babydry…

Al een week is Olief getransformeerd in Koos Luierloos. Ongelooflijk. Ze heeft het trucje door. Behalve ’s nachts dan. Ik sta dus nog regelmatig op erg on-gris-telijke tijdstippen met mn blote voeten op het te koude parket. Naast een halfdommelend Olijfje op haar roze potje. Mij meedelend dat de "pipi komt mamma". Zo fijn, die diepzinnige gesprekken met je dochter. En voor de niet Vlamingen hier. Pipi is een plasje. En nee, plas is hier niet iets heel anders. Zoals poepen. Maar toch heet het pipi. Dus.

En die autorit van 2,5u. Dat vond ik zeg maar iets teveel "living on the edge". Dus daar hebben we nog even geprofiteerd van de firma pampers.

Joehoe_babydry

En kijk haar hier nou staan. Met haar plaat voor de "tikkertjes". Hoewel. Die had veel voller kunnen staan. Maar ik *kuch*  vergeet die stickers nog wel eens. Gelukkig is de sticker voor Olief slechts bijzaak.

Want elke keer als er weer een succesvolle gang naar het potje is afgerond en ik vraag… "én…wat krijg je nu?" Roept ze enthousiast… "papiertje". Want een wc-papiertje, dat is toch wel het summum. In Olives world.

Van pure vreugde over deze enorme ontwikkeling in het peuterleven van Olief besloot ik dat ik me ook maar eens moest bekwamen in een nieuwe vaardigheid. Ik begaf mijzelf in mijn eigen zone-der-naaste-ontwikkeling (Vygotsky) en besloot dat het uitsnijden van een pompoen het toppunt van geluk zou zijn.

Nou.

Wat zal ik er eens over zeggen.

Goed.

Het is een k-tklusje. Het resultaat is echter schitterend….voor een dag of 3. Daarna was mijn mooie snijwerk getransformeerd in een verschrompelde kater. En stond de pompoen vol schimmel.

Gelukkig hebben we de foto’s nog…

Cokoen

20 thoughts on “babydry…

  1. Wat goed dat ze het door heeft!! Met Thijmen sinds twee dagen fenomeen ‘potje’ weer opgepakt. Hij wil er nu best een uur opzitten (vast een van de nieuwe vetragingstechnieken om nog later naar bed te kunnen -> nou daar zijn de ouders dan goed ingetrapt).. maar plassen ho maar! We blijven volhouden!
    Pluim voor Olivia. Wellicht helpt het als ik dit aan Thijmen vertel…
    bel je volg week, liefs B

  2. Allememachies zeg. Gewoon zindelijk. Pffft.

    En dat terwijl het hier dus gewoon een eenmalig mazzeltje was. Pffft, wij zullen doorgaan. Totdat we erbij neervallen. Naast het potje. Niet erin.

    Anyway: ’n dikke chapeau voor Olief!

  3. Love je pompoen! Love de staartjes van O’tje! En wat is het toch handig, een zindelijk kind. Dacht ik gisteren toen Neeltje dwars door haar (wasbare) luier heen was gegaan terwijl we bij pianoles waren. En ik wel een schone luier, maar geen schone maillot bij me had. Ze ging naar huis in een afdankertje maat 98/104 van de dochter van de pianojuf. Erg grappig vond ze zelf, die lange slierten aan haar voeten. Oh wacht eens even…die héle vieze luier, ligt die niet nog onderin de kinderwagen? Ow, juk. Zie je, heel handig, een zindelijk kind.

  4. wauw. hulde voor olief! ik vind het bijzonder knap. buurmeisje gaat ook al hard die kant op maar timme blijft pertinent weigeren om plaats te nemen op die witte po met groene kikker. helaas. maar: no pressure boy, no pressure… die pompoen is te gek! en de rest negeer ik maar, want het lijkt mij ook zó leuk om een keer te doen. 🙂

  5. Wat een mooi meisje.. mooimooi meisje. Ik zeg: aanstaande schoondochter. Prachtig is ze, met d’r schimmelende pompoen en d’r wc papiertjes. Wat een wonder.

  6. Je dochter is gewoon zelf een plaatje!
    Begin jij nu ook al creatief te doen?! Ik voel me steeds sukkeliger in logland. Overal zie ik zelfmaakgedoe.
    Gaaf die pompoen. Heb je van de rest soep gemaakt? Is lekker!

  7. wow wat mooi! want wat IS het een kutklusje man, ma vorig jaar waag ik me er niet meer aan. liggen hier gewoon uncut pompoens. voor de sfeer hahaha ; )

    en jeuj! voor koos luierloos =) (en ik vergeet zo’n stickerkaart na de eerste dagen ook altijd..)

  8. @B: haha, ik zie m al zitten. pomtiedomtiedom. Olief heeft het omgekeerde, die staat van puur enthousiasme soms net iets te snel op….
    @kikkertje: komt vanzelf, als ze er klaar voor is.
    @Nicolleke: ik weet ook niet wat me bezielde…
    @Sanneke: hahaha. Die Neel met XL maillot. Gelukkig was er wel eentje, anders had ze van die koude billen gekregen.
    @Miek: gewoon doen, je zult het vast leuk vinden. Alleen wel behandelen met iets tegen de schimmel. En tegen het verschrompelen. Want tis echt wel een klusje en niet leuk dat het er dan zo snel zo zielig uitziet.
    @Joel: De onderhandelingsprijs stijgt nu wel hè, gezien de zindelijkheid. Dus ga maar alvast kamelen inslaan.
    @Door: ik hoor bij de crea’s nu. KWL!
    En ja, pompoensoep inderdaad. Voor een extra huiselijk gehalte. En die was inderdaad erg lekker.
    @Inge: ik vanaf nu ook. En dan zet ik het kaarsje er wel naast.

  9. Stoer he, droge kindekes…..bennner alleen niet zo blij mee tijdens het winkelen, want het voor noodgevallen meegebrachte luiertje is dan not done. Maar dat winkelpersoneel hier in het midden des lands is niet zo scheutig in het uitlenen van hun toiletpotten. Dus. Maar kunstig hoor. Van Olief. En van jou!

  10. @Caroline: vind ik ook heel spannend. Gelukkig is hier een HEMA waar het kan. En op weg naar huis een super-kinder-winkeltje. Waarvan de eigenaresse me toevertrouwde dat ik altijd met haar mag komen. Mocht het nodig zijn.

  11. Ja man.
    Ik ben echt zo…zo…zo…godsammese jaloers, dat dat kind van jou al zindelijk is.
    Tijl heeft 1 plasje op het potje gedaan. 2 weken geleden op het kdv.
    Verder sta ik erbij en kijk ik ernaar en denk ik: ohja. Zindelijkheid. Dat moet ook nog.
    En dan ga ik koffiedrinken.
    Lazy woman.

  12. echt super van O… Nova is nog niet zover. Ze heeft gewoon soms geen zin om te stoppen waar ze mee bezig is om naar de wc of op t potje te gaan. Tips zijn welkom 😉 Maar inderdaad, t wc papier RULES! en doortrekken ook. Ach, we zitten inmiddels op maar 2 luiers per dag (vandaag wel meer trouwens, want ze heeft gewoon al 2 keer in haar luier gescheten). De rest van de keren zegt ze het wel op tijd.

  13. Sim nog verre van zindelijk hier. Weet ook eigenlijk niet precies hoe ik dat aan ga pakken. Bij Sterre ging het zo vanzelf, die weigerde op een gegeven moment luier. En dat gegeven moment was notabene vijf minuten voor het vertrek naar ons wintersportadres! Aangezien ik wel aan een nieuwe uitdaging toe was heb ik ’t maar toegestaan en ze is wonderwel met vlag en wimpel (en schoon en droog) op de bestemming aangekomen.

    Sim zit wel eens op de plee, maar meer voor de lol. Komt niks uit. Doet ’t niet. Kind vindt het ook nog veel te leuk om pa en ma stinkende poepluiers zien te verschonen. Hoe heet poepen bij jullie dan eigenlijk? Drukken? Draaien? Of heb ik dat nou gemist?

  14. haha, ik heb me ook eens ongans gesneden aan zo’n ding. Kaarsje erin. Nou, dan duurt de pret nog veel korter, na een uur kwam de deksel al naar beneden gestort…

Geef een reactie

