En dan ben ik even de buitenwipper

Bouncer_3   Ik heb weer toezicht. Voor mij zitten tig zenuwachtige studenten. Nu al door hun deo heen te zweten. Met een pen, een potlood, een gum op hun tafel. En soms een liniaaltje. In het laatste geval gaat het altijd om meisjes. Van die hele nette meisjes. Die waarschijnlijk ook in hun aantekeningen alles goed geordend hebben. Zo’n meisje als ik nooit ben geweest en ook nooit zal worden.

En natuurlijk hun examen. Tentamen. Hoe je het ook wilt noemen. Ze gaan 2uur moeten schrijven.

En dan. Dan komt mijn andere ik boven. AS-de-bouncer. Ja heus. Want een uitsmijter heet tegenwoordig een bouncer heb ik net googelerwijs ontdekt. En hier in belgië heet je dan…. tsja… nouja… een buitenwipper dus. Naja. Dat ik dat NIET bedacht heb moge duidelijk zijn.

In ieder geval. Ik loop dus 2u lang streng te doen. Oké, ik smijt ze er niet uit. Maar een dresscode is er wel. Want met petjes kom je er niet in. Verder bestudeer ik de gummetjes op mogelijke spiekbriefjes. Of hun armen. Of hun pen. Ik kijk eens extra lang naar de liniaaltjes. En naar de gegevens op de studentenkaarten. En ik staar ze aan hè. Ik staar ze aan.
Gottegot wat ben ik streng.

En terwijl ik me net bedenk dat ik geen einde heb voor dit logje dient het zich vanzelf aan. Met dank aan wikipedia. Want hoe kan ik beter eindigen dan met de ware titel voor de vrouwelijke toezichthouder…

Doorbitch. Vrouwelijk equivalent van uitsmijter.
 

21 thoughts on “En dan ben ik even de buitenwipper

  1. Ik heb ook al heel wat uren surveillerend doorgebracht. Ik ga dan altijd oefenen hoe lang ik mijn adem in kan houden om de tijd te doden.

  2. Och, wat een ondankbare titel 😉

    Maarre… Nog mensen betrapt op horloges die stiekem geen tijd aangeven, maar volgeschreven wijzerplaten bevatten?? 😉

  3. Nee! Jij bent er eentje, waar ik vroeger met tentamens als de dood voor was. Alsof je gewoon wíst dat die student een spiekbriefje had. Ergens. En die student kijkt dan heel schuldig, en kijkt je vooral níet in de ogen. Wat een tijden!

    Bedenk je dan ook iets raars over die studenten die voor je ziten

  4. Ik begon met 12 seconden (ik was er niet zo goed in nee), maar tegenwoordig kan ik het 40 seconden. Schijnt heel gezond te zijn, je adem inhouden, leerde ik ooit in een cursus. En dan niet daarna als een gek door je mond gaan ademhalen, maar heel rustig door je neus, zodat je leerlingen/studenten het niet in de gaten hebben.

  5. hahaha, doorbitch… klinkt spannend. krijgen ze dan ook met de zweep als je ze wel betrapt op spieken?

    maar echt serieus he, toen ik aan het studeren was, was er ook zo’n meid. die spiekte. en die werd dus tot 2 keer toe gepakt. zonder grote consequenties trouwens. opleiding gewoon afgemaakt en zo. die begeleid nu kids met communicatie stoornissen…

  6. ach! Jij bent er zo eentje! Zo’n docent die met de armen over elkaar met zo’n irritante tred door het lokaal banjert terwijl je zit te pennen alsof je leven ervan af hangt! Ik zie het je helemaal doen.

  7. Ze zijn een rekentoets aan het maken, hier, alle vijfentwintig, voor mijn neus. En wat doe ik? Mn adem inhouden (en rustig door mn neus weer uitademen) terwijl ik 75 schriftjes moet nakijken…Thanx hahahaha!

  8. @bijna allen: mensen mensen, wat een onverwerkt leed komt hier naar boven.
    @Sanneke: Ik kwam al tot 25 al! Niet slecht voor een eerste keer toch. Maar moest te hard om mezelf lachen…

  9. 25! Keurig hoor! En Caroline ook al zo goed bezig! En oh ja, het is niet de bedoeling dat je een hele grote hap adem in neemt van te voren: heel rustig ademen en dan stoppen als de wijzer van de klok boven staat. Succes!

  10. @Noeks: ja dus! hij is goehoed!
    @Sanneke: best knap hè, 25. En uiteraard zonder dat iemand het gemerkt heeft. Tenzij ik binnenkort ontdek dat mijn bijnaam “zij van pedagogiek die blauw aanliep tijdens het examen” wordt natuurlijk… Waarmee ik dan ook meteen Mieks reactie beantwoord.
    Want @Miek: ik weet eigenlijk niet wat mijn bijnaam is. Zou ik eens moeten gaan uitzoeken..

  11. doorbitch, haha en dan te bedenken dat mijn hubby mij ooit heeft gevraagd of ik eens mee wil om te werken als doorbitch en dat wou ik alleen als ik de clown uit mocht hangen, en wat denk?? ik mocht niet meer mee!

  12. Haha jij krengetje. Zoonlief en ik hadden het er net over. De nieuwste spiektactiek is de wikkel van een flesje water halen, binnenkant volschrijven en huppekee, weer om het flesje!

Geef een reactie

