zum kotsen

Duftyhuis2 Vroeger, in de hoogtijdagen van de Punica-oase, my little pony en de popples. Toen had je ook je geurpoppetjes. Dufty’s. Met een heel roze en geurend huisje erbij. Het dufty-huis genoemd.

Ik had geen dufty-huis. En wij noemden dit hele feest op school dan ook eerder het rufty huis. Refererend aan de geur uiteraard.

Een jaar of 10 geleden had je ook weer geurpoppetjes. De zonen van vriendin en hockeyteamgenootje A. hadden een hele serie. Barrie Bloemkool bijvoorbeeld. Ik hoef u niet uit te leggen waar die naar rook. Maar ons aller favoriet was natuurlijk… Koos Kots. Zalig. Dat was echt de opper-rufty van de geurpoppetjes. Menig hockeyfeest werd dan ook opgeluisterd door levende Koos Kotsen. Door ons hardop uitgelachen.

Ach heerlijk, die goeie ouwe tijd.

To the point nu:
In Nederland, Frankrijk en Duitsland is een salmonella-epidemie uitgebroken zag ik deze week. Manman, emigreren is soms zo gek nog niet. Alleen had ik een piepklein, essentieel aspectje over het hoofd gezien. Als in: dat er Nederlanders op Oliefs verjaardag waren.

Moraal van dit onsamenhangende verhaal?

Ik veranderde afgelopen nacht zelf in authentieke, living Koos Kots. En ik was veel liever een dufty geweest. Echt. Heus.

En dan ga ik nu weer even boven de pot hangen slapen.

19 thoughts on “zum kotsen

  1. Ojee zeg, ik ben hier al veel te lang niet geweest! Ik heb allerlei heugelijk nieuws gemist (nog van harte met die meeste bijzondere verjaardag van je meissie!) en ik vind je nieuwe look (die is nieuw toch?) echt supergoed. Mooi kop!
    En ik scrolde de berichtjes naar beneden en zag een prachtfoto van Olivia, met een tekstje erin, weet niet meer exact wat, want dit wil ik nu wel gaan checken, maar dan is mijn berichtje pleitte en copy paste werkt niet want dat mag hier niet! Adem in…

    Ga je nu linken in mijn netvibes, dan komt het goed 🙂

  2. Oja, en die dingen die je noemt, Popples (?), ik was ze alweer vergeten! Dat zijn toch die knuffeldingen waar je een bal van kon maken?
    En die Barrie Bloemkool en Koos Kots dingen klinken ook echt helemaal goed. Dat speelgoed van vroeger wat toch echt stukken verantwoorder he?

  3. Van die hollanders moet je het hebben , hè? Maar een salmonella, dat krijg je toch door het eten van bedorven waren en rauw ei en zo? da’s toch niet besmettelijk? Of zit ik er helemaal naast? Nou ja, een kotsfestijn is het dus zowiezo.
    Voor Neeltje kreeg ik een geurend babypopje. Nou houd ik al niet van plasticen poppen, maar deze vind ik echt te erg. Die zit dus nog fijn in de verpakking en probeer ik wel een keer het huis uit te krijgen. Ga maar ergens anders ruften, pop!

  4. De Popples rulen big time!! Kotsen niet. Kotsen is niet coohool Astrid. Dus houd er maar eens gauw mee op. Die rot hollanders ook, met hun salmonella. Tss..

    BETERSCHAP!

  5. oe. hoop dat je inmiddels beter bent, wij hebben alle drie zowel gespuugd als uren op de wc gezeten… maar niemand zei wat over salmonella!

  6. Bloemkool-riekende popjes, dát is zum kotsen. Brrr, als ik daar aan terugdenk. Koos Kots is trouwens ook niet erg lekker.

    Hopelijk knap je snel op! En ondertussen niet de rest van het gezin aansteken hoor!

  7. Wat hebben we toen gelachen met Bellie en al die poppen he! Wat een mop….
    Ik ga eens googlen wat ze nog meer voor poppen hadden…..

  8. OOOOjaaahaaa!!! Die ruftende dufty’s! Zoiets wis je gewoon uit je geheugen he?! Ik had er geen. Mijn moeder vond dat soort spul onzin. En gelijk had ze. Mijn vriendin die alles had, had dit ook. En jaloers dat ik was! Op die ruftende dufty’s waar je echt he-le-maal niks mee kon.

    Tjongejonge. Beterschap!

  9. Aan allen: thanx.
    Ik ben inmiddels beter en weer aan het werk enzo. Maar nu net klaar met werken. En nu ga ik eens kijken hoe Jiri er ook alweer uitziet van dichtbij, ik krijg namelijk last van lasogen van alle powerpointpresentaties van mijn studenten die ik moest beoordelen.

    En Ireen: GENIAAL dat je al die dingen terug hebt gevonden man. WAAR, WAAR??? Theo Tenenkaas, maak me gek.

  10. Ik heb op google Koos Kots ingetypt en het is A-MA-ZING wat er dan allemaal uitkomt. Er zijn er nog veel meer maar deze zijn toch wel de beste!
    Mooi dat je weer beter bent!

Geef een reactie

