Het meisje en het magnifieke wapperrokje

Delegeren is een kunst. Schreef ik al eerder. En ik mompelde daarin iets over het appelstofje van noeks. En over hoe geweldig dat stofje zou zijn voor een rokje.
Waarna Sanneke spontaan aanbood om dat rokje dan voor mij te maken. Sjee. Ik was er echt even stil van!

Dus ging het stofje van Noeks naar de Santenkraam en hyvede ik er met Sanneke op los. Waarna ik haar carte blanche gaf. Als in: doe er maar iets leuks mee. Voor een meisje van 1 jaar. Want als je Sannekes site eens bekijkt en alleen al dat geniale jurkje voor haar dochter neeltje of die tafeltent voor zoon Nisse ziet dan weet je meteen. Dat is een kunstenaar.

En Sanneke hield het spannend. Mailde om Oliefs beentjes eens op te meten. En toen hoefde dat toch weer niet. En over patronen. En toch weer niet. En over modelletjes. En toen…"tis af maar er mist nog iets dus het is toch nog niet af". Snel gevolgd door "het gaat op de post". En al die tijd had ik nog niks gezien.

ManManMan. Toen postbode Siemen Luc het dan eindelijk kwam brengen rukte ik het nog net niet uit zijn handen. HET ROKJE, HET ROKJE. Maria

En ik danste door de straat als ware ik Maria uit "the sound of music".

Het rokje is hieeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrr
(wijs: the hills are aliveeeeeee)

Goed. Ik dwaal af.
Ik dwarrelde dus naar binnen en opende het pakje.
En daarin vond ik, zonder overdrijven, het allerliefste wapperrokje ooit!
En bovendien ook nog een tasje. Wat binnenstebuiten kan. En wat door Olief met groot gejuich ontvangen werd.

Dus hup hup. Kind in nieuw rokje gehezen. Jippie a jee. Zo lieflijk en leuk. Tot Olief enigzins moeilijk keek. En ik mijn camera toch maar even aan de kant liet liggen.
En dan. Zul je altijd zien. Heeft je liefste dochter in haar allernieuwste rokje… last van poep-tot-in-de-nek. Of tot-in-de-rok, in dit geval.

En dus moest iedereen tot vandaag wachten, vers uit de "wasmasjien". Voor de gelegenheid werd het model al om 6u wakker en zij was direct bereid de catwalk te betreden…

U ziet hier model Olivia. Zij showt het wapperrokje model Santenkraam.
Rokje_01 Rokje_02 Rokje_03 Rokje_04 Rokje_05

En dat lintje… dat is dus ook heerlijk om los te frutsen. Aldus de dochter 🙂

Het rokje is uiteraard niet compleet zonder het bijpassende tasje! Aan 2 kanten draagbaar dus multifunctioneel.

Tasje_img_0080_2 Tasje_img_0081 Tasje_img_0082
Tasje_img_0084  Tasje_img_0085

LIEVE LIEVE LIEVE SANNEKE: echt onwijs bedankt! Je bent onze held van de dag!

17 thoughts on “Het meisje en het magnifieke wapperrokje

  1. Ik zit hier echt met een grijns van oor tot oor. Wat leuk om dat lieve kleine meisje te zien in het rokje dat vorige week nog bij mij onder de naaimachine lag. Echt leuk! Ik ga een foto van je jatten hoor!

  2. Gelukt! 🙂 Wat een geweldige schoentjes heeft ze ook aan zeg!
    Ik kreeg net ook post trouwens: toch onvoldoende gefrankeerd. Dom van me, maar het leek ook zo’n licht pakketje.

  3. Via Sanneke hier terecht gekomen, want ik wou natuurlijk wel even meer zien van dat mooie rokje. En hij is schattig! Complimenten voor Sanneke en voor het prachtige model.

  4. En alsof het toeval ermee speelt, met nummer 13: JE HEBT GEWONNEN!!
    De spullen komen naar je toe! Kun je alweer reclame voor mij maken 😉

  5. Scheet Olief écht direct dat rokje vol? En niemand die daar wat van zegt? Najaaa…

    Maar het rokje is ook écht GEWELDIG.

    -gaat direct een dochter maken-

  6. owwww wat lief. (dat rokje. en wat lief ook van sanneke!!!)

    (en zie jou in de prijzen vallen, mensch! ik lees hierboven ook al iets en eh, wànneer ben je weer thuis uit de bergen? zorg ik dat er dan iets op de deurmat ligt om op te dansen in wapperrokjes =)

  7. @Sanneke: er zat bij mij inderdaad een imposante “gecontroleerd” sticker op. VAAG! Mail anders even, dan maak ik het over!
    @Sanne: welkom dan! En leuk hè, inderdaad.
    @Nicoleke: dat dito meisje, jaja, dat maakt het natuurlijk af hè, zo’n fantastisch rokje!
    @Linda: jij met je rare ideeën. Ja, dat zou hem staan. Maar nee, doe toch maar niet…
    @Anita: volgens mij een gat in de markt “leer rokjes maken voor je dochter”. I will join as well.
    @Susy: groen en geel. Staat je leuk.
    @Anouk: As I wrote: euforie. Wauw. GAAHAAF.
    @Mimi: Laat de zomer nu maar komen!
    @Joeltje: Ja. Echt. Lekker meisje hè. En nee, niemand zei daar iets van. Blijkbaar niks verbazingwekkends aan kakkende dreumesen.
    @Inge: ja, hoe vind je die. Gewoon weer gewonnen.

Geef een reactie

