ZON KOM OP

zon

kom op

zet je stralen aan

stuur de wolken naar de maan

schijn een wak in de wolken

schijn een gat in de lucht

een straaltje zon op mijn gezicht

voel ik met mijn ogen dicht

zon

kom op

zet je stralen aan

dan kan ik naast mijn schaduw staan

Hans & Monique Hagen

Blauwe lucht. Olief in een zwembadje. Of in een zandbak. die we nog wel even moeten kopen en plaatsen. Voorjaarsplantjes in de tuin. Buiten eten. Zonnescherm. Limonade-met-bruiswater. (spa-rood voor de Hollanders…) Zonder-jas-naar-buiten. Salades. Rokjes. Fietsen langs de Schelde. Ijsjes. HEEL VEEL IJSJES. En mijn All stars wil ik.

Waar blijft het voorjaar nou?

20 thoughts on “ZON KOM OP

  1. Terwijl ik zit te denken wat ik hier nu op moet zeggen dan: “Jaaaaaa, lentuh!!!” lees ik Susy’s reacties en schiet onbedaarlijk in de lach.

    Maaruh, waar is nu je top 40 log?

  2. @Sanneke: en de zon kwam hier ook vandaag. Nou nog blijven!!!
    @Susy: als ik daar maar niet op moet wachten dan. Ohnee, wacht. Dat gaat heel snel. Want jij bent officieel sporty-suus geworden!
    @Door: slippers. SLIPPERS zeg ik je. ZO warm. Maar dan kun jij gerust die laarsjes aan. Zweet alleen een beetje…
    @CisCa: Gewoon doen meis! Gaat Kobus zeker waarderen, zo bij die geplande bbq enzo!
    @Anouk: IK WIL OOK NAAR NY.
    @Caroline: twee hele?
    @Soes: EN DAN NUUUUUUUUUU…. DE SUPER SUPER SUPER HIT. DEZE WEEK OP…. DRRRRRRRRRRRRIEEEE. Deze TOP40 TOPPERRRRRRRRRR

    En dan:
    The Bangles, met walk like an Egyptian. Of Mel en Kim. Of Whitney Houston. Of Michael Jackson. Of Madonna. Of Rick Astley. Of Of Of.. Naja. De jaren 80 dus hè. Met die cassettebandjes. En voor wie niet kan volgen: lees SOES.

  3. @Nicoleke: JAAAA Millie Vanillie. Hoe kon ik die nou vergeten. En Allstars: ik ga denk ik grijze nemen.
    @Yvon: ik ook. Toen had ik natte sokken… zucht.
    @Ramona: het duurt te lang hè!

  4. Ik wil zo graag naast mijn schaduw staan! lekker flaneren met wapperrokken.
    zucht… helaas geen blote benen maar een lange broek en winterjas!

  5. Ik heb gisteren bolletjes op de vensterbank gezet. Om de lente wakker te maken.
    Wat heb ik nu? Een vrolijke vensterbank en vies weer.
    Najaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  6. Misschien kun je alvast een opblaasbadje kopen en beginnen met oppompen – bij gebrek aan zon krijg je het daar ook warm van – want daar ben je nog een aardig tijdje mee bezig. Mijn tip is dan ook: bewaar het badje ergens waar je het opgeblazen kunt laten staan :-).

  7. Even een reactie hierop, want dit gedichtje lezen wij hier regelmatig. Sterre en ik zijn helemaal fan van het gedichtenbundeltje waar dit in staat!

Geef een reactie

