Pisregen

Bm_regenplas_2  Ja kijk. Al die kleuterjuffen kunnen nou wel zo heel olijk zitten doen. Over de regen. Ik bedoel natuurlijk. Over de "tikke takke regen".

En over pli-pla-plassen.

En over parapluutje parasolletje.

Maar ik haat regen.

Vandaag prikten 2 mensen mij in mijn oog tijdens het opklappen van hun paraplu. Van die stomme wijven. Type: fris-rechtop-in-de-wind-kapsel. Met zo’n buschauffeursjas aan. En van die verantwoorde schoenen. Maar even opletten of er iemand naast ze staat bij het openklappen, ho maar. Parapluuuuuuutje. Parasolletjeeeeeeeeee. My Ass. Te dom om te poepen, dat zeg ik.

En toen er, als bonus, een auto extra hard door de plas reed. Van je ras ras ras, reed de auto door de plas.  Langs het zebrapad. Waar ik met Olijfje stond te wachten. Nou. Toen kon ik ineens alles weer heel helder zien. Ja. Want mijn oogjes waren goed gespoeld.
En mijn meisje zat vol blubber. Van top tot teen. En ze moest er van wenen. Authentiek Vlaams wenen. Want het zat ook in haar prachtige ogen.

En toen riep ik iets wat niet logbaar is. Omdat ik dan via de zoekmachines een heel fout publiek binnen krijg.
Maar laten we zeggen dat het iets te maken had met het oudste beroep van de wereld. En iets met een greppel. En ook nog iets met een oudhollandsche ziekte. Die begint met de T. En eindigt op ering. Sorry. Maar het kwam er zo uitgespoeld.

Dus als degene die de regen besteld heeft deze nu weer even wil afbestellen. Heel fijn. 
Blauwe lucht. En een zonnetje graag. Ik ben snel tevreden ja. 25 graden is goed. Of nou, 26 dan. Merci hè.

11 thoughts on “Pisregen

  1. Wat een ontzetttende kl*teh*mmel om zo’n k*tstreek uit te halen. Je zou ze g*dv*rpillekes toch een flink pak op hun billen willen geven.

    Zo. Lucht dat even enorm op.

  2. Oh man, ik heb ook zo´n hekel aan dit weer. Het is koud en ik moet slippers aan want kleine teen is blauw en doet pijn in laarzen en mijn nieuwe spaanse shawl met bloemen is niet warm genoeg maar vooral mooi.Gelukkig heb ik O. zover gekregen dat hij Duuk van school haalt….

  3. Oh man, ik heb ook zo´n hekel aan dit weer. Het is koud en ik moet slippers aan want kleine teen is blauw en doet pijn in laarzen en mijn nieuwe spaanse shawl met bloemen is niet warm genoeg maar vooral mooi.Gelukkig heb ik O. zover gekregen dat hij Duuk van school haalt….

  4. regen is ook niet mijn ding, helemaal niet hier waar het altijd zo hard woeit dat de parapluuutjes op één hand te tellen zijn. in gans het dorp.
    doe mij ook maar die paaarasolletjes!

Geef een reactie

