want een matje voor meisjes is ZO jaren 80

Dolly_dots_2  Olief. Die krijgt lang haar. Ja heus. Want dat moet; lang haar.
Dus wilde ik vooral NIET met haar naar de kapper. Nee zeg. Haar kleine zachte haartjes koester ik. Borstel ik met een zacht borsteltje. En dan gaat er een ieniemienie-clipje in. Wat er binnen een half uur weer uit is gevallen…

Maargoed. Het werd toch wel een heel, ehhm, bijzonder model. Zo van nature. Wat lang achter de oren. Wat wild bovenop. En ook nogal, eh.. lang in de nek. Een beetje too much Ria-dollydot-brieffies zeg maar. En sorry, maar een matje voor meisjes is mijns inziens dus momenteel NIET hip.

Naar de kapper dus. Kon ik gelijk zelf geknipt worden.
Tsja. Mijn haren waren als eerste aan de beurt. Kapper Saskia "zou het wel even bijpunten". 60 min later was mijn haar 10 cm korter. En het danst. Echt. Zo van "Pam, je haar danst". Zo dus. Maar wel 10 cm korter. Wat heel gek is bij het kammen. Maar het danst hè, het danst. Kijk, zoals hier dus…

En toen mocht Olief. En ik vreesde met grote vreze. Aangezien we laatst een fotoshoot hadden waarbij ons topmodel transformeerde in een snotmodel. Welk een drama was dat. Alle hippe kleertjes (winter 2009 wordt DA BOMB, ik zeg het u) ondergesnotterd. Waarna ze er ook overheen kwijlde. En haar luier volkakte. Met VEEL geur. De hippe maillot zal tot in lengte der dagen naar "er-komen-4-tanden-tegelijk-door-kak" ruiken. En de moeders onder u weten hoe dat ruikt. In ieder geval niet naar bloemetjes.

Maargoed. We waren klaar voor een dramaqueen. Maar. Er stond daar een mini-porsche. Met een open dakje. En ons meisje heeft smaak. Heeft ze van mij trouwens, die smaak. Hoewel ik persoonlijk toch voorkeur geef aan de cayenne. Maar dit geheel terzijde.
De porsche beviel mademoiselle Olivia dus wel. En dat ze geknipt werd onder het rijden was dus geen enkel probleem. Hey… olief… je haar danst!

Kapper_1 Kapper_2 Kapper_3 

15 thoughts on “want een matje voor meisjes is ZO jaren 80

  1. @Marlieke: nou, dat lijkt nu inderdaad zo, maar uit nieuwsgierigheid draaide ze op onverwachte momenten ineens haar hoofd om. Respect voor de kapster, geen afgeknipte oortjes of happen uit haar haar!
    @Nienuh: yep, droogde mijn haar maar zo snel
    @Joel: she might be marriage material voor die knappe kleine man van jullie?
    @Susy: oh men. Gaan Tijl zn mooie krullen er dan toch af? Ben eens benieuwd hoe Tijl zich gedraagt als ie genkipt wordt. Misschien alvast een kapsalon duplo-en, waar ie mee kan spelen tijdens het knippen?

  2. Hee, zo’n eendje is hier ook, dan mag er ook mee gefohnt worden, thuis dus mooi niet.
    Zeg, weet jij wanneer de soldes begint in Antwerp? Ik wil er weer eens gaan shoppen 😉

  3. wat lief! Ik heb over Jelle’s eerste knipbeurt eiegnlijk pre-cies het zelfde logje geschreven; over matjes die not done waren, en lief zacht dierbaar babyhaar. Wat lang geleden alweer! Maar ten overvloede; wat een schatje!

  4. @Nicoleke: my haird, eh, ja. Die danste zo hard dat ie niet gefotografeerd is. Maar je ziet m op het BSCMLD wel. Of wat er van over is dan…
    @tascha: had ik ook! Maar deze kapster heeft veel ervaring met kinderen knippen en het ging dus heel goed! Geen gekke lokken, geen afgeknipte oortjes.
    @Anouk: zalig hè, die eendenföhn. Solden vanaf 3 januari. Ik baal al, wij zijn tm 4 op vakantie dus dan gaan er al heul veul koopjes weg zijn. (erg eigenlijk)
    @Caroline: dank je. Ik heb een lokje meegenomen hoor. Vond dat altijd nogal kneuterig. Maar heb het nu dus zelf ook gedaan. Al die emoties hè… 🙂

  5. lief joh, met nova ben ik nog niet naar de kapper geweest en voorlopig ga ik ook nog niet. pffff t kind zit al niet lang genoeg stil om t fatsoenlijk te kammen.

Geef een reactie

