het ultieme begin van 2009

We zijn weer in Antwerpen. Dus.

En het is hier SOLDEN. Dus.

Na een maandsalaris aan kleding voor dochter te hebben uitgegeven stapte ik de gstar in. Voor mijzelve. En ik bestelde een broek. Want zo gaat dat. Je mag hier niet zelf de goede maat uit het stapeltje rukken de gewenste broek opzoeken.
Neen. Er is dan een al dan niet lieftallige dame of heer. Die de gewenste broek voor je uit het schap plukt. Zelfs in de SOLDEN ja.
Dus ik wees naar een broek. En de gstar-jongen keek mij eens meewarig aan.
"welke maat wilt u hebben mevrouw".

Mevrouw, mevrouw. Hij zegt mevrouw. Ik bekeek mezelf eens. Warrig haar. Jeans. Laarzen. Meneer naast me, zijnde Jiri. Dochter in de kinderwagen. En zeker 10 jaar ouder dan deze jongen. Oké. Mevrouw dus. Ik ben getransformeerd in een heuse mevrouw.

Tsja. Doe maar een 31. Of geef ook maar een 30 mee. Want mijn 31-ers zitten soms wat ruim. ‘wie weet pas ik wel een 30’. En ik toog met de broeken naar het pashokje.

En wat is dan het ultieme begin van 2009.

Menschen.

Ze waren TE GROOT.

Ik zeg het je. Het ultieme begin van 2009. is een broekmaat met een 2 en een 9. 

14 thoughts on “het ultieme begin van 2009

  1. Wat had ik nou gezegd mens?
    En jij maar liegen, dat het je enkelomtrek was. Jaja.
    Luister, superfijn voor je natuurlijk, maar dit betekent niet per definitie het ultieme begin van MIJN 2009.

    maar fijn hoor. Gij slanke Belgische Bonbon.

  2. Solden!! In Antwerpen zijn we nog niet geweest, maar in Gent was ’t echt wel de moeite!!

    Maar broeksmaat 29?! Die zou ik ook wel terug willen:)!!

    Elke

  3. 29? Jij slanke den! Heb ik ooit broekmaat 29 gehad? Toen ik een heel klein pubertje was waarschijnlijk. Doe me nu maar een 31.
    En mevrouw, ik ben al sinds ik op mijn 24ste voor het eerst voor de klas stond mevrouw, dus ik ben er wel aan gewend inmiddels.
    Een mevrouw met maat 31 dus.

  4. @allen: zaterdag eet ik dus bij iben. En die heeft speciaal een frituurpan aangeschaft. Om mijn “leeftijd” weer een beetje op te krikken…

Geef een reactie

