…stop ze in de, wasmachien…

Wasmachine Was in de machine.
Machine aan.
draaien.

Klik.

KLIK?

Verschrikt kijk ik naar my-best-buddy de wasmachine. Die geen klik hoort te zeggen. Mijn kleine prinsesje naast me, also known as Olivia, kijkt verschrikt mee. Met haar "ik weet hier niks van-jij bent mijn geweten-look".
Geen enkel lichtje brandt nog. Niet op de machine. En ook niet bij mij.

En wat doe ik dan, intelligent wezen als ik ben? Dan druk ik dus nog eens wat op alle knopjes. Uiteraard zonder resultaat. Vervolgens rammel ik aan de machine en praat ik ermee. "kom op maat. Laat me niet in de steek". Dit alles met een enigszins paniekerige ondertoon.

Waarna ik op het punt sta heel hard te gaan janken omdat ik de washel al voor me zie. Nieuwe wasmachine, tijden zonder zitten, handwassen en meer van dat soort gedoe.
En ik besluit dat ik Jiri moet bellen. Want dat doe ik ook als ik in paniek ben. Tis een oerreactie vrees ik. De behoefte aan DE MAN.

Terwijl ik de badkamer uitloop werp ik nog een blik op de machine.
 

Meer bepaald op het deurtje.
   

Dat op een kier blijkt te staan.

De kleine draak, also known as Olivia, staat er nog steeds bedremmeld naast. En wijst naar het knopje om de deur te openen.
       
"Die. Knopje."
   

   

24 thoughts on “…stop ze in de, wasmachien…

  1. He, lekker juist, nieuwe elektronica uitzoeken. Hele excelsheets maak ik dan, om vervolgens vetorecht te geven aan D. die mag kiezen tussen mijn nummer 1 en, nou ja, nummer 1. Toen wij in O’s eerste maand ineens niet meer konden wassen, was dat best leuk eigenlijk. Schoonmoeder nam vuilniszakken vol mee heen en terug. Voorheen anonieme bloglezers kwamen hun versgewassen babykleertjes uitlenen. Mijn moeder zag haar kans schoon en kocht heel het dorp leeg, om vervolgens alles gestreken aan te komen leveren.

    Maar fijn dat dochterlief al zo lekker meehelpt in het huishouden. Het lijkt me tijd worden om haar ook de magnetron en stofzuiger uit te leggen. De oven en elektrische broodzaag zou ik tot over een maand of zo bewaren.

  2. @Cisca: Ik ben vreeschlijk geëmancipeerd. Heus! Tot er iets stuk gaat dan.
    @Anouk: jaja. Later, als ze op kamers gaat en een wasmachine heeft. Dan druk ik stiekem op het knopje denk ik.
    @Joel: OMG. OH MY FREAKING G. Dank je, tis aangepast. Noem het maar loggersdementie. Schijnen meer mensen last van te hebben. Ik noem geen namen…
    @prutsen: niet de stekker dus. Zeg, hoe komt het toch dat jij altijd 2 keer reageert?
    @Vita: zakken vol kleertjes? Van voorheen anonieme lezers? Hmmm. *overweegt nu toch de wasmachine te demonteren…

  3. Phew! Dat viel gelukkig mee.
    Ik moet er ook niet aan denken dat de wasmachine kapot gaat, want dan worden we in no time bedolven onder de vieze was.

    Van alle apparaten die ik zou kunnen missen, is de wasmachine meest onmisbare. Het makkelijkst zou ik zonder stofzuiger kunnen denk ik, aangezien een bezem ook vrij goed werkt!

  4. En dat ben je ineens blijijijijijij!!
    Zo blij was je nog nooit.
    Je dag was ineens helemaal goed.
    Met dank aan kleine O. Zij weet wel hoe blij ze haar mama kan maken.

  5. dus als de deur opengaat stopt hij automatisch? dat is handig 😀 ik heb altijd nachtmerries over een kamer vol met schuim.. thanks! 😀

  6. wat eye (iris) zegt, nova draait ook nog wel eens aan de temperatuur knop, met alle gevolgen van dien (nu heb ik het meestal wel in de gaten gelukkig).
    maar als ik straks ga verhuizen heb ik een apart washok, dus dan kan ze er niet zomaar bij (hoop ik dan)

Geef een reactie

