Drum Baby Drum, it's your birthday!

Dus. Zondag kwam Jiri thuis. ZONDAG. En niet zaterdag. Omdat een of andere oetlul de sleutel van het busje waarmee jiri naar huis zou rijden per ongeluk al mee had genomen en al op weg was naar België. iemand een niet zo handige actie had gedaan. Iets met een sleutel. En al vertrekken. En dat mijn lieve lief daar met wat mensen dus stond in Tignes. Zonder die sleutel. Op skischoenen. En toen konden ze niet naar huis rijden. En zich niet omkleden. En moest die bewuste iemand terug rijden met die sleutel. Terwijl diegene al zo ongeveer bij Dijon was.

3.30 was ie thuis. De schat. En om 8.19 werd Olief wakker. Alsof ze het had aangevoeld. Een klein beetje extra slaap voor pappa.

En toen begon de stress. Mijn kantoor leegruimen. Men. Wat een zooi heb ik toch. De geleende stoelen soppen. De vlaggen ophangen. De slingers ophangen. Ballonnen opblazen. Tafels naar binnen slepen. Stoelen naar kantoor sjouwen. Olief ondertussen uit de gordijnen vissen. Of van je been af proberen te bikken. Want als je bezig bent doet ze niets liever dan als een heus blok aan je been gaan hangen. Waarbij mamma-met-panty favoriet is. Die kleine nageltjes wrijven namelijk zo lekker over zo’n panty.

Taart. Snoep. Rozijnen. Chips. Drank. Fruitsalade.

Olief in bed gezwierd. De boel verder het af kunnen maken.
En dan ineens de invasie. Want hoewel ik heel hard hoopte dat iedereen een beetje gespreid zou komen… kwam echt iedereen tegelijk. Nog meer stoelen nodig dus. Taart snijden. Cadeaus aannemen. Olief wakker maken. Koffie zetten. Rozijnen van de vloer bikken. Emmertje voor bloemen zoeken. Cadeau van Olief redden uit de handen van andere kindjes. En het haar ook even uit laten pakken. Cadeauzakjes geven aan kindjes. Chips niet vergeten op tafel te zetten. chips wel vergeten op tafel te zetten. Wijn over kleed zien gaan. Kind kwijt. Ah kind kruipt onder de tafel vol hapjes. Die met die wankele poten. Die tafel dus; niet het kind. Hoewel. Ook kind heeft nog een soort van wankele pootjes.

Men. Ik was het even vergeten. Maar op zo’n feestje thuis.. vergeet je zelf te feesten. Zeg maar.
Maar het was leuk. Het was het waard. Want ze straalde echt de hele middag. Ze lachte naar iedereen. Ze ontving elk cadeau met een smile van oor tot oor. Ze was ECHT jarig.

Bd_cake_1 Bd_cake Bd_wheelybug Bd_kaia Bd_chair 20081102m003 20081102m037 Bd_drum 

19 thoughts on “Drum Baby Drum, it's your birthday!

  1. Waahwie! wat een gave táárt! En die stoel! Super. Ze heeft wel heule stoere cadeaus gehad zeg. Maar wat een drukte hè? ik zie er nu al tegenop…10 jan…da’s nog efkes..

  2. Wauw!
    Nee, dat een kinderfeestje geen mamafeestje is, dat is me inmiddels bekend.
    Maar ’t gaat om ’t kind hè, om ’t kind!
    En wát.heeft zij. een geweldige kedoos gekregen!
    Die stoel, ja!!
    Alles mooi! En jullie ook!

  3. Ik was van plan te joelen over de taart en de stoel en dat prachtige kleine meiske, maar dat hadden mijn voorgangsters al gedaan.
    Wat een eh domoor, die persoon die er voor zorgde dat Jiri pas diep in de nacht terug was. En wat leuk om jou nu ook eens te zien!

  4. Doe ik gewoon nog een keer hoor; kirren over die kekke taart, button, jurk en cadeaus. Een hip feest hoor en zo te zien heule blije jarige én papa/ mama! (en nu vast volslágen afgedraaid maar ja, dat is het waard natuurlijk!)

  5. sjonge krijg er spontaan ikgeefnooiteenkinderfeestjeverjaardag gevoel van.. wat een drukte.. maar zo aan de foto’s te zien vervaagd dat gevoel ook weer naar wanneerishetmei2010danwordtmijnneefjeofnichtje1jaarendaarhebbenwezinin!!

    die stoel.. dat is toch wel wat ieder meisje wilt hebben.. en zij heefthet gewoon de prinses!
    zucht..

  6. OOOOOOOOOOOooooooooooooooooooo Olief heeft het allerliefste lieveheersbeestje gekregen…ik vind die zoooooooooooo leuk. En die stoel ook. Maar ja.
    Ik heb een zoon. Ook leuk.
    En gelukkig verkopen ze die lieveheersbeestjes ook als muisjes. En dan het wel weer wat meer. Voor een jongetje.

  7. @allen die de stoel aanbidden: ja die stoel hè. Tja. Die kreeg ze van 2 hele lieve vrienden hier. Die al bij haar geboorte zeiden… als ze 1 wordt krijgt ze een troon. En zo geschiedde.
    @mensen die mij nog nimmer hadden gezien: Hello.
    @taartenfans: detafelvan18. In Utrecht. En ja, dat is voor mij een eindje rijden. Maar ik ging toch naar vriendin-met-verse-beebie daar in de buurt.
    @Joelz: troon in zwart en wheelybug muis. Ik zeg, mister T is tha king. Overigens vind Olief vooralsnog vooral de wiebelende ogen van de wheelybug het leukste. Ach ja.

    En allen: zien jullie wel dat het hier een polkadottentrommel betreft. IEEEEEEEEUWWWW. Daar was ik dus meteen euforisch van. Thanx to my old oppaskindje. Cath, hij rules big time.

  8. Nog een late proficiat voor de jarige! En dat van die feestjes is wel héél herkenbaar ja, zelfs zonder kind. Maar het zal wel wennen zeker… ooit?

  9. Nog gefeliciteerd met je meisje! (hoezo laat!?)
    Jeee ik zou er bijna voor naar Utrecht rijden… ach is maar een kleine drie kwartier… ik ben ertoe in staat!

    Liefs

  10. Wat een cadeaus, wat een feest! En na zo’n dag vol feest ben je inderdaad gesloopt.

    Die stoel ik cool! En die taart! Wauw! Zoiets wil ik volgend jaar ook. Maar daar heb ik (nog geen 5 km van ons huis) al een adresje voor gevonden. Natuurlijk nét na de verjaardag van ons meisje.

    Leuk om jou ook eens in het echt te zien. Naja, op een foto dan.
    Doeg!

  11. alsnog van harte! zat ook even de logjes hieronder te kijken/ lezen (en werd jaloers bij het lezen van die ruggeprik!) en werd weer even helemaal terug in de tijd geslingerd naar toen mijn mannetje bijna (en net) één was… zucht ; )

  12. drum baby, drum …. en daardoor werden alle boze geesten weggeroffeld, zodat er enkel goed feeën overbleven die een boel cadeautjes meebrachten voor het modelkind dat Olivia toch wel is!

  13. Wat een scheetje is het toch!

    Enne… ik zie nu al uit naar de eerste verjaardag van mijn eigen O., kan me niet voorstellen dat ze over elf maanden ook zo stralend haar cadeautjes in ontvangst kan nemen…

Geef een reactie

