een onsamenhangend verhaaltje speciaal voor mijn moeder

M’n lieve mamma belde. "heb je het druk?". Ja, hoezo? "Nou, je schrijft helemaal niks meer op je web-log."

Ah Ja. Dus.

Tijd voor een logje.

Tis een onsamenhangende. But Who cares.

Nou. De Sint kwam aan. Tegelijk in Antwerpen én in Nederland. Maar ik ben niet achterlijk hoor. De Belgische Sint, das dus een duidelijk gevalletje van "hulpSinterklaas".
Oordeelt u zelf maar:
Nepsint En toen ging deze hulpsinterklaas ook nog eens met een hele zware en strenge stem staan voordragen wie er stout was geweest. U begrijpt, Olief en ik zapten snel naar de echte Sint. Die met dat probleem met die rode ballonnen. Dus. De_echte_sint

Hier rechts DE ECHTE. Die lieve. Die mooie Sint.

En later deze week zetten we onze schoen. Waarna olivia ik daar als een soort idioot bij stond te zingen. Dochter aanschouwde mij en oordeelde al snel. Mamma is gek geworden.
Heus niet. Kijk maar!
Sint Let ook even op hoe de pieten de pakjes matching met ons schoenenkrukje heeft weten in te pakken. Jaja. Oog voor detail, die inpakpiet.

Olivia heeft sinds haar verjaardag wel door dat pakjes iets goeds betekenen. Daar zit iets in! Euforie was dan ook wat we de volgende ochtend bij haar mochten aanschouwen. PAKJES!

En hoe gaat het verder met het meiske. Wel. Ze heeft besloten dat iedereen die haar van eten voorziet de eretitel MAMA verdient. De hele dag door hoor je het haar zeggen, op allerlei toonhoogtes. mama. MAma. Maaama. mammaaaaa.
Ze schuift nog immer op haar billen door de kamer en loopt aan 1 handje. Los lopen, HO MAAR. Wel klimt ze overal op. De trap. De traphekjes. Het bed. En ergens gaan staan lukt haar in no time.
Haarspeldjes worden resoluut uit haar haar gerukt. Die zitten niet fijn. Tis eigenlijk een halve jongen, ons meisje.
En deze week sprak ze dan ook haar eerste franse woordjes. non non non. Vergezeld van een wijzend vingertje. Hoezo projectie…

En dan hebben we het gevalletje "het bad". Niks leuker dan water. Dan het zwembad. Dan de douche! Maar het badje. "non non non". Das pure paniek. Ze wil er NIET in. Maarja. Soms moet je toch in bad. Ik bedoel, anders gaat het kind zo stinken hè. En dat willen we natuurlijk niet.
Dan maar in de wasbak. Wassen
En ik mag haar dus niet meer wassen.

"non non non". Dat doet mevrouw tegenwoordig liever zelf!

Zo. Einde. Van dit onsamenhangende gebeuren. Ik ga dochter vangen. Die de afstandbediening te pakken heeft. Waardoor de tv aan is gegaan. En het geluid op standje HOOG staat. Bij een tell-sell kanaal. 

9 thoughts on “een onsamenhangend verhaaltje speciaal voor mijn moeder

  1. Ik heb de hulpsint ook gezien!Vond het maar een vreemdeling.
    Vind de echte veeeeel liever.
    Maar ja tis soms behelpen…

    liefs mamma

  2. Ik dacht al “die ist von Erdbodem verschwünden”, maar nee, ze keek naar de Sint en ging gek. Dat was het!
    Geen wonder dat Olief de teevee keihard zet, alles is leuker dan je moeder horen zingen. Dus.

  3. Helemaal gelijk! er is maar 1 sint en als je die ineens in het winkelcentrum tegenkomt…dan doe je gewoon of je hem niet ziet…enneh pepernoten….mwoh..hoeft niet..maareh matijs is niet bang hahahahaha

  4. @Susy: ik zeg, laat het Bonnie S gebeuren maar beginnen, I’m back.
    @Elke: lief van je. Ik duim voor jou hè!
    @mamma: “tis een vreemdling zeker…”
    @Joelz: verschwünden. Zusammen met die eisbär natuhrlich! Heb je al iets gevonden im Gerlos?
    @Sanneke: Het vingertje erbij maakt het af…
    @Louise: damn. Zo had ik het nog niet bekeken. You are so right.
    @Daan: haha. Sterker nog Рik pak Olief beet en roep heel hard: tis een NEPPER. Tis een nepSint. En dan waarschuw ik meteen al die andere ouders. Weirdo, die nepsint. Bis morgen h̬!

Geef een reactie

