blogverwaarlozing

Kijk.

Ja.

Nou.

Ik zorg zeg maar heel goed voor een nieuw woord van het jaar. Voor 2010.

BLOGVERWAARLOZING.

Geen zin. Of goesting, zoals ze dat hier in Vlaanderen zo mooi zeggen. Te lui om in te loggen. Of gewoon geen inspiratie.

Terwijl ik heus wel van alles deed. Ja. Echt.

Zo bezochten Olief en ik grote Olivia en Tijlie en Susy en Nicolleke. Op vrijdag de 13e.
ik tomtom reed uiteraard verkeerd, waardoor ik rijkelijk te laat was. Maar het was leuk. En fijn. Ja.

En eh. Nou. Ohja. "sinte-klaas" kwam aan. "met sarte piet hè". 14,5 kilo Olief op de schouders van pappa gehesen. En op naar de intocht. Die van de televisie. Van de Vlaamse dan. Ik zou ook kunnen zeggen. Van die lelijke Sint en die afschuwelijke, echte zwarte zwarte Pieten. Maar dat zeg ik natuurlijk niet. Nee. Want ik integreer best goed hier. En vanaf nu kijken we gewoon naar de echte Sint op nederland 3.

Maar ze heeft het goed door dit jaar.
"sinte-klaas heefte baard. Enne Snor. En Sinte-klaas geeft…. mandarijntjes".
Want SintNicolaas legde dus een cadeautje bij haar schoen. En bedacht toen. Ach. WTF. Ik leg er 2 mandarijntjes bij. Sfeervol.

Olief in extase. "sinte-klaas soene mandarijntjes mammaaaaaaaaa".

Maar ik zie de voordelen. Jaja.

5 december geven we een zak vol mandarijntjes. Scheelt een hoop gedoe.

Goed. Wat deed ik nog meer. Ohja. Ik hockeyde nog enkele belangrijke wedstrijden. Waarbij ik vorige week zaterdag een loepzuivere bal vol op mijn knieschijf mocht ontvangen. Gezellig. Heb ik weer eens ervaren wat pijn is. Ja. En als het even meezit heb ik tot de kerst een sfeervolle markering op mijn knie. Een soort kniebal. Leuk voor in de boom. Maar we wonnen wel. Gelukkig.

En dan werkte ik nog. Ik geef u een klein werkgevalletje in de categorie "briljante momenten met mijn studenten".
Ik staarde wat naar het roosterbord. Op zoek naar een vrij lokaal. Student X, nimmer aanwezig in mijn lessen, kwam naast mij staan.
"hey, heb jij morgen ook les van Astrid K.?"

Ik heb dit uiteraard bevestigend beantwoord.

In the meantime werd Olivia nog even geselecteerd voor het "nationale voorleesontbijt". 4 kindjes mochten dit televisiespektakel opluisteren. Geselecteerd op "interesse in boekjes en stil kunnen zitten". Maar… vertrouwde de juf me toe… "eerlijk gezegd hebben we ook wel wat op uiterlijk geselecteerd". En kijk. Dat begrijp ik heel goed. Want Olivia is de liefste, maar uiteraard ook het mooiste meisje van het kdv. En dat zeg ik heus niet omdat ik haar moeder ben. Oh nee.
Goed. Ze kwamen dus on national Tievie. Jaja.
En ook op internet. Met een ander filmpje. Maar wederom is het "mijn kind schoon kind" dat goed in beeld kwam. Dus als je haar ook eens in beweging wilt zien: (vol in beeld op ong. 1.30`)

Voorlezen met Joke Van Leeuwen from Gazet van Antwerpen on Vimeo.

En dan nog even iets heel anders. Want lieve lezers die dit blog nog hebben gevonden na 3 weken treurnis en blogverwaarlozing. Jullie moeten mij helpen. Of eigenlijk baby J. Want ook zij zorgde ervoor dat ik even niet zo’n zin had om te bloggen. Het voelt soms zo onnozel om van die blije dingen te schrijven. Terwijl baby J het zwaar heeft.
Zij is het allerliefste kleine meisje van een vriendin van mij. 2,5 maand oud. En uit het niets kreeg ze acute leukemie. En dat mag niet. Dat hoort niet. Dat kan toch niet. Als je 2,5 maand oud bent.
Maar ze vecht als een leeuwin. En ze doet het zo goed.
Maar ze heeft wat hulp nodig. In de vorm van heel veel kaarsjes die voor haar branden. En aangezien dit blog op goeie dagen soms heel veel bezoekers heeft, kan dat heel veel kaarsjes extra opleveren.
Dus bij deze.
Steek er eentje extra aan. En denk aan dat tieniemienie-kleine-lieve meisje. Dat dit niet verdiend. En die er weer bovenop gaat komen.
Merci.

 

21 thoughts on “blogverwaarlozing

  1. Het kaarsje is aangestoken. Want het mag inderdaad niet.
    Olivia is echt heel erg goed op tv. Lekker nonchalant, alsof ze niet anders doet…
    En ik heb hier inderdaad heel vaak tevergeefs gekeken. Dat ik dacht, nou weet ik het wel met die foto´s.

  2. Ja. Pfff.
    Ik moest erg lachen om student X.
    Maar ja, er is natuurlijk niet zoveel te lachen. Want baby J. is ziek.
    Bleg, verschrikkelijk zeg, ik brand een kaarsje.

  3. Het is een mooie samenvatting van je gelukkig wel trouwe getweet. Behalve dat ik nu nog niet weet hoe je student de volgende dag reageerde. The suspense…

    Arme baby J maar meer nog arme ouders. Het is afschuwelijk om je kind doodziek te zien.

  4. Hè. Daar is ze weer hoor.
    Poeh hee.
    Ja jezus. Baby J. Da’s te erg.
    Ik steek een naar kaneel ruikend waxinelichtje aan.

    En álle Olivia’s zijn de mooiste meisjes van het kdv (of school).
    FEIT.

  5. Echt grappig die student van jou.. zal hij wel raar opgekeken hebben toen jij opeens vor de klas stond he. En wat gaaf dat Olivia op nationale televisie kwam. En dat ze mandarijnen verkiest boven snoepgoed, wat een gezond kind 😀

    En ik zal er ook eentje aansteken. Arme baby J.

  6. Ik wilde heel grappig reageren op “selecteren op uiterlijk” (zie je wel, dacht ik, het bewijs waarom ik nooit op teevee kom) maar mij springen de tranen in de ogen vanwege J. Kaars gaat NU aan.

  7. wat leuk dat je kleine meissie op tv was! enne niet meer je blog verwaarloze hé, want ze zijn erg leuk om te lezen.

    een kaarsje branden we zeker voor dat kleine meisje. jeetje, wat heftig zeg!

    liefs linda

  8. Alle kaarsjes die ik vanavond heb aangestoken zijn voor het kleine meisje. Ik hoop van harte dat ze er bovenop komt. Wat is het toch wat, dat zo’n klein wezentje al zoveel kracht moet laten zien zeg.

  9. ik denk al aan dat kindje sinds ik ’t las op twitter. en aan de mama. en aan jou.. het is zooo oneerlijk, zooo niet zoals het hoort en noem maar op.
    sterkte.
    voor al die mensen die zooo van dit kleine mensje houden.

    en dan. het filmpje. hihi. tis ook wel een lekker ding hoor, maar waren die anderen nou ook op uiterlijk gekozen? ; ) hahaha

  10. Dat kaarsje wordt gebrand, want zoiets mag natuurlijk niet.
    Olivia, dat wordt een filmster, dat zie je gewoon zo.
    En met die student heb ik ook wel heel hard moeten lachen. Neem jij mondeling examens af? Ik zou diens gezicht dan wel eens willen zien ;-

  11. @Allen: kleine baby J. heeft haar eerste serie chemo’s achter de rug en doet het goed. Een echte vechter en de kaarsjes helpen dus! LIEF!!!

  12. Zoiets leuks (Olief met d’r staartjes! you gotta love her!) en zoiets naars in 1 logje. Zo’n klein ding en dan al zo ziek. Ik wens haar en haar ouders leeuwenkracht en een rijtje beschermengelen.

  13. Onze kleine leeuwin doet het inderdaad terug goed en dat komt ook zeker door jouw steun aan moeder leeuw elke dag op de blog!

    PS: begin de deur al maar te baricaderen voor die horde jongens die gaan vechten voor die beauty van een Olief! Wat een mooi meisje!
    Thx for everything!
    xxx

Geef een reactie

