het jarige meisje en de macaronipinguin

Het_leven_is_een_feestje_2  Ja ja, het leven is een feestje. Zeker als je 1 jaar wordt.

Zoals u wel ziet was Olief dolblij. Nope. Want. Het meisje. Wilde de superduper-hipperde-pipper kroon gewoon niet op. Dus.

(voor wie het wil weten: de kroon is op mijn verzoek gemaakt door Lizzy en Bobby van de handfabriek in Antwerpen. Aangezien ik soms best creatieve ideeën heb. Maar de uitvoering liever aan de expert overlaat. Of, zoals Ireen me vandaag nog mailde: delegeren is ook een kunst….)

Goed. De verjaardag. Van eergisteren alweer.
Om te beginnen besloot Olief het er maar eens van te nemen. Zo op haar verjaardag. Ze sliep dus lekker door. Om 8u vond IK het welletjes. En ben ik haar wakker gaan zingen. Want dat moet, als je jarig bent. Net_wakker 

Blije jarige lacht haar 2 tanden bloot.

Daarna moest ze natuurlijk de slingers bewonderen. En op de versierde stoel. En… iets uitpakken. Want hoewel we het zondag pas vieren kreeg ze nu ook al iets. Wat ook moet, als je jarig bent.Cadeautje 

Concentratie alom. En kijk ook even naar dat flappende oortje. Zo onder de kroon.

Daarna hebben we samen ontbeten. En gingen we naar het kinderdagverblijf. Met tractatie.
Tractatie

Op_het_kinderdagverblijf

Om 14u haalde ik haar alweer op. En gingen we samen naar de ZOO. Oftewel de dierentuin. Waar we bij de ingang onze 3 halfopgeblazen ballonnen moesten inleveren. Omdat de dieren zich zomaar het welbekende hoedje zouden kunnen schrikken als Olief er een zou laten knallen. Ja. Heus. Ik was ook een beetje verbaasd dat Olief dat al kan. Maar volgens de meneer van de ZOO kon ze dat vast. En hij keek er heel streng bij. En hij had ook een echt dierentuinmedewerkerspak aan. Dus ja. Inleveren die hap.
En uiteraard zou ik het ook niet op mijn geweten willen hebben dat er een flamingo-met-ballonnentrauma zou ontstaan. Of dat een van de apen zich tegoed zou doen aan de lintjes ofzo. En dan zo’n ballonnenlint zou moeten uitkakken. Ja nee. Liever niet.

Oké. Op naar de olifanten. 
Olifant deed iets ingewikkelderigs met zijn slurf.
Olifant_doet_moeilijk   Hij bleef heel lang zo staan. En net toen ik dacht dat die verzorger van die ballonnen misschien maar eens te hulp moest schieten kreeg ie zn slurf toch weer goed. Thank God.

Hierna bekeken we de giraffen. En daarna bleven we heul lang bij de pinguins. Want die bleven zomaar vlak bij het raam zitten. En ze zwommen een soort van druk heen en weer. En Olief genoot. En ik dus ook. Want ik keek naar mijn jarige meisje. En niet naar de pinguins. En toen zag ik iets van macaroni. En ik kreeg al trek. Maar nee. Het zijn de pinguins. Wist u dat?
Macaronipinguin  Sja zeg. Macaronipinguins.

Nou. En toen werd het jarige meisje heel moe. En ze viel in slaap. De hoogste tijd dus om naar huis te gaan. En de jarige job daar in haar bed te deponeren.

En ’s avonds vierde ik dan ook nog eventjes het feit dat ik 1 jaar moeder ben.
Zoals het hoort.
Stilleven_met_chips_en_ijs

12 thoughts on “het jarige meisje en de macaronipinguin

  1. Hahaha, één jaar mama, en dus een jaar lang luiers verschoond, kind getroost, kind eten gegeven, nachtelijke uitstapjes naar ’t kind, en ga zo maar door.

    Die Haägen Dasz vind ik een uitstekend cadeautje voor een mama!

    Die muts is trouwens prachtig! Elk jaar een ander getalletje erop?

  2. Heel mooie foto’s! Hoe is het met de 1-jarige meid? Nog es een dikke proficiat!

    Hebben jullie ons kaartje gekregen?
    groetjes!

  3. Gefeliciteerd! Dat klinkt als een gezellige dag met een geweldige afsluiting! 🙂

    Enne… Jouw meisje ziet er prachtig uit, zelfs op de ‘ik-wil-geen-kroontje-op-mijn-hoofd’-foto!!

  4. Zag er inderdaad een heel gezellige dag uit! Vind die eerste foto waar ze zich kwaad maakt trouwens schitterend:)

    En vandaag de grote dag van het verjaardagsfeest MET papa erbij!! Heel veel plezier ermee!

    Elke

  5. Leuke foto’s, die eerste is er wel een voor later op haar bruiloft ofzo 😉

    En die pot ijs: die ga ik binnenkort ook maar eens eten. Om te vieren dat ik 3,5 jaar moeder ben. Ik verzin wel een goede reden!

  6. Fok.
    Ik had hier toch allang gereageerd!?
    Nouja, nog es dan.
    Ik hou van jankende foto’s. Dan worden kinderen opeens heel echt hè.
    Zo van god ja, die van haar jankt ook wel eens, hahaha!
    Ik val trouwens ook altijd vreselijk in slaap van macaronipinguins…

    Look like a nice day!

  7. Dank je voor je verhaal op mijn weblog. Het geeft me echt moed dat jij een jaar na dato al weer de skies op gaat! Ik kreeg het ook zo vroeg trouwens, de misselijkheid begon net een beetje weg te ebben of dat wiebelbekken kwam er voor terug.

Geef een reactie

