Forget the snow… welcome SUZY!

Op de terugweg zat in het Luxemburgse wegrestaurant een groep losgelaten spaanse senioren. Met hun Nederlandse reisleiders. Met een gestreepte blouse. Die zo net te groot was. En een boerenbonte zakdoek om hun nek. Die ze dan kek hadden vastgemaakt met een houten klompje. Och heden.

Ik dacht serieus, dit komt NOOIT meer goed met deze dag. Dit is een voorteken. Een slecht voorteken. Een bad omen.
En toen zagen we ook nog de vader van popeye. Echt waar. Die liep daar gewoon rond. Met een schipperspet. En een pijp.

Naja. Dan weet je het gewoon. Deze dag is gedoemd. Verdoemd. Nouja. Er gaan vreemde dingen gebeuren.

And they did.

Bij het thuiskomen scheen de zon. En ik plantte Olief op een driewieler. Waar ze, ongeneigd tot enige vorm van activiteit, op bleef zitten. Mij bijna smekend aankijkend… "mamma, waar is de sneeuw." Dit geval hier, daar kan ik niet mee glijden. Ocherm.

Ik zei het. Een rare dag.

Buurman Wim kwam buiten. En buurvrouw Greet.
"Maar dat kan zo niet, ze moet een kleiner fietsje". En ze doken hun kelder in.

In no time stond er een heel wagenpark buiten. Als in, 3 kleine fietsjes. Olivia bleef er echter nogal, nouja, stoïcijns onder. Ze bekeek de fietsjes wat gelaten. En liet zich door mij op het mooiste model zetten. Maar wild enthousiasme. Dat bleef uit.

Waarna buurvrouw Greet de magische woorden "misschien is Suzy wel iets voor haar" sprak. Terwijl ze een veelzeggende blik naar buurman Wim wierp. Die vervolgens naarstig zijn kelder weer indook. Ons enigzins ontredderd achterlatend. Tussen al die fietsjes.

Er was sprake van wat gerommel en gestommel. En er kwam een poetsdoek aan te pas.

Maar daar was ze dan!
Mijn hart maakte spontaan een sprongetje.

Want ze is perfect. Ik durf zelfs te zeggen geniaal. En Olief agrees.

WELKOM SUZY! 

Suzy_1_1_2  Suzy_1_2_2

 

19 thoughts on “Forget the snow… welcome SUZY!

  1. Oh en dat er gewoon een Nisse bij Olief in het groepje zat! Wat leuk! Nu ben ik wel heel benieuwd naar wat voor jongetje dat dan is natuurlijk.

  2. wauw, geweldig! ik denk dat ze daar alle buurjongetjes jaloers mee maakt de komende jaren. en wat een lieve buren hebben jullie zeg!

  3. Wat een handige kelder bij de buren. ben nieuwsgierig wat daar nog meer uit komt in de komende jaren….hebben ze ook een brommertje voor als Olief 16 is?

  4. @Sanneke: pcies. Iedereen wil een Suzy. Als O te groot is ga ik haar verhuren denk ik. 1 euro per rondje.
    @Nicoleke: die chick doet t m hè. Die maakt het plaatje af zeg maar.
    @Sanneke: ik ook. IK OOK. Ik denk dat ik er nog maar eens langs ga om te kijken. Maak ik stiekem een foto voor je.
    @Eye: ik reed haar net naar het kdv in Suzy. Dat is een attractie. Alle kindjes konden alleen nog staren…
    @Miek. JA! Die beentjes. Das het probleem. En als je dan duwt, zitten ze klem of stoten ze tegen die trappers waar ze zelf nog niet bij kunnen. Niks aan, fietsjes.
    @Petra: Ga het meteen eens vragen. Want ik wil dat brommertje zelf wel even lenen dan.
    @Ellen: yep!

  5. Wat super!! Da’s inderdaad veel ‘cooler’ dan zo’n fietsje waar iedereen mee rondrijdt..:)

    En van de vader van Popeye had je wel een foto mogen trekken hoor! Die wil ik namelijk ook wel eens zien..

  6. nova heeft wel een fietsje… en sinds kort ook een politiemotor die echt rijdt. (maar die heb ik verstopt, want dat is echt levensgevaarlijk, maar ja, ze kreeg hem van een kennis die ervanaf moest) maar t kind heeft ook asociaal lange benen (heeft ze niet van mij). Maar eigenlijk vind ik zo’n Suzy veel leuker.

Geef een reactie

