en wat volgt er op toezicht houden..

Biobak En ja mensen, wat volgt er op toezicht houden….

NAKIJKEN!

Jawel. het nakijkfeest is weer begonnen. Honderden examens van studenten gaan door mijn handen. Ik zucht ervan. Ik baal er soms van. Ik vraag me regelmatig af of ik echt niet beter achter de kassa kan gaan zitten. Of dat ik misschien behalve voorbeeldvragen ook meteen de antwoorden van het examen al online moet zetten.

En dan begint hier ook de parade der bijzondere antwoorden.
De uitwisseling zo in de lerarenkamer. De prietpraat van 18-25 jarigen.

Ik geef er eentje. Gewoon. Omdat ik hem geniaal vind. Niet uit mijn examen. Maar van een collega.

student X: "en dan gaat hij zijn muziekstuk composteren".

Ik zeg het u… mijn blokfluit ligt al in de biobak.

20 thoughts on “en wat volgt er op toezicht houden..

  1. En tegen mij zei de vriendin van een verdachte ooit : “”Ik vond het inderaad allemaal een beetje vreemd ja, ik begon wel onkruid te ruiken””

  2. Whahahaha! Ik heb dit logje net even voorgelezen aan Rinke, gewéldig! En voor mij ook erg herkenbaar natuurlijk. Mijn hemel, wat kunnen ze toch een dingen verzinnen.

  3. Haha die is wel leuk.

    Toen wij nog pleegkinderen hadden wilde één van de jongetjens ook wel eens weten: “Als mama nou nog lang in de gevangenis moet blijven gaan Marco en jij mij dan amputeren?”

  4. @Susy zo een tempometer zou niet gek zijn, dan wist ik meteen wanneer de tempos hier langzaam maar zeker weer eens op zijn:) Zal niet lang duren voordat dan ook de kleenexmeter op de markt komt.

  5. Je weet, al zou je de antwoorden online zetten, dan nog zouden ze de verkeerde geven. Zo zijn ze gewoon.
    Als ze later groot zijn, gaat dat weg.
    O nee, wacht, ze zijn al groot.
    Toch gaat het later weg. Denk ik.
    Als ze de arbeidsmarkt betreden misschien?

  6. Ooh, wat heb ik gisteren moeten lachen om die Vrij Nette student van jou.
    Nou ja, zelf heb ik het in de brugklas gepresteerd mijn leraar ‘bonne vacance’toe te wensen onder op een proefwerkblaadje. Ik wenste hem toch alleen maar een goede vakantie toe…

  7. GEweldig! Ik vergeet dit soort versprekingen enz dus heel snel. Terwijl ik ze op m’n werk dus heel veel tegenkom. Ik ga ze vanaf nu opschrijven. En publiceren. Heerlijk.

  8. hahahha….zo zat ik gisteren de brieven van mijn eindexamenkandidaten na te kijken:

    Ich möchte Sie fragen Auskunfte bekommen bitten.. (????)

    Ich bin von Plan (die vond ik zelf errug leuk) en natuurlijk:

    ich haufe auf ein schnell antwort

  9. Haha, ze bedenken wat!
    Hier ooit een tentamenvraag van een 3e jaars student geschiedenis, die antwoord moest geven op de vraag wat er gevierd werd met kerst:

    ‘dat was toch iets met de paashaas in een stalletje ofzo’. Whaha, dikke lol.

    Maar muziekinstrumenten in de bio? Je snapt toch wel dat ik als échte musicus (haha) dat niet echt stimuleer?! Al hoewel: die plastic zooi in een biobak: prima idee. Of van die oude valse houten blokfluitjes van de kleuterschool…

  10. Die rode appels zijn vandaag binnen gekomen…..hoewel ik in maart er veel meer van krijg, moet je voor deze partij denk ik er snel bij zijn, ze zijn nogal gewild, merk ik!

Geef een reactie

