een helm is ook rond, immers…

Paasei Olief maakte een soort hele grote Olijf. Maar dan roze. Met her en der wat gekleurde vlekken. Gevingerverfde vlekken.
Ik keek er eens verbaasd naar. Naar die Olijf. En vroeg me af WTF dat nu was. Yep. Ontaard is still my middle name.

Gelukkig zette de juf Oliefs giant Olijf snel in een bakje stro. Waar op de zijkant Joyeuses Pâques was geschreven.
En de olijf transformeerde op magische wijze voor mijn ogen in een ei. Mijn meisje knutselde een heus paasei.
Schitterend. SCHITTEREND. Die vorm. Die kleurencombinatie. Ik denk dat ze talent heeft. Iets met beeldhouwen. En dat ze daar dan heel rijk van wordt. En wij, als allerliefste ouders, delen uiteraard mee in haar fortuin…

Pasen dus. Bij gebrek aan paastak, paaseieren en versiering vond ik dat er toch iets eivormigs in huis moest komen. JA. Dat moest. In de vorm van "iets voor Olief". Mijn eigen kunstenares. En ik struinde het godganse dorp af. Op zoek naar paasdecoratie. Wat heus niet meevalt, in een dorp dat zeg maar voornamelijk gericht is op skiën.

Maar mensen. Het is gelukt!

Helm

Ons eigen paaseitje.

Helm_en_goggles

JOYEUSES PÂQUES!!

13 thoughts on “een helm is ook rond, immers…

  1. Een wit eitje nog wel! Ik zeg: laat haar dit eitje ook versieren en ze is super uniek.
    Maar eigenlijk is ze dat nu al, ik bedoel, welk kindje van 1 jaar skiet met helm?

  2. @Anouk: Ja goed idee. Waar is de verf??
    @Susy: HAHAHA. En nu begrijp ik waarom ze vanochtend wakker werd en zei “want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk.. oh nee”
    @Inge: Sjatzig indeed. Vooral als je haar met haar luierbillen in een maillotje met die helm op door de kamer ziet stiefelen.
    @Cisca: thanx!

  3. wat schattig dat helmpje.. Althans helmpje, het is meer waar gaat de helm met dat schattige hoofdje naar toe.. Olivia lijkt het allemaal wel leuk te vinden! Verder lekker aan het genieten van de zon/ sneeuw/ gezin/ rust??

    xx Babette

Geef een reactie

