ons kaboutertje aka prinses Olief, heidefluisteraar

Kabouters Ocherm. Onze kleine stads-binnen-tuin. Die zag me dr niet uit.
En elke ochtend wenste ik weer dat die nacht de kaboutertjes waren geweest. Mooi niet natuurlijk.

Tot vandaag. Toen zag ik dit…

Tuin_01 De instructies werden zorgvuldig doorgenomen…

Tuin_05 Tuin_06

Bladeren opvegen. Check.

Tuin_02 En hier ontpopt het kaboutertje zich tot een ware heide-fluisteraar. Zeg maar de prinses Irene van België. Alleen dan niet met bomen. Maar met heide dus.

Tuin_03

Tuin_04

En heide die zo liefdevol behandeld is. Nou. Die bloeit dus als. Eh. Nou. Als heide die heel liefdevol behandeld is. En dat is dus heel mooi! Dat lijkt me duidelijk.

Check_my_teeth En nee. Deze lieve kabouter is NIET te huur voor uw tuin.
Ze moet namelijk nog de plafonds witten, dweilen, het tuinhout in de beits zetten…

14 thoughts on “ons kaboutertje aka prinses Olief, heidefluisteraar

  1. Och gossie, hoe schattig. Gister begon ik me ook te ergeren aan onze tuin. Althans, dat deed ik al langer maar dit keer genoeg om er ook wat aan te doen. En dat begon met de (een begin maken om) de bamboe die onze tuin verpest uit te graven. Trouw geholpen door Mads, die er na een uurtje pikzwart uitzag. Hleaas, geen fotos :(.

  2. Zou een jongetje van 6,5 maand dit ook kunnen? Onze tuin heeft nodig een beurt nodig. Net als de wc’s, de badkamer en de zolder.

    -gaat nu commando’s uitdelen in de hoop dat hij het snapt-

  3. Ok, niet te huur zeg je.
    Kan ik dr dan gewoon kopen?
    Ze past zo leuk bij die van mij, twee van die donkere koppies haar.
    En dan kan ze Kobus leren hoe je moet heide fluisteren. En poetsen. En opruimen. Enzo.

  4. (Wat een oneerbaar voorstel, Cisca! Een kind kopen!)

    Maar het klopt: ze is een hele leuke kabouter. En ik wil d’r ook wel, voor bij die van mij.

  5. @Susy: pass deze foto’s dan ook weer even door naar Tijl aub. “met het oog op de toekomst”…
    @Nicoleke: we hadden haar ook eigenlijk Rob willen noemen. Maarja. Das toch zo lullig voor een meisje.
    @Nienuh: heel herkenbaar. Alleen is Olief meer mosgroen geworden.
    @Joeltje: tuurlijk. Met 6,5 maand stond Olief al voor ons te strijken joh. Kwestie van duidelijke opdrachten en veel positief bekrachtigen…
    @Sanneke: jaja. De een heeft het over poep, de ander fluistert tegen heide.
    @Cisca: Nee. Niet te koop. Sorry. Maar als ik toevallig eens bij je in de buurt ben 🙂 kunnen we ze natuurlijk wel even naast elkaar zetten. in die enorme love-seat bij jullie!
    @Yvon: Inderdaad. Tsss. Oneerbaar is het. 🙂 Maar ze zou ook met die van jou leuk matchen hè. Kunnen ze samen mamma kwelen.

  6. ik zal wel iets onwijs niet mee hebben gekregen, prinsessen, fluisteren, bomen?
    hm.
    boeie ook ; )

    olief zit er wel o, lief uit weer zo, zeg. takes me back to the days… en man wat lang geleden alweer. ging ‘ie steeds voluit in de lavendel met z’n snoet. géén idee hoe ‘ie moest ruiken hahaha ; )

Geef een reactie

