This day brings back memories

Hartslag_ween Ik neem u even mee. Naar de zaterdag in 2007. Toen de klok ook een uurtje terug mocht. En het is 22.38u.

Daar lag ik dan. Met ons kleine sterrenkijkertje nog in mijn buik. En een good-old epidurale in mijn rug. THANK GOD voor de ruggenprik. En Thank God voor België. Waar die ruggenprik goed georganiseerd is. U vraagt? U krijgt. Met een geavanceerd pompje. Voor de zelf-service. Heel fijn.

En toen staarden Jiri en ik dus samen naar deze meters en papieren links. Hartslag van 153. En bij elke piek was er sprake van een wee. En die voelde ik dan dus niet hè. Na uren afzien voelde ik die niet meer. Welk een opluchting was dat man. Gewoon op een papiertje zien dat je een wee hebt. Het was bijna komisch. Slokje water erbij. En dan weet je dus. Binnen een paar uur is alles anders. Dan is ze er. Dan weten we hoe ze eruit ziet. Dan zijn we echt met zn 3tjes.

12 thoughts on “This day brings back memories

  1. Bijzonder, om terug te kijken op zo’n eerste jaar. En wat is het dan omgevlogen!

    Veel plezier met taart uitzoeken. Bij kinderfeesttaart.nl hebben ze mooie dingen, maar da’s misschien wel een eind uit jullie buurt. Succes met zoeken, en heel veel plezier!

  2. heerlijk hè. Zo even down Memory Lane!
    Goh, jij bent pas (bijna) 1 jaar moeder!
    Oh hee, en die ruggenprik die kreeg ik ook bij Olivia. Na 16 uur afzien. Mocht ik m. Toch. Jeuj.

  3. Wonderlijk he, wat herinneringen met je kunnen doen,bijna lijflijk terug in de tijd (god-zij-dank niet helemaal!)…Urenlange ellende en daarna ein-de-lijk die ruggeprik. Om dan uitgeput maar tevreden vast te stellen dat jij van die papieren weeen lekker (voor zolang het duurde dan) even geen last had! Ja ik was er ook onwijs blij mee! Aftellen voor jullie nu….Alles gereed? Taart? Ballonnen? Feestjurk (on-misbaar!) spannend!

  4. tjeesus wat gaat het rap allemaal hè? als ik dit verhaal lees klap ik weer eens even in mijn handjes met die super-bevalling van mij…Ik vrees ook met grote vreze, stel dat ‘r ooit een tweede komt, zal alles vast heul erg tegenvallen!

  5. Nu ik de reactie van Susy lees…dat vroeg ik me ookal af…maar ja, weetikveel, ben hardstikkeblond dus vast een superdomme vraag. Maar ja, ik ben dus niet de enige! Van de 25e tot de 28e?????

  6. @Susy en Caroline: Ja nee. Ja. Dus. Nou, ik beviel dus op zondag. Dus ik ben niet netjes een heel jaar terug aan het denken. Dat komt omdat ik beviel in het weekend waarin de klok terugging. That brought back the memories. Omdat dat dit weekend ook zo is. En met dat schrikkeljaar nu is Olief pas dinsdag jarig. Onhandig gedoe. Of uitstel van executie. Ik ben er namelijk nog heulemaal niet aantoe. Dat mijn beebietje… één jaar wordt.

  7. Hé. Ik kreeg ook een ruggeprik. In nederland! Wel pas na 16 uur inderdaad, net als Susy. Toen had ik één f*cking centimeter ontsluiting. En das toch niet écht gemiddeld, zeg maar. Heerlijk man, die ruggeprik. Die wil ik de volgende keer al als ik 8 maanden zwanger ben, just 2be sure.

    En ja, jouw beebie wordt al bijna één. Mijn god, waar blijft de tijd? Olief..één?! Nog even en ze wil een brommer of zo. Tss…

  8. ooh, wat sneu dat papa er dan niet is! volgens mij is het voor moeders altijd het spannenst als een kind 1 wordt. Echt zo’n flash back periode.
    wel alvast veel plezier morgen!!

Geef een reactie

