Over roze koeken en foebalplaetjus

Ja sorry. Ik verwaarloos mijn log. Ik zie u zuchten. Tsss. Nog steeds dat namenverhaal.
Uiteraard een schitterend verhaal. Maar om dat nou 10 keer te lezen en te reageren. Ik heb echter een excuus. Ik was namelijk in Nederland. Dus. En eenmaal terug in België heb ik vervolgens ontdekt dat het eten van 3 roze koeken en bami met pindasaus niet zo goed is voor mijn darmflora.
De euforie over de aanschaf van deze oerhollandsche (pindasaus? Ja. Nouja. Hier hebben ze het niet en in NL wel. Daarom.) lekkernijen is alweer wreed getemperd na afgelopen nacht. Waarin ik dikke vrinden werd met de toiletpot. My buddy.

Nederland. Ha! Het land waar ik een ruime voorraad pampers insloeg. En een nieuwe anti-lekbeker. En goede-nacht-poedermelk. Want goedkoper dan hier. En dan ben ik weer back to my roots hè. Zuunig.
Waarna ik kennis maakte met een voor mij geheel nieuw fenomeen bij de AH. Ik kreeg namelijk bij de kassa een stapel zilveren zakjes. Met voor mij onbekende inhoud. Maar gratis hè, dus aanpakken die hap. 

Zodra ik door de schuifdeuren naar buiten ging werd ik aangeklampt door een groepje jongens. Van een jaar of 10 oud. Wier moeders blijkbaar niks beters hadden weten te bedenken dan het gebruik van de tondeuse. Voor hun haren. Want ze hadden zo’n "lekker fris koppie". Mét een kuifje. OMG.
Maargoed. Die jongens dus. Die mompelden iets. Iets als "heb… hmmm… plaetjus".
Na enkele herhalingen waarbij ik hen wees op de taalkundige fouten in hun zinsconstructie kwam het er uiteindelijk een soort van fatsoenlijk uit. "Heb u ook foebalplaetjus". "FOE-BAL-PLAET-JUS".  ahhh!
De mannen hadden het dus op die zilveren zakjes voorzien. Met foebalplaetjus. En ineens besefte ik ook waarom AH de even-brede-als-hoge kassiere als waakhond had opgesteld bij de kassa’s. Waar deze jongens overduidelijk niet in de buurt mochten komen om te bedelen.

Slalommend tussen de mennekes door baande ik mij een weg naar de auto. Ondertussen uitleggend dat ik zelf een kind had. En de plaatjes dus niet van plan was weg te geven. En ik brulde nog iets van "hup AZ" in een poging ze te vriend te houden. Want voor je het weet, nou, is er sprake van zinloos geweld. Kapseltechnisch gezien was dat heus niet onmogelijk.

En toen had ik dus die felbegeerde zakjes. GOUD waard. Geweldig. Waarna mijn vader mij enthousiast liet zien dat hij ook nog 45 zakjes had liggen.
Olief keek ernaar. Punt. Verder niks. Tsja. Die heeft toch wat minder met De Nederlandse Eredivisie denk ik…
Dus maakten we zoon M (5 jaar) van vriendin D heel blij. Met 50 nieuwe zakjes. Niet alleen omdat M heel lief is. Maar ook omdat ie van dat leuke haar heeft. Zo lekker wapperend in de wind.

Shirt_klein

Overigens deed ook de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam weer goede zaken. Check het shirtje. How cool is that…

 

24 thoughts on “Over roze koeken en foebalplaetjus

  1. Arch, geweldig shirtje! En die ploatjes, Jip heeft nog nooit een voetbalwedstrijd gezien (die kijken wij nooit namelijk), maar hij is gék op die plaatjes.

  2. Toch weer die Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Die hebben gewoon hele goeie fashiondesigners in dienst. All over the world worden die kleertjes gedragen.

  3. haha, ja, hier komen ze zelfs langs de deuren, zeuren om die plaatjes. zoon van 4 schiet dan in de stress, want ze komen toch niet zijn doosje inpikken he, met plaatjes!!?? nee hoor.
    En als mijn zoon ooit, ooit, durft te gaan schooien bij de AH of langs deuren, bel je me dan?!

  4. My oh my. Die krengen worden bekans uit je handen gerukt als je de supermarkt verlaat. Walgelijk. Dranghekken staan er bij de ingang. DRANGHEKKEN! Die staan toch alleen bij concerten enzo? Naja… Wat leuheuk dat shirtje van Olief! En wat kijkt ze er toch heerlijk bij!

  5. Leuk! dat shirtje! volgens mij moet ik de HEMA ook maar weer eens met een bezoekje vereren. Moet nog een zwembroek voor Mads, en een zwempak (jah, sorry hoor, buik zit er nog) voor mezelf, anders wordt er morgen niet gezwommen.
    En die voetbalplaatjes. Hier ligt ook een stapeltje. Van die ene keer dat er geen jongetjes voor de deur van de AH stonden.

  6. ohja, ik breng vanavond weer een dikke stapel naar Iben. Die spaart die he.
    Ze heeft al 3 albums vol.
    Nouja, de stepdaughter dan.
    En dat shiiiiiirtje!
    *rent naar de hema*
    *rent weer terug want 2 kinderen in huis en in bed*

  7. Hier wordt er ook gespaard voor de plaatjes. Maar die van mij lopen echt niet met hun prachtige blonde manen langs de kassa’s of het winkelcentrum hoor. Neehee, want die zijn opgevoed.
    En jouw meisje is een schatje! Een echt HEMA topmodel! Heerlijk he, even weer in ‘eigen’ land?

  8. -ze kan zó in de reclamefolder van de HEMA-
    wat een scheetie is het toch. Ik vind dat ze samen moeten trouwen Ruub en Olief. een perféct koppeltje..haha

  9. Even iets anders, hier heb je het sneeuwliedje hoor:
    [audio src="http://data3.mp3.de/s1/0376/376076/_2499360_Andrew_Bond-S_h_t_Schnee__juhee_.mp3" /]

  10. @Sanneke: haha, ja dat hoor ik vaker van die plaatjes.. die Jip.
    @Ciska: indeed!
    @uh? Ik gok Inge? gezien zoon v 4. Ja hoor. Ik hou ze tegen!
    @Nicoleke: dranghekken? Hou me tegen, ik kom in jullie AH kijken!
    @Louise: haha. Ja. eh. Nee. Eh…
    @nienuh: en, geslaagd? Zag vandaag trouwens nog een hele lieve zwembroek voor O. Maar heb me ingehouden…
    @Susy: je MOET echt naar de HEMA. Het moet gewoon. Want hij kost maar 8,95. Dus ik zou zeggen, zwier tijl weer in zn tijgerpak en zet hem als waaktijger voor de deur. En geef O een extra kotsemmertje voor de zekerheid. En zet dora aan. Heb je toch zeker 10 minuten de tijd. Moet je redden.
    @Door: ja het was heerlijk. Zo heerlijk dat mijn collega vandaag zei: “As, je praat weer helemaal Hollands…”
    @Aapie: doe maar een voorstel voor de bruidsschat die je gaat inbrengen… 🙂
    @Ellen: jaaaaaaa. Maak me gek. *gaat nu meteen klikken en oefenen.

  11. Die plaatjes. Ik vraag ze ook iedere keer. Om vervolgens hele stapels weg te geven. Wat ik dan weer leuk vind.
    Manlief niet. Die spaart nooit wat. Hij zucht nu al, als ’t prinsje net zo gek is als z’n mama op spaaracties..dan kan ie z’n lol wel op hier de komende 18 jaar..

    En dat truitje?! Met dat mooie kiendje?! Joehoe! Hema rules.

  12. Hier waren ze goed voorbereid; er staan, heus waar, dranghekken tussen de in/ uitgang en de kassa’s. Die kleine opdringerige ettertjes mogen je enkel en alleen nog maar daarachtervandaag toebleren. Ook niet prettig nee, maar ruimschoots beter dan je er tussendoor moeten zien te wringen! En dat shirt; ik was er gíster nog; NIET GEZIEN POTDORIE!

  13. Nog zo’n drie weken, en dan zijn de voetbalplaatjes overal klaar. Gewoon op. Niet meer in herdruk. Klaar. En dan ben ik er ook wel klaar mee. Al dat gebedel van die bijna-kale-koppen. En ondertussen liggen hier opnieuw zo’n 50 pakjes.

    En dat shirtje! Ik zag ‘m hangen. Alleen was-ie niet in maat 92. Want daar zit die van ons nu in. Niet normaal meer, zo groot. Maar dus niet dat shirtje (maar wel een ander überleuk shirtje van de Hema). I Love Hema.

  14. So cool, dat shirtje! En zo cool, die haartjes met die staartjes (ik ga er gewoon van rijmen, merk je wel). Ze is echt adorable, die Olief van jou.
    (Enne..Hema zei je hè?)

  15. Ik kom gemiddeld 2 keer per week bij de hema dus hangt er iets leuks bij sla ik het meteen in!!
    en hier ook echt niet dat mijn kids mogen gaan bedelen bij de AH of where ever!!!

  16. hier bij de ah nog steeds niets gezien, qua (kwa)jongens dan, maar wel plenty foebalplaetjes. die thuis verknipt worden. want knippen is de bom.

    shirtje is lief. (ik dacht even hartjes te zien hahaha!)

  17. Hier de beruchte D. met zoon M.: Het boek is vol! waarop M.reageerde met “en wat moet ik nu met dat boek” hahahaha…Morgen trouwens weer naar de kapper, want die wapperende manen wapperen ruim in zijn ogen…3 keer raden wat voor een kapsel hij eigenlijk wil….

  18. Hier zijn de mennekes al weg. Ze hebben hun albums vol denk ik. Duuk spaart stug door, om ze aan zijn vriend max te kunnen geven. sociaal kind heb ik toch. Dat shirtje is geweldig!!! Lekker retro.

  19. hahaha! ik moet erg lachen om jouw omschrijving ‘van dat soort kinderen’ met van dat tondeuse-haar. verschrikkelijk echt! je ziet ze gewoon jaren later matten met de ME omdat feyenoord verloren heeft.

Geef een reactie

