En dan is het schoolreisje weer voorbij…

Logdiner Ik ging gisteren op schoolreisje.
Net als vroeger. Dat je vertrekt. En eigenlijk al weet wat de bestemming is. En TOCH is het spannend. Hét logdiner.

Het zakje met geplette kleffe boterhammen had ik thuisgelaten. Maar gelukkig kreeg ik vanochtend gewoon een verse boterham bij Marlieke! Met een croissantje. Én een eitje. En dit alles na een zalige nacht op het aerobed. Thanks Marlieke en Eric!

Goed. Marlieke en ik kwamen fashionably late bij Iben aan. En bij het aanbellen hoorden wij een flink gegil. Wat zich nog even voortzette, want ik ben uiteraard een gegeerde logster. Zodra de deur open ging zag ik Susy. Eindelijk. In Real Life. En ik hoorde alleen nog meer keihard gegil. "AAAAAASSSSSSSSTRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD"

En "ANTWEERPEEEEEEEEN IS IN THA HOUSEEEEEEEE"

Ik zal in het midden laten wie hier zo ordinair stond te blèten. Want dat is vast niet goed voor haar imago als columnschrijfster bij KINDEREN.

Nou kijk. Toen was mijn avond eigenlijk al goed. En daarna werd ie steeds beter.
LEPELHAPJES. Need I say more? Italiaans eten. Roddels man, roddels. Het was niet voor niks dat Mike van Tellingen met zn telelens rondliep. De kelder van the Crib daar. De max gewoon. En gewoon al die verhalen. En al die dames. Aanschuiven aan een tafel en gewoon eten en kletsen alsof je dat elke week in die samenstelling doet. En alles. Alles. En dan OOK NOG EEN GOODIEBAG cadeau krijgen.

En ik leerde dan vandaag tijdens lunchtijd ook nog eens wat een platte boterham is. Van die andere Olivia. Die van Susy. Net zo lief en schattig en knap als mijn Olivia off course. It’s all in the name namelijk.
En ik zag Tijlie. The man with the "close-the-doors-fetish". Die tot verbazing van zijn eigenste moeder ineens over een bijzonder uitgebreide woordenschat bleek te beschikken.

Nou. En toen at ik dus Susy’s laatste 2 broodjes op. En daarna reed ik weer naar huis. Afgelopen. Klaar. Tijd voor thee en tissues. Bombai-Chai Tea. En logtissues.
Dames: het was een goed schoolreisje!

10 thoughts on “En dan is het schoolreisje weer voorbij…

  1. hahaha!
    ja ja ja! Allemaal waar wat je schrijft!
    Alleen ‘gegeerde’.
    Da’s misschien wel waar. Als ik wist wat het betekende.
    Je bent vast ‘fier’ op dat woord, maar please, do fill me in: gegeerd??

  2. @Susy: Misschien een log beginnen, gegeerdeSusy.nl? Hoewel. Dat klinkt ineens heul anders. Dus. En iets anders: check je mail… lalalalala Geld voor jullie gevonden!

  3. en het leuke van een schoolreisje is dat het iedere jaar weer terug komt!
    Ik heb nog geen koffie kunnen drinken uit mijn beker, ik ben m vergeten bij Iben, was ook zo laat!

Geef een reactie

