hakke hakke tuut tuut

Acht_bomen Het einde van het academiejaar nadert. Echt. Het is bijna gedaan. Studenten hangen weer zwetend boven hun examens. Of zitten trillend voor me bij een mondeling.

Ik zit tot diep in de nacht met mijn rode pen aan tafel. Het zou handig zijn als ik daarmee die volgezweten examens zou nakijken. Maar ik kan me er niet zo goed toe zetten. Ik heb namelijk nogal een gebrek aan zelfsturing. En als er nog geen echte druk is, tsja. Dan is zelfs a place in the sun ineens een reteinteressant tv-programma. Wat uitgekeken MOET worden natuurlijk.
Ik maak wel allerhande to-do lijstjes. Waarop ik netjes noteer wat ik moet doen. Die lijstjes raak ik vervolgens kwijt. En mijn eerste to-do is dan een nieuw lijstje maken.
Dat lijstje wordt vervolgens zo lang dat het niet leuk meer is om er iets op af te strepen. It’s my never ending story.

Ik word ook steeds behendiger in het ontwijken van deadlines. Hoeps. Daar was er weer een. Vakkundig ontweken.

En de stapel groeit.

En Olijfje danst. Ze danst door het leven. Op haar rood-met-wit gestipte schoenen.

En ze zingt.
 
oppe hhhmm h onnehu
   
stilte
 
hakke hakke tuut tuut
(tuut tuut? dat is toch puf puf? Hmmm…Otje zingt de Flemish Version)

dahaagggg

Zie. Ik ben alweer afgeleid.

Goed.
Ik ga er nu aan beginnen. Aan die nakijkberg.
Nadat dit logje af is.

En ik geef u alvast een paar wist-u-dat-jes.

Om de logleegte op te vullen.

student X: "grenzen stellen aan kleuters is belangrijk. Want voor je het weet lopen ze over je hoofd".

En in de categorie goed bedoeld maar het kwam een beetje lullig zn strot uit…
"kansarme gezinnen beheersen soms de taal niet waardoor ze een struikelblok vormen voor de school".

Tenslotte eentje van de cursusleider bij wie ik een bijscholing volgde deze week…
"is er een beetje bos door de bomen weggevallen?"

hakke hakke puf puf, weg is zij.

Dahaaggg

 

12 thoughts on “hakke hakke tuut tuut

  1. Ik mocht net pas plassen als ik mijn jurkje af had. Heb dus een uur mijn plas op zitten houden, maar wilde wel doorwerken zo. Misschien ook een methode voor jou? 🙂

  2. vanaf nu max. 3 dingen op je lijstje. een THT erbij en zie, het werkt.
    echt.
    gun jezelf ‘the bold luxury of simply experiencing completion’ =)

  3. *proest*, lollig, die studentenopmerkingen!

    En maak nou gewoon een lijstje, en begin met het meest irritante/vervelende klusje. Dan zijn al die andere (leuke) klusjes zó gedaan!

    Dus: hup, nakijken jij!

  4. Leuk! Ik maakte van de week deel uit van een sollicitatiecommissie voor een leerkracht voor groep 7. Zegt de kandidaat: ‘ja, daar loop ik telkens mee tegen de kast’.

  5. Haha. Ja ik herinner me het nakijken nog wel. ALtijd leuk. In velerlei opzicht.

    Maruh, gooi die rode pen eens weg. Wissel hem in voor een blauwe of een zwarte, das pedagogisch veel verantwoorder 😉

  6. Ik HAAT todo lijstjes! Ik heb ze dan ook uit mijn privéleven weten te bannen. Chaos en wanorde is het gevolg, maar wat een verlichting 🙂

Geef een reactie

