zullen we doen dat we in een tent gingen slapen, net als Tommie?

Sesamstraat Toen ik 25 was studeerde ik af. Voor de 2e keer gewoon. En ik werd onderwijspedagoog. En dat afstuderen, dat deed ik bij de adviesraad van Sesamstraat. Ja heus. U leest het goed. Sesamstraat. Ik wilde ZO graag iets met kindertelevisie. En het werd dus een afstudeeronderzoek bij het programma dat in Nederland en België sinds mijn geboortejaar op tv is.

Ik ontdekte weer hoe leuk het was. Hoe doordacht ook. Nouja, niet dat ik iedereen daar nu mee wil vermoeien. Maar "in short": sesamstraat heeft een positieve invloed op het spel van kleuters. En de rest leg ik dan nog wel eens uit. Goed. Ik studeerde af. En ik mocht mijn resultaten presenteren. Voor o.a. Meneer Aart. Naja. MENEER AART. Dan sta je dus gewoon hartstikke te bibberen. En ik zei bijna "hallo meneer Aart". Maar kon me gelukkig snel herstellen en meneer Staartjes zeggen.

En daarna, nou. Daarna ging ik verhuizen. Enzo. En ik ging werken op een Hogeschool in België. En ik kon helaas niet meer meedenken met de adviesraad.
En toen kregen we een hele mooie dochter. In het najaar van 2007. En ik kon niet wachten. Niet wachten om samen naar Sesamstraat te kijken.
Ze vindt het leuk. En ik ook.

En nu. Nu verplaatsen ze Sesamstraat naar 17u. WTF. 17u. Als ik nog op mijn werk ben. En Olief nog op het kinderdagverblijf. En als er met mij heel veel vaders en moeders aan het werk zijn. Of net aan tafel zitten. Of staan te koken. En dus niet kunnen kijken.

Nouja. Een hele lange intro. Omdat Sesamstraat voor mij gewoon extra speciaal is. En omdat ik wil dat het blijft bestaan. En omdat het fijn zou zijn als er dus meer mensen kunnen kijken. Wat zou kunnen. Als ze weer gewoon om 18.30 op tv komen.

http://www.sesamstraatnaarhalfzeven.nl/

8 thoughts on “zullen we doen dat we in een tent gingen slapen, net als Tommie?

  1. Kom hierheen!
    Wij hebben ook Sesame Street. Om 8 uur ’s ochtends en om 6 uur ’s avonds. En we hebben allerlei coole celebrity guests, zoals David Beckham en Jack Black.
    Niet dat het ik het kijk. Dat niet natuurlijk.

  2. Natuurlijk heb ik ook al getekend! Tsk, ik (en mijn kindjes) worden gek van dat geschuif. En ik baal er ook zo van dat Sesamstraat voor elk sportevenement of politiek debat moet wijken.

  3. Ik zag het bij DWDD en probeerde direct te tekenen. Net als de rest van NL, want de site zat hartstikke vast! De volgende dag werd het verzoek al helemaal rondgemaild op hyves, heb ik ook gedaan. Want Sesamstraat moet blijven, zéker meneer Aart! En naar een normaal tijdstip graag. Helemaal mee eens dus!

Geef een reactie

