochtends samen voor een niet-begrijpend kind te zingen.
    Jammer. Maar papa komt wel terug.
    En dat is ook een feit!

    succes met de voorbereidingen.
    (en: aha, zondag dus)
    Als mijn Olivia precies 3,5 jaar is!)

  3. Is inderdaad niet zo fijn dat papa er niet bij is op haar 1ste verjaardag.. Maar gelukkig zal het feestje de zondag erna veel goedmaken!!

    Wel ‘grappig’ dat je daar al aan dacht tijdens de bevalling vorig jaar:)

    Ik wens jullie toch een leuke dag aanstaande dinsdag! De meiden bijeen, moet ook fun zijn toch?!

    Gr
    Elke

  4. Nee helemaal niet leuk… Maar is hij er volgend jaar dan wel, als hij altijd weg is deze week? Of is dat een domme vraag? In ieder geval alvast een beetje gefeliciteerd.

  5. Oooooooooooo wat sneu voor jullie alle drie dat papa er niet is als Olief één wordt. Potjandorie wat jammer!
    En wat mooie foto van je twee grote liefdes! En veel succes met de voorbereidingen..gewoon te laat begonnen zeg ik je, hier zijn de uitnodigingen voor Tren’s eerste verjaardag al de deur uit, catering al geregeld enz. Wat dacht jij dan?!

  6. Hmmm, bummer….Ik zou er knap van balen ja, maar ja, dan wrijf ik het er bij jou nog eens extra in. Dus zeg ik; kop op. Jullie doen het dubbeldwars en dik als de paps erbij is. En dáár merkt het meiske inderdaad niets van. Dat het maar een prachtdag, of eigenlijk dagen dus, mag/ mogen worden! Al een leuke taart gegoogled?

  7. @allen: thanxxx!!
    @Susy: Nee, dinsdag. Als jouw Olief 3,5 jaar en 2 dagen is zeg maar.
    @Elke: Goed plan. Girls only feestje op dinsdag!
    @Heikelien: Nou, het is een vakantieweek hier. En das altijd de week waar 1 november inzit. Dus soms zal hij er wel zijn.
    @Von: dank je. Overigens gaat de olifant wel weg. En komt er een nieuwe kop.
    @Joel: ik had niet anders van jou verwacht… En foto is even snel met mn telefoon gemaakt. Vond m ook erg geslaagd!
    @Caroline: supertaart is on its way. Ik zeg: ROZE. roze. R-O-Z-E. Want dat moet.

Geef een reactie

