En wanneer komt het efteling animatie team?

Bro54915fol De waanzin is aangebroken. Want schreef ik al eerder dat Olief volgend jaar, als 2,5 jarige, al een kleuter is. Vanaf maandag, 8.30u kan ik haar daadwerkelijk inschrijven. In de school van onze keuze. Die toevallig ook nog eens bij ons in de straat ligt.

Jammer is alleen, dat die school de keuze is van pak-m-beet 100 ouders. En er zijn 13 plaatsen…

Dus vloog ik zaterdagochtend op een belachelijk tijdstip al terug naar België. De verhalen gingen namelijk rond, dat er vorig jaar op de school bij ons in de straat, op ZATERDAGAVOND al mensen in de rij stonden.
Zaterdagavond. Tss. De idioten.

Om 10.30 stapte ik ons huisje binnen. Legde mijn tas op de grond. En deed de plas die ik al vanaf het boarden in Lyon had opgehouden. Ik dacht nog: hé, dit plasje is gewoon de grens overgevlogen.

En toen ging de bel. Waarna mijn lieve buurman W me vertelde dat ze dit jaar al op donderdag voor de school waren komen liggen. DONDERDAG. OMG.
Maar… er waren wat mensen afgevallen. En als ik NU aanschoof had ik nog een kans.

ManMan.

Tsja.
Wat doe je dan.

En nu lig ik dus als een soort groupie bij de school. Tesamen met de ouders van Oliefs toekomstige klasgenootjes. En je moet blijven, anders verlies je je plaats. Gelukkig hield niet iedereen dit vol. En heeft Olief nu een plek bij de eerste 13 bemachtigd.
En allerliefste vriendin Elsje lost mij af en toe af. Want dat mag. Als er maar iemand voor Olief in de rij blijft is het goed.

Dus nu kan ik even wassen. En tanden poetsen. Zodat ik straks weer naar bloemetjes ruik als ik weer aanschuif bij de rest.

Gelukkig is de school zo lief geweest om ons binnen te laten.
Er staat koffie en thee. En er is een lokaal vrij om te slapen. Dus vannacht was dit mijn uitzicht…
Lokaal

U ziet. Ik lig prinsheerlijk in het overblijflokaal. Tussen omgekeerde stoelen. Samen met de moeder van Electra, de vader van Sam en de vader van Oscar.

En nu vragen we ons alleen nog af: wanneer komt het Efteling-animatie-team. Want na 24u in de rij kan ik wel wat animatie gebruiken kan ik u zeggen…

24 thoughts on “En wanneer komt het efteling animatie team?

  1. Is ook bijna niet te geloven dat dat echt zo moet he?! Absurd gewoon maar zo gaat het er dus echt wel aan toe!

    Een collega van mij heeft vorig jaar zelfs verlof genomen om op de toekomstige school van zijn dochter te kamperen..

    Goed dat jullie bij de eerste 13 zijn! Toch altijd fijn een school zo dicht bij huis..

  2. Ik vind dit niet normaal meer. Het lijkt verdomme wel een concert van nou… ja.. U2 ofzo waar je voor in de rij ligt! Belachelijk. Echt waar…

  3. En ik maar afvragen waarom Olief geen Nederlands paspoort heeft.
    Maar daar heb je natuurlijk helemaal geen tijd voor. Want je ligt in de rij bij de school.

  4. Ja hoor! Niet te geloven! En dat in België? Tja, het kan ook bijna niet anders.

    Alhoewel: wij moesten ’t meisje inschrijven toen ze nog geen 6 maanden was. En da’s dan ook knap bizar. Om op zo’n kleuterkrukje te zitten terwijl je hoort over Locodozen. En dan denkt ‘what the f**k, ze kan zich net omrollen!’. Maar goed.

    Wel fijn dat je dan zo een plekje hebt voor Olief. Da’s het kamperen op school vast waard. En je weet dan alvast met wat voor ouders je te maken krijgt. Straks.

  5. Noujá zeg! Dit kan toch niet waar zijn?
    wat is dat voor een absurd gedoe zeg?
    Moet dit echt zo?
    En krijg je er ook kaartjes voor een gewild concert bij?
    Flabbergasted.

  6. Hum, ik geloof dan toch dat wij de verkeerde school voor de kinderen uitgekozen hebben. We konden ze gewoon een paar maanden voor ze 4 werden inschrijven. Ik hoefde niet eens mijn slaapzak mee te nemen! Shit zeg.

    Maar eh, jullie gefeliciteerd met jullie plekje.

  7. En ik maar denken dat wij het al zwaar hadden gehad met onze zenuwen: is er op tijd een plekje voor ons Bonkje? Gelukkig hebben wij nooit in de rij hoeven liggen. Proficiat met de welverdiende plek!

  8. Inderdaad, zoooooo absurd! En Belgen zijn soms echt rare wezens ja… dat kan ik als echte Belg wel zeggen. Bij deze: niet àlle Belgen zijn zo. Echt niet! :))
    Ik snap ook compleet niet dat ze hier nog geen oplossing voor gevonden hebben! Toch blij dat je je plekje nog hebt weten te veroveren..

  9. Het lijkt op de situatie op de scholen op de Antillen. Daar zijn ook wachtlijsten voor bepaalde scholen! In NL ondenkbaar.
    Neem je dan ook je eigen slaapzak mee? Tsss…

  10. nee? dat kún je niet menen, is een grapje. MOET een grapje zijn dat jij daar op de grond ligt om je kind op een school in te schrijven..

  11. Mijn hemel! Het is écht waar??
    Toevallig had ik vanmorgen een gesprek met vriendin, Onze kindjes worden in november en december 4 en we hebben ze nog niet opgegeven voor een basisschool. We moeten nu toch een keer gaan beslissen, en dus scholen gaan bezoeken. Nu begrijp ik wel dat wij wat aan de late kant zijn, maar kamperen op school om je kind aan te melden?! Het moet niet veel gekker worden.

  12. ohja, vergeet het belangrijkste te vragen: is het wél echt gelukt?! Of heb je nog een catfight gehad met alle andere moeders, dat ze gemene streken uithaalden zodat je net nummer 14 werd?!

  13. Ik heb er idd van gehoord dat het zo erg is in België. Pff hier is dat gelukkig niet zo in Nederland. Hier liggen mensen (in mijn dorp dan in ieder geval) gewoon een week in de rij voor een koophuis van pakweg 6 ton euro…… Zelfde principe als bij juliie, als er maar iemand in de rij ligt die je aflost. Zelfs de huisarts heeft er een week gelegen. ’s Avonds dan want overdag moest ze toch echt haar patienten helpen 🙂

    En gefeliciteerd met je prijs op keklog!!!
    want zo ben ik hier verzeild geraakt 🙂

    groetjes Inge

  14. Wat een toestand zeg. Ik denk dat ik al lang een andere school had gezocht. De school waar Duuk naar toe gaat straks, de school die ik heel graag voor hem wilde, die mag geen kinderen weigeren. Dus is er sowieso plek. Heerlijk!

Geef een reactie

