slapen in een zee van roze en Roodkapjes

Kijk. En huiver.
Kijk Hoe Ik. In één logje.
Mijn zorgvuldige opgebouwde imago. Als in: "delegeren is een kunst." En "ik kan het wel bedenken maar niet zelf maken." Zo om zeep help.

Want.
Hou u vast.

Ik heb iets genaaid.
GENAAID. Het moet niet gekker worden.
Geheel geïnspireerd door een paar sublieme stofjes besloot ik dat een dekbedhoesje haalbaar was. Of, zoals zij me mailde: "alsmaar rechtdoor, dat kun je"

Dus viste ik oma’s Singer uit de berging. En zocht vervolgens een dag lang naar de gebruiksaanwijzing.
Ik vloekte wat. Ik tierde wat.
Ik dacht dat ik goed bezig was. En haalde dan de hele boel weer uit elkaar. Want verkeerd om op elkaar gestikt. Of scheef. Of de onderdraad was op. Of dat leuke kanten randje smolt zo onder het stoomstrijkijzer.
Hulplijn Noeks was het godganse weekend beschikbaar. Met allerhande tips. Thank God.

En dan, ineens. Dan lukt het. Dan lijkt het ergens op.
Jaja.

Olijfje slaapt vanaf nu in een zee van Roze en Roodkapjes.

Zeg_roodkapje_waar_ga_je_henen2   

25 thoughts on “slapen in een zee van roze en Roodkapjes

  1. Astrid naait!
    Astrid naait!
    Stop de persen!
    Ohnee, informeer de kranten!
    Astrid naait!

    En verdomme niet onverdienstelijk ook!

    Jij afvallige.
    Je wordt per direct uit de Lekkere Wijven Met Linkerhanden Club gezet.

  2. Je hebt ooit in een ver verleden een dekbedhoesje voor Kaia genaaid.
    Ik vind deze super! Ik doe het je niet na…

  3. Woeha! Het is een virus! En het verspreid zich met rasse schreden (mijn laatste log al gelezen haha?!) Maar het is wel wáánzinnig prachtig! Ik waagde me, ietsjes veiliger, in eerste instantie aan een dekbedovertrek voor de pop. Vervolgens aan een speldenkussen. Nu een rokje. Maar als het vrouwtje straks in een groot bed mag? Wauw!

  4. nog even en ik ga mijn singer ook weer terug vragen van zus, waar ie werkeloos staat te staan..
    echt.
    het naaivirus grijpt om zich heen en ik, ik, ik twijfel..

  5. Het virus is zelf overgewaaid naar Ierland. In mijn hoofd vormt zich langzaam een plan. Maar ben niets stoer genoeg geweest om als eerste project een dekbed overtrek te maken. Petje af! Geweldige kleuren!

  6. hoi Astrid,

    Ik lees (en reageer) hier al een tijdje maar onder een andere naam.
    Ben net zelf een blogspotje begonnen. Mag ik je linken aub?

    thanks, Edje

  7. Ohh ik wil het ook zo graag leren!! Maar heb niet eens een naaimachine 🙂

    Echt heel leuk geworden zeg, geweldig stofje ook, die rood of zijn het roze? kapjes?

  8. Wauw, klapperdeklap! Goed gedaan Astrid!

    En nu een strokenrokje, enne nóg een dekbed en poppenkleertjes enenenenen nog veel meer.

    Complimenten!

    *laat de naaimachine nog even bij zuslief, die nu mooie jurkjes naait*

  9. Dat heb je echt heel goed gedaan! 😀 Het ziet er super uit. Ik ben een totale spast met de naaimachine, tijd geleden een mooie broek gekocht, maar hij moet korter en mijn moeder wil dat ik het zelf doe ‘anders leer ik het nooit’. Ben mezelf sindsdien mentale moed in aan het praten en heb mijn broek ook al die tijd niet aangekund :P.

Geef een reactie

