les yeux de ma mère

Ma mère elle a quelque chose
Quelque chose dangereuse
Quelque chose d’une allumeuse
Quelque chose d’une emmerdeuse

Elle a des yeux qui tuent
Mais j’aime ses mains sur mon corps
J’aime l’odeur au-dessous de ses bras
Oui je suis comme ça

Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
L’amour je trouve ça toujours
Dans les yeux de ma mère
Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière

Ma mère elle m’écoute toujours
Quand je suis dans la merde
Elle sait quand je suis con et faible
Et quand je suis bourré comme une baleine
C’est elle qui sait que mes pieds puent
C’est elle qui sait comment j’suis nu
Mais quand je suis malade
Elle est la reine du suppositoire

Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
L’amour je trouve ça toujours
Dans les yeux de ma mère
Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière

Ma mère a quelque chose
Quelque chose dangereuse
Quelque chose d’une allumeuse
Quelque chose d’une emmerdeuse

Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
Dans les yeux de ma mère
Il y a toujours une lumière
Dans les yeux de ma mère

24 thoughts on “les yeux de ma mère

  1. hoi Astrid,
    Ik reageer anders nooit (maar lees je wel met veel plezier!) maar wou effe zeggen dat ik het een heel mooi toepasselijk liedje vind vandaag!
    Groetjes Ilse
    (ook een Nederlandse Antwerpenaar!)

  2. Hmm, op kantoor kan ikmoeilijk de speakers aanzetten. Maar de tekst past idd prima bij afgelopen zondag!

  3. @Ilse: wat leuk dat je nu dan reageert! En dan ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig… waar je woont enzo…
    @Marga: das een hele goeie omschrijving!
    @Nicoleke, Door: indeed.
    @Ciska: ik vind de pracht ook juist die stem. Echt. En frans is toch wel een hele mooie taal hè. Naast Engels uiteraard. USA-Engels…
    @Ilse: zie hierboven. Ik vind het dus juist zo mooi omdat hij het zingt!
    @Joeltje: tss. TSSSS. Direct laten repareren zeg. Hoe moet dat anders met alle filmpjes van mister T. Zo zonder geluid??
    @klein kikkertje: thuis zeker even luisteren. Tis echt de moeite!

  4. zit ik hier alweer te janken. en ik krijg niet eens àlles van de tekst mee. wat een jankdag zeg op de logjes. maar hier dan wel weer móói-janken. wat een stem!

  5. Whahaha, je hebt wel wat losgemaakt hier. Zit nu op YouTube al die ouwe platen te luisteren. Putain, putain en Oh la la enzo. Leuk!
    Helemaal mijn pubertijd.

  6. @Miek: lekker laten gaan meis. Dat doet ook wel eens goed toch!
    @Inge: leuk dat je hier ook even komt en inderdaad, dat rauwe is echt heerlijk!
    @mimi: binnenkort een japanse hit bij jou dan? JAPANS?? Moet je toch eens meer over vertellen…
    @Soes: whaaa. je kent hem!! Putain Putain, c’est vachement bien! Ik zag hem 4 jaar geleden voor het eerst in Albertville. Pure liefde!

  7. Zo, dan kan ik mijn Frans weer een beetje ophalen en ik kan er meer van maken dan dat ik dacht…gelukkg maar, anders was het destijds (op de middelbare school) zonde van mijn tijd geweest om erin te investeren.

  8. @Astrid, en of ik Arno ken. Sinds 1985 om precies te zijn. Hij stond op mijn walkman, iedere dag naar het Grafisch Lyceum. Samen met The Sound. Dat was ook al zo’n wereldband.

  9. Hey Astrid,
    Heb jàren op ’t Zuid gewoond (where else?!) tegenover het museum. Maar toen ik ging samenwonen, met pijn in het hart naar Mortsel verhuisd. Liefje met Groter Appartement enzo. Nog steeds spijt. Van het verhuizen that is, niet van het liefje 😉
    En waar woon jij?
    groetjes Ilse

  10. Schoon. Van dat frans bak ik maar weinig (iets met waterige ogen ofzo?) maar toch, schóón! By the way, las ik nu ergens iets over stappertjes, rood met witte stippen? Want dáár móet ik meer over weten! =)

  11. @Eric: perfect. Kan ik voortaan bij jou dus en français reageren…
    @Miek: And so it is!
    @Soes: whoehoe. Ik zie het ineens voor me man. Vooral die walkman. Dat waren nog eens tijden. Met zo’n koptelefoon van metaal met zacht schuim bij de oren.
    @kwan: ja hè.
    @Ilse: Mortsel. Ocherm. Mortsel. Ik durf het nu bijna niet meer te zeggen. Maar wij wonen dus nog wel in t centrum. Sint Andries kwartier. Zo ter hoogte van de Kloosterstraat. Tegen ’t zuid aan dus.
    @Caroline: Jaja. Ik denk dat ik dat bij San schreef. Ik twit je wel even voor de details!

Geef een reactie

