boetseren

Bumba Ja. Ik was er even niet. Geen twit. Geen log. Het paste gewoon even niet. Door van alles. En ook door niks.

But I saved the stories.

Zo haalde ik Olief deze week op van het kdv. En trof haar daar aan in een bizarre kledingcombinatie. Ja heus. BIZAR. En definitely not het fabuleuze matching setje dat ik haar die ochtend had aangedaan. Het was namelijk een verzameling van reservekleding.

Ik was uiteraard in utter shock. Want ik ben nogal van de kloppende setjes. Noem het manisch. Noem het neurotisch. Of obsessief. Ik noem het zelf gewoon fashion.
Nougoed. Het meisje had dus een grijze broek aan. Een oranje hemdje. Een rood tshirtje. En haar staartjes waren verdwenen. Als iemand haar een geel hoedje had opgezet was ze gewoon het spitting image van die freaking Bumba geweest, ik zweer het.

Heeft Bumba Olief een ongelukje gehad? Vroeg ik aan de aanwezige juf. Aangezien dat mij de enige optie leek om deze kakofonie aan kleding te verklaren…

Ja. Tsja. Nouja. Stamelde de juf. Nouja. En nog eens Tsja. En Tsjen.
Want eigenlijk had Olief geen ongelukje gehad. Nee, heus niet.
Ondertussen overhandigde ze mij het kledingsetje waarin ik Otje die ochtend had afgeleverd. In een plastic zakje.

Want tsjen. Nouja. En dus maar want…

Kindje X had het ongelukje gehad.

En Olief. Olijfje. Het meisje dat al bah roept nog voor haar handjes vies zijn. Het meisje dat geen zandkorrel aan haar blote voetjes wil voelen. Het meisje dat de godganse dag het liefst haar handen zou wassen. Die Olief.

"die was ermee gaan kleien"

27 thoughts on “boetseren

  1. hahaha! Die Olief! Wat een viespeukje. Schijnt een fase te zijn. Kleien met stront. Vraag maar aan Susy. Die heeft het nog steeds.

  2. Whahaha! Ja, en ik las laatst ergens dat knoeien met van alles op jonge leeftijd de tastzin stimuleert (duh) wat op latere leeftijd correleert met een beter woordbegrip. Dus. Lekker laten kleien.

  3. @Iben: erger nog, die schrijft erover in tijdschriften.
    @Octavie: ben wel benieuwd waar je dat hebt gelezen. Ben met een taalcollega bezig over woordbegrip en betekenis geven e.d.

  4. Gedver. Wat een vies bericht kreeg je daar. En dat arme kind zat daar in haar clownspak. Je moet in het schriftje wat fashiontips opschrijven voor die leidsters ๐Ÿ™‚

  5. Hahhahahaha lachen, nou ja vies dus maar bij een ander altijd lachen haahaa en dar manische van passende setjes dat herken ik ZO!

  6. @Anouk: je begrijpt dat de bruine klei uit Oliefs collectie gehaald wordt.
    @Kwan: Deze toch wel ja…
    @Yvon: Ach ja. Nu vind ik het ook wel grappig. Nadat alles gewassen is, inclusief O zelf. En ik niet meer obsessief meen “poep van een ander kind” te kunnen ruiken.
    @Miek: laten we het er maar op houden dat ik ook wel eens gekleid heb.
    @Door: ik overweeg een fotoboekje neer te leggen met matching setjes…
    @Nicoleke: kom er maar weer onderuit hoor.
    @Ilse: thank God. Ik ben niet de enige manische moeder!
    @Soes: jaja. Jij ziet het allang voor je. Vies hรƒยจ.
    @Cisca: dat is inderdaad een heel geruststellende gedachte… Hoewel ik persoonlijk toch de voorkeur heb voor play-doh.

  7. Woehahaha, van achter m’n werkpc: geweldig! Heerlijk, zo’n kleiend kind.

    En ik zou gewoon een nieuw setje in haar tas stoppen. Gewoon, compleet matchend met het setje dat verruild dient te worden, zodat er onderdelen van het ene setje bij het andere setje past. Maar dan moet je dus wel elke ochtend weer die luiertas opnieuw vullen met een bijbehorend setje. Of draaf ik nu door?

  8. Gessiederrie.

    Het is toch niet zo dat in tijden van economische crises, de kinderdagverblijven gaan bezuinigen op klei. Toch?

  9. Ze had toch niet haar fladderrokje aan, hรƒยจ? ๐Ÿ˜‰
    Ik kan me gewoon nog herinneren dat ik mijn broertje dat ook wel eens zag doen. Heeft diepe indruk op me gemaakt toen ik 4 was.

  10. proest! Wees blij dat de leidsters het oplosten. Alhoewel, hadden ze dat zakje poepkleding niet aan de moeder van kindje X kunnen meegeven? Hun poep…..

Geef een reactie

