slaap als een reus, slaap als een roos, slaap als een reus van een roos

Tussen al die memories door is daar dan ook nog de realiteit. PATS BOEM. Daar is ie.

Ja menschen, het klopt niet helemaal. Die trip back down my memorylane. Want Olief werd dus vorig jaar op zondag geboren. Maar dat is dan nu natuurlijk niet precies een jaar geleden. Sterker nog, omdat we in een schrikkeljaar zitten is ze dinsdag pas jarig.
Dus ik heb nog 2 nachtjes. Om aan het idee te wennen. Dat mijn "beebietje" echt groot wordt.

Daarnaast ging vannacht de klok een uur terug. En terwijl dochter daar schaamteloos doorheen sliep, lag ik wakker. Er lag namelijk iets raars in bed. Iets hards. Van ongeveer 1,5 cm. 
En zonder man naast me verander ik van een echte mega-mindy spontaan in een chickennnnnnn. En dat die chicken eigenlijk heel toepasselijk was wist ik toen nog niet.

Dus ik freakte wat. En wou er eigenlijk niet uit. Want KOUD. Maar moest er wel uit. Want TE ENG.

Licht dus aan en ik jumpte als een volleerd oost-europees-turntalentje uit mn bed. Met een 3-voudige salto. Ja heus. En vanaf veilige afstand, op schoenen (vraag me niet hoe het komt, maar ik voel me veiliger op schoenen) porde ik wat tegen het vreemde object onder de dekens met mijn hockeystick.

En wat lag daar? Verstopt onder de dekens.

CHICKENNNNNN

Duplokip 

Een authentieke duplokip.

Tsja. Daar sta je dan. Met je schoenen. En je hockeystick. Toch een beetje idioot te wezen.

Maar een ding is bij deze bewezen. Ik ben een echte prinses op de erwt duplokip.

In de nu nog BEEBIEkamer sliep de echte echte échte prinses overal doorheen. En ondanks het extra uurtje sliep ze ook vanochtend lekker door. En als ze slaapt. Tsja. Dan is ze gewoon weer eventjes dat hele kleine babytje van bijna 1 jaar geleden. Zo mooi.

Schone_slaapster


BERCEUSE NR 2

Slaap als een reus
Slaap als een roos
Slaap als een reus van een roos
         
           Reuzeke
           Rozeke
           Zoetekoeksdozeke

Doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

Paul van Ostaijen

11 thoughts on “slaap als een reus, slaap als een roos, slaap als een reus van een roos

  1. Hey duplokip!
    Doe je een beetje chill daar in de bedstee?
    Enne, jouw babietje blijft jouw babietje.
    Of ze nu 1 of 18 jaar is.

    Succes met het feest morgen!
    (dat is toch morgen hè? Of was dat gisteren?)

  2. Och wat lief !!! Ik zou ook doorslapen als ik in Antwerpen woonde. Het was werkelijk doodstil daar waar wij waren. En ’s ochtends zag ik allemaal rare mannetjes met pijpekrullen door de straat lopen.

  3. Wat een heerlijk mupke! Schrikkeljaar, klok terug en dan je eigen emotionele klok die nog éven stil wil blijven staan. Lekke ringewikkeld allemaal haha! Maarre, jouw dochter sláápt ze;fs hip! Wat s dat vor een onwijs kek slaapzakje? En dat dekentje! (spontaan last van mn koopspier…)

  4. @Susy: tomorrowwwwww tomorrowwwwwww. OMG Moet dringend op zoek naar tractatie voor het kdv voor morgen.
    Lief trouwens en ook wel waar. Thanx. En herinner me er ook nog maar eens aan als ze pak m beet 16 is 🙂
    @Sanneke: dank je.
    @Marlieke: jaja, bruisende stad waar je ook nog eens heerlijk kunt slapen.
    @Caroline: Ik zal je koopspier een beetje voeden… slaapzakje is van DORST. http://www.dorstontwerp.com/ Ze begint er helaas nu wel te groot voor te worden en ik mailde al naar dorst maar ze maken ze niet in een grotere maat. Lakentje kocht ik bij kidsfactory.

  5. Zucht. Kleine meisjes worden groot!
    Heerlijk, zo terugblikken op dat eerste jaar.

    Oh ja, en dat slaapzakje: kek! Ik zou wensen dat ik wist hoe de naaimachine werkte. Dan zou ik zelf die dingen kunnen maken. Sanneke is geloof ik wél handig!

  6. Jahaa! Wat een kei-kei (zei zij kei?) leuke kop! Alvast maar ter ere van het aanstaande feestje? Whatever, leuk issie. Leuk! (en niet úit te staan dat jij gewoon heuse, echte, kinderboekwaardige, prentjes van jezelf en je schatten hebt! *jaloers!*)

  7. oooh! ik vind jouw blog er veel mooier uitzien dan de mijne! ik moet voor mijzelf aan het werk man! 🙂 Superleuk met die lieveheersbeestjes en hartjes als achtergrond. Goed gedaan man.

    enneh, spannend joh zo’n oudejaarsavond van je kindje. Gek hè? Maar ’t is idd een prachtig wijffie, baby of dreumes, het maakt niets uit! en stiekum hè, wordt het alleen maar leuker naarmate ze groter worden. En gaan praten. 😀
    Héél héél veel plezier morgen!
    liefs.

  8. Woei, wat ziet het er leuk uit hier! En klein kikkertje, ik doe ook maar wat met die naaimachine. En dan verzin ik wat en dan ga ik het gewoon maken. Da’s leuk hoor! Met een beetje mazzel is m’n speelkleed vanavond af. Of met een beetje pech, want ik vind het net zo leuk om er mee bezig te zijn.

Geef een reactie

