Ze Bag, oftewel het mysterie van de inhoud van mijn tassen

Twee smekende verzoeken kreeg ik. Van haar en van haar. Of ik nou ook eindelijk eens de inhoud van mijn tas zou willen loggen. Ja zeg. Voor wie het nog niet had gezien. Op internet verschijnen overal inhouden van tassen.

Nou is dat bij mij niet zo vanzelfsprekend. Want. Ik heb heul veul tassen. Jiri wordt best wel eens gek van al die tassen. En vooral van het feit dat ik toch altijd alles kwijt ben.
Ik zoek nu bv al 2 weken naar mijn memorystick. Die waar allerlei presentaties opstaan voor studenten. En die nog immer, ook na het omkieperen van alle tassen, zoek blijkt te zijn.

Goed. Ik opende dus een paar tassen en kieperde de zooi eruit. Dit zie je dan:
Ze_bag_emptied
Ja. Iedereen plaatst dan van die mega-georganiseerde foto’s. Maar als ik mijn tas leeg. Tsja. Dan zie je dus een hoopje zooi.

Maar vrees niet.

Ik heb het boeltje een beetje georganiseerd. In heuse categorieën. Speciaal voor dit logje. Komt ie:
Ze_bag_organised_2

En zoals u linksonderin ziet organiseert Olief meteen een beetje mee.
Dus:

1: sinds dochter er is. Sinds dochter er is sjouw ik dus allerhande extra zooi mee. Zoals daar is popje. Ik logde al eerder over dit wezentje in popje de zoveelste… Dit is de 3e. Of de 4e. Denk ik. In ieder geval is er altijd ergens een popje. Aangezien popje Oliefs steun en toeverlaat is. Daarnaast ziet u een kakzakje. Een soort geurende boterhamzak, speciaal voor stinkende luiers. En dan rozijntjes, een haarclipje, een armbandje, een fluitje, een kaartje dat ze kreeg tijdens een fotoshoot waarover ik nog ga loggen en een zwarte-pieten-poppetje.

2. werkgerelateerde zooi. Daar waar ik dus hoopte de memorystick te fotograferen. Maar helaas. Wel een gekopieerde opdracht voor studenten, een brief uit september, een kopieerkaart en de sleutels van mijn kastje.

3. Jokes trouwkaartje. Inmiddels afgestudeerde juf en dus ex-student Joke ging trouwen. Ze gaf me dit lieve kaartje. Zelf ontworpen. Want ze is ook grafisch ontwerpster. En op de achterkant schreef ze haar mail. Omdat ze iets heeft ontworpen voor Olief.
Ze trouwde in juli. Ik was het kaartje kwijt. En nu heb ik het weer. Hoezee! Joke, ik ga je mailen.

4. geld en identiteit. Portemonnees. En mijn identiteitsbewijzen en rijbewijs. En dan een selectie van oude bonnetjes. Hoe komt dat toch, ik lijk wel een wandelende bonnenwinkel. Overal vind ik kassabonnen.
*zelfreflectie: ik koop te veel.*

5. en 10. schrijfwaren. Ik heb altijd pennen nodig. En "lichtgevende stiften". Hoe heten die eigenlijk officiëel? Anyway. Ik ben lui. Ik vat artikelen niet samen. Ik markeer ze met lichtgevende stift. En dan kriebel ik dingen in de kantlijn.

6. Vermaak op zondag. Ons abonnement op de ZOO. Met vreeschlijk oude pasfoto. Ik kreeg er destijds (2002?) 20. Dus plak ik ze overal maar op. Maar bij het ZOO-abonnement vervangen ze de foto nooit. Tsja.

7. personal section. Lippenbalsem van NUXE. Rêve de miel. Musthave in Val Thorens. Hier slingert ie altijd ergens rond. En is ie zoek als ik m wil hebben. Dan elastiekjes. Want lang haar. Inlegkruisje. En een tampon. Die altijd ZOEK is als ik er dringend een wil hebben. En die altijd te voorschijn komt als ik m echt niet nodig heb. Een voorbeeld: volle collegezaal. Tas valt om. En precies dan rolt er een tampon uit. Dat er 100 studenten naar gaan staren. Fijn. En tenslotte een pink ribbon speldje. Gekocht voor het goede doel. En omdat Jiri dan met korting het museum in kon, dat ook. Uiteraard was de eerste reden de belangrijkste…

8. the phone. De telefoon. Niet de nieuwste. En een nogal lomp model. Maar met goeie camera. En ja pap, ik kan er ook mee bellen. Aangezien er in België een verbod is op koppelverkoop krijg je ze niet gratis bij een abonnement. Moet je zelf je mobiel kopen. En doe ik dus sinds de emigratie veul veul langer met een mobieltje.

9. crea bea. Nouja. Soort van crea bea. Gekocht bij dille&camille. (zie ook 4; ik koop teveel) Een pakketje. Waarmee je een TE schattig engeltje in elkaar kunt klussen. Ik zie een idyllisch tafereel met Olief voor me. Ooit.

Terwijl ik dit geheel organiseerde besloot Olijfje dat het de hoogste tijd was om de spullen te confisqueren. Meerbepaald de lichtgevende stiften. Die zijn namelijk veel leuker dan de Sinterklaascadeautjes. Ik weet wat er volgend jaar op haar lijstje staat…
Hey_mam Hey_fluo Fluo_yum

En dan mag ik dit stokje dus doorgeven. Zodat nog meer mensen hun tas moeten omkieperen.

Men. Wat een vraag. Ik zag al ZOVEEL tassen. Weet je. Als je er nou zin in hebt hè… Om je tas te legen. Dan mag je hieronder even zetten dat je daar zo’n zin in hebt. En dan zal ik je wel uitnodigen. En wat je dan moet doen:

1: leeg je tas, maak een foto en vertel ons wat erin zit!
2. plaats een link van degene die je geplaagd heeft
3. zoek max 3 andere mensen die zijn/haar tas mag laten zien
4. link je in je bericht naar deze blog
5. laat je nieuwe slachtoffer weten dat hij/zij getagged is

11 thoughts on “Ze Bag, oftewel het mysterie van de inhoud van mijn tassen

  1. …zie je nou, zie je nou, dat met die bonnetjes (en die haarclipjes,stiekjes, portemonnaies,werkstukken, pennen, lippenbalsems,kaartjes, luierszakjes en nog meer stiekjes) is volkomen normáál om allemaal met je mee te sjouwen! (en nope, ik ga écht mn tas niet omkiepen. dat wordt dan toch geen waarheidgetrouw logje) Maar meekijken….altijd leuk!

  2. Cool! Wat een zooi! Bijna net zo’n massa als bij mij in m’n tas. En nee, vraag mij maar niet m’n tas om te keren. Want dan moet ik ‘m meteen gaan opruimen. En daar heb ik geen zin in.

    Maar die markers: dat is gaaf speelgoed. Moet je op de muur tekenen, en dan wachten tot het donker is. Lol joh! Maar vertel dat Oliefje maar even niet. Nog niet.

  3. ik heb ondertussen al heel wat inhouden van tassen gezien, maar ik doe toch niet mee. want. als ik 4 dingen in m’n tas heb, is het veel. (echt!)

  4. @aapie: ahjaaa. markeerstiften! thanx
    @Ramona: ben benieuwd
    @Caroline: gelukkig, ik ben dus echt niet de enige met zooi. En geloof me, dit is eigenlijk nog een bescheiden hoopje..
    @anouk: can’t wait!
    @kikkertje: volgens mij hè, wil jij stiekem HEEL graag je tas omkeren. ja. heus. Denk maar eens aan dat opgeruimde gevoel achteraf… En die muren, DAT VERTELLEN WE HAAR INDERDAAD NIET!
    @Inge: wow. Opgeruimd type?

  5. haha echt super al die popjes 😀 ik ga eens aan mijn moeder vragen of ze een dergelijke stunt ook met mij uitgehaald heeft 😉 en MEN.. wat kwam daar een troep uit je tas 😛 nee grapje ;).. maar laat je weten als je je memorystick gevonden hebt? ^^

  6. Nee, ik wil ‘m tas écht niet omdraaien. Laat mij maar graaien in de winkel, op zoek naar de AHBonuskaart, die ene extra luier en de koekjes. Oh ja, en die verdwaalde, weken geleden afgesabbelde rozijn.

    Ik beloof je. Morgen ruim ik m’n tassen op. Echt. Maar daar maak ik lekker geen foto’s van. En die plaats ik zeker niet op m’n log. ‘k Zou me doodschamen, al die zooi te showen!

Geef een reactie

