dansjes doen

"een stukje jeugd vergaan". Smste jiri mij.
En zo voelt het ook.

Want hoe raar dat menneke ook is. En hoe raar die neus ook is. Was. Hij was wel mijn jeugdicoon. Samen met Madonna uiteraard. Manman, uren zat ik op vrijdagmiddag met mijn radio klaar. Casettebandje erin. En dan opnemen hè, de grote hits van de top 40. Die in de jaren 80 gedomineerd werden door Michael en Madonna.

Naja. En dan dus niet meer buiten spelen op school. Nee Nee. Uren oefenden we in de pauzes op onze dansjes. Van indrukwekkend hoog niveau. Zij sluit Zij sluit, hand omhoog en spring en …. who’s bad…. Die we dan in alle klassen gingen opvoeren. En op elke maandopening/sluiting/whatever.

Naja.

Dat dus.

En nu is ie weg.

Who’s Bad dead….

Mj 

9 thoughts on “dansjes doen

  1. Rinke had ooit al de dood van Pim Fortuin op zijn verjaardag, Neeltje en ik die van Michael Jackson. Bizar leven heeft die man gehad.

  2. Allez zeg. Goed dat ik blogs lees, want deze had ik deze morgen alweer gemist. Verstond het al niet goed, dus snel even een nieuwssite geraadpleegd en daar stond het dan.

  3. who’s better off dead, dacht ik, toen ik het gisteravond hoorde.
    wat een leven had die man.
    echt triest.
    moet er niet te lang bij stilstaan, zeg.
    hoop dat ‘ie echt mag ‘rusten in vrede’..

    (en! en! zeg me dat de post is geweest!!! tochtochtoch! kun je lekker ergens anders een dansje op gaan oefenen ; )

  4. Ja. Triest is het.
    En jammer, dat de man als een Wacko door het leven ging. Maar ja, wat wil je ook, als je als klein jochie al zo beroemd bent.
    Dan heeft niemand een normaal leven.

    Ik doe nog maar een keer de moonwalk.

  5. Ik was niet echt een fan. Vond het wel leuk. Maar vanmorgen hoorde ik het en later fietste ik door de stad en hoorde uit een auto keihard Michael dreunen en kreeg ik toch een soort van weemoedig gevoel. Voor een split second maar hoor…..

  6. Herkenbaar wat je schrijft; ook ik zat met mijn vinger bij de knopjes van mijn cassetterecorder klaar, en idd, vooral Madonna en Michael Jackson. 🙂

    Vind dit heel triest…. Ook dat men hem nu opeens weer de hemel inprijst na jaren hem als ‘wacko jacko’ te hebben afgeschilderd. Als ze nu wat eerder weer hadden gezien wat voor fantastische artiest hij was, dan had hij er ook nog even van kunnen genieten….

  7. Ja ik kan me onze maandafsluitingen ook nog goed herinneren. De Dolly Dots, Mel&Kim, Lois Lane, Madonna.
    Michael Jackson deed ik nooit. Maar ja, ik ben dan ook een meisje. 😉

  8. *proest* Whahaha, ik schoot wel erg in de lach van die laatste zin…
    Maarruh, nee, hier geen MJ fan.
    Ik vond hem toen ie klein was wel erg schattig. En talent had hij ook. Maar verder?

Geef een reactie

