mamma wordt oud…

Snorks Ik was gisteren op internation. Een heus hockeytoernooi. Na zwangerschap, baren en verzorgen ging ik dan endlich weer eens mee.

We verloren al onze wedstrijden op 1 na. Besloten al snel dat het beter was voor de gezelligheidsprijs te gaan dan voor een finaleplaats. En dronken tussen alle wedstrijden door pintjes. PINTJES. Want zo heet dat hier, in België. Een biertje.
Door een snorkel. Want we waren snorkelland. Lang verhaal. Iets met: je moest een land zijn. Snorkelland dus.
Allemaal een snorkel op ons shirt laten drukken, ik denk All Star. Die Oranje. En zo’n duikding op ons hoofd. Ik weet het, briljant! En dus eigenlijk een kort verhaal.

Een pintje door een snorkel drinken is overigens, eh, best lastig.

Goed.

Om 22u begon het echte avondfeest. En dat was ook het moment dat deze moeder sjaak afhaak werd. Man.

I AM OLD.

Ik was moe. Ik was zo zat als iets van al die cola light.
Nouja. Laat ik maar zeggen dat de gemiddelde leeftijd ineens zo hard omlaag ging dat ik omringd was door kindjes. Echt. ik had hun tienermoeder kunnen zijn. Geboren in "iets in de 90". OMG.

Oké. Oma left the battle field. Tufte naar huis. Naar man en kind.
Heel fijn.

En nu wachten we op pappa. Want we gaan weg. WEG! Naar Leiden. En naar Scheveningen. Zonder twit. Zonder log.
Met slaapspullen, een emmer en een schep.

Tot maandag!

11 thoughts on “mamma wordt oud…

  1. Ja, het zijn idd pintjes die wij hier drinken en geen pilsjes of biertjes ;-). Al laat ik deze tegenwoordig ook liever aan mij voorbij gaan. De koppijn (sorry, hoofdpijn voor jou) achteraf heb ik er niet meer voor over. En als ze je op Pukkelpop ineens aanspreken met ‘mevrouw’ voel je je echt pas oud.
    Fijn weekend!

  2. Hé maar Allstar hè? Dat is toch die gele? Die irritante Oranje heette toch Junior?

    Ben je oud als je de Snorkels zo goed kent?

    “Toe ga mee naar Snorkelland, in de diepe zee, en beleeeef de avonturen van de Snorkels meeee!”

  3. op een gegeven moment vind ik t ook een beetje sneu. als je als dertiger (of ouder) nog steeds net zo hard mee staat te hijsen en feesten als de kiendjes die nog aan het puberen zijn?!? dan maar liever sjaak afhaak hoor. en dan nog een beetje waardigheid overhouden (en dan ook nog sochtends fris en fruitig langs je bed staan)
    ik ben dan ook wel heel erg saai hoor 😉

  4. hahahaha…ik was laatst ook stappende moeder, maar dan in amsterdam in cafe de pijp..de eerste vraag die mij (vriendinnetje van 31 lentes is en ik)gesteld werd was; eeeh hoe oud zijn jullie eigenlijk?? tot zover mijn overtuiging dat ik nog fris en fruitig was..

  5. Sjaak afhaak? Deze ouwe taart doet bij voorbaat al niet meer mee. Maar ze piepen wel anders hoor, dat jonge spul. Tegen de ochtend, als wij die-hard geconditioneerd als we zijn om zeven uur paraat staan…Have fun met je emmer en schep!

  6. Haha, je wordt echt oud ja. Ik ben er (bijna) ieder weekend in de kroeg weer verbaasd over dat het alweer 4 uur in den morgen is en de tent sluit….

    Wel 2 dagen brak daarna… dat dan weer wel.

Geef een reactie

