No catfight and we're in!

PrinsesNa 48u doorgebracht te hebben in de toekomstige school van Olief was het dan eindelijk zover. DE INSCHRIJVING.

En paniek was er. Want ’s nachts belden er nieuwe ouders aan. Echt. ’s nachts. En ik lag natuurlijk met mijn gare hoofd onder de telefoon. En elke keer lichtte het schermpje op. En zag ik de rij groeien daar voor de deur.
Waarna ik me nog eens omdraaide op mijn prinses-op-de-erwt-waardige stapel self-inflating matjes. En probeerde te slapen.

Moeder X stresste van de groeiende rij buiten zo hard dat ze de lijst met namen in volgorde van binnenkomst voor de zekerheid onder haar kussen had gelegd. Zodat hij niet kon verdwijnen.

En vader Y bleek een horloge te hebben dat elk uur 5 piepjes gaf.
pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep 3u
pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep 4u
pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep 5u
pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep pieppiep 6u

WAAROM WORDEN DAT SOORT HORLOGES EIGENLIJK GEFABRICEERD??

Maargoed. Toen was het dus 6u. En ik hield het voor gezien op mijn matjes. En nuttigde nog maar een appeltje. Ter compensatie van al het junkfood wat ik al naar binnen had moeten werken.

Om half 9 was het eindelijk zo ver. Boze ouders. Teleurgestelde ouders. Blije ouders. Thank God belande ik niet in een ordinaire catfight. Want die moeder met dat lijstje onder haar kussen stond als een heuse heldin vooraan. En blèrde als een viswijf dat ze er al sinds donderdag zat en echt niet zou toestaan dat er iemand zou voordringen. Waarna ze, toch wel met enig ontzag, de lijst aan de directrice overhandigde. En ja, ik zat bij de eerste 13. Olief heeft de plek. Olief gaat op 17 mei 2010 (!) naar deze school. Waar ze in de klas komt bij Elektra, Oscar, Sam, Kika, Ennes, Sterre en Stan.

En ik?
Ik kon meteen door. Nouja. Ik moest voor Olijfje wel zo’n 12 formulieren invullen. Om de inschrijving te completeren. Allergisch? Uitstapjes. Of ze op de foto mag. of ze op de website mag. Of ik wel besefte dat deze plek geen garantie geeft op een plek in bijbehorende basisschool. (WTF, over 4 jaar dus weer kamperen…)
Of ze gaat overblijven. Of ze in de nabewaking moet. Of ze daar dan water, thee of melk zal gaan drinken. MEI 2010 hè. As if I know already. Ik keek dus maar eens in mijn glazen bol. En vinkte de thee aan. En verder gewoon "ja" op alles. Meegaand type als ik ben.

En dan, als je plakkerig en ranzig bent. Het gevoel hebt dat je rug in 2en zou kunnen breken. Terwijl je haar ruikt naar stro. En je dringend moet kakken omdat je dat het liefst op je eigen toilet doet. Nou. Dan stap je natuurlijk … de bus in. Met 95 studenten. Voor een week in Dworp. DWORP. Off all places. Zoek dat maar eens op op googlemaps. En Susy mag zich dan verdiepen in de kleine mensjes die hier wonen!

EN GEHEEL OFF TOPIC.
I won I won I won.
Want om de tijd te doden verdiepte ik me dit weekend in de tekening van haar zoon. En zag natuurlijk direct dat het dipsy was. Ik bedoel. How obvious! En ik won dus. Een CD met kinderliedjes. JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

 

21 thoughts on “No catfight and we're in!

  1. IK sta nog steeds versteld van het gedoe rondom die inschrijven. Het is toch niet te geloven? En die ouders die dan alsnog in een lange rij gaan staan weten toch dat hun kiddo niet op die school komt? Hoe dom zijn ze? Nah. Ik zeg: ‘ne dikken proficiat!

  2. Gek toch, dat je nu de ouders van al de klasgenootjes van je kind al prima kent (tenminste, dat neem ik toch aan na 48 uur samen zijn), terwijl je de kindjes zelf nog nooit gezien hebt.

  3. Ik dacht echt dat dit soort dingen alleen in New York gebeurde…

    Maar, het belangrijkste, hoe zag jij dat dat Dipsy was? Dat vraag ik me af. Er moeten wel allerlei bijzondere processen aan de gang zijn in jouw hersenpan!

  4. @Nicoleke: amai, uw Vlaams is kweeniehoe goe zenne!
    @Sanneke: overdag zijn veel kinderen even langsgekomen dus heb er al een paar gezien! Er was zelfs een kennis van ouders die gitaar kwam spelen voor ons. Dus dat was wel heel leuk!
    @Paulien: welkom en ja. Veel gedoe. En hurray, gewonnen!
    @Tascha: jij, sprakeloos! Wauw. Ben er stil van 🙂
    @Ciska: ik zie: een groen wezen met 2 poten en een hoorn op zijn kop. Dus Dipsy hè. Dat moest gewoon.
    @Ciska 2: een week in een “vormingscentrum” om de studenten intensief te kunnen voorbereiden op hun eerste echte stage.

  5. Het is je geluuukt!! 😀 😀 en gefeliciteerd! Met alle respect voor de grenzeloze fantasie van kinderen, maar dipsy had ik er nooit uitgehaald 😀

  6. meissss wat een gekte! ik kan er met de kop nie bij en dan dus ook ècht niet!!! heb net hieronder ook gelezen en dacht echt what.the.fucking.fuck.

    wat voor megaspeciale school is dat dan wel? krijgen ze daar in de pauze optredens van K3 ofzowww?
    echt.
    vertel het me.

    en hihi, je reactie@cisca! (met een c, juffie, niet met een k)

  7. Na ja, nu maar hopen dat je voorspellingen voor 2010 uitkomen. Straks wordt ze nog geweigerd om grond van verkeerde informatie. (Maar je wou toch théé?/Mama zei dat je in de nabewaking moest!/Oh, mocht je niet op de website als kleuter van de maand?).

  8. Jemig zeg, wat een verhaal. Ik heb beide blogjes vol verbazing voorgelezen aan mijn man. Wat een toestand. Maar gefeliciteerd met jullie plekje op die school!

  9. Nogmaals: Ongelofelijk! Met je slaapzak in de rij voor een kleuterschool! Voor concertkaartjes voor U2 ala.
    Maar okee, a mother’s got to do what a mother’s got to do, nietwaar. En tof dat het gelukt is!
    En ja, Dipsy, dat zag ik ook. Metéén. Maar toen waren de lijnen al gesloten.

  10. Nou, gefeliciteerd meid! Aan de namen van haar klasgenootjes kun je zien dat de school wel lekker elitair is. Good for you, babe. Dat ze niet tussen het plebs hoeft.

  11. pffft. Heb je beide logjes met verbijstering gelezen. Wat een wazige wereld leven wij bij tijden toch in! Maar hoe dan ook; Het lúkte! Het lukte! Yes you did it!

  12. En niemand schrijft wat over Elektra? Kom op, Elektra?!

    Maar goed, ze is binnen. Gelukkig.
    Nu maar hopen dat ze ook straks thee lust. En ja, allergisch. Ja, op bewaking? WTF? Bewaking? Huh? Buitenschoolse opvang?

  13. OMG OMG..verbijstering!
    maareh wat MEGA stoer dat je hebt volgehouden! enneh Jiri gaat nu als tegenprestatie het eerste jaar Olief´s broodtrommeltje vullen?

    en dan nog iets….waarom gaan er nog mensen achter jullie liggen?? welke hoop hebben ze dan?

  14. @Louise: wacht maar tot “later”. Als je kinderen hebt.. haha. Dan herken je dipsy dus direct…
    @Inge: Inderdaad. K3. En samson en Gert geven er les! Zo fijn. Nee. Tis een buurtschool met nadruk op muziek. Gewoon een fijne school. en c. inderdaad. OEPSSS
    @Door: OMG zou dat kunnen… *gaat nu terug naar de school om de formulieren na te lezen.
    @Toetje: aan je man voorgelezen. Wow. Dat moet ik nu even verwerken. *logjes worden aan echtgenoten voorgelezen. moet dus dringend loggen over auto’s, computerzaken, voetbal en gereedschap.
    @Yvon: Maar ik kreeg er wel een CD bij hoor. van One. One love. One live. One…. 🙂
    @Iben: plebs? in Antwerpen? Je weet toch dat plebs direct uitgezet wordt. Naar Roermond oa…
    @Caroline: Ja, wazig is het inderdaad. Maar she’s in!!!
    @Joeltje: en dan vergeet ik helemaal Gas, water en licht te noemen. Die ook in de klas zitten.
    @Daan: geniaal Daan, ga het straks even voorleggen 🙂

  15. Ik vind het echt ongelooflijk. En dapper van je….wat een taferelen zeg!
    Als je dan ouder nummer zoveel bent in de rij, draai je toch zeker lekker om en ga je thuis slapen lijkt me?

  16. @Inge, haha met een c inderdaad. Dank je.

    Want als ik ergens een jeugdtrauma aan heb overgehouden is het wel daaraan. Men, echt niemand schreef en schrijft het goed.
    Ach ja, hier kan niemand het echt goed uitspreken. Dat is eigenlijk nog erger.

  17. Ik heb nog ongeveer nooit tot bijna nooit geloof ik toch, een logje voorgelezen aan mijn man. Maar dit verhaal was zo absurd, dat ik het moest delen 🙂

    en wees gerust, mijn man heeft niks met auto’s, voetbal, gereedschap of computerzaken 🙂

Geef een reactie

